• fröken fegis

Långt protokoll

louisemostert skrev 2015-05-14 21:35:04 följande:
    Hej!

Jag fick brev igår att eftersom allt så bra ut på spelningen som vad var på så kan vi sätta igång. Dock är dem fullbokade innan sommaren men kan påbörja de långa protokollet igen efter min mens i juni så det känns ändå helt OK. Va skönt att vi fick tid så snabbt :)

Kram
    Det var ju ändå snabba ryck! Hoppas det går vägen för er denna gång nu, jag håller både tummar och tår!!! kram
  • fröken fegis
    Zamira skrev 2015-05-14 21:37:58 följande:

Jag är på sprutdag 8, har VUL imorgon så hoppas att allt ser bra ut då, och att vi får datum för äggplocket som är till veckan preliminärt!

Var och tog blodprov på dag 5, fick då höjt dosen från 150 till 200, tog blodprov igen på dag 7, och fick då besked att fortsätta med 200.

Åh vad kul, hoppas att de överlever upptiningen!! :)

Spännande! Då närmar det sig nu :) Har du gjort äggplock förut eller är det här ditt första? :)
  • fröken fegis
    Zamira skrev 2015-05-14 23:59:33 följande:
    Detta är mitt första, men är konstigt nog inte nervös, utan mest förväntansfull :)
    Skönt! Jag var supernervös, men det gick mycket bättre än jag trott :) Både mediciner, äggplock och ruvning. Lycka till nu! :)
  • fröken fegis

Jaha, då var man ruvare igen då... Ingen vidare lycklig ruvare bara... De blev tvungna att tina upp båda embryona för det första klarade sig inte... Och det jag fick tillbaka hade också tappat en cell vid upptiningen, då den är bara 3-cellig nu :( Känns inget vidare alls... Denna sista chansen innan sommaruppehållet hänger det alltså på en liten frysskadad stackare och annars blir det till att börja om från början i höst igen :( Känns rätt deppigt...

• fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-05-18 14:56:20 följande:
    Håller tummarna för er!!! Styrke kramar ????
    Tack för tummen!! Fast jag känner mig pinsam som gnäller när jag vet vad du och din sambo har fått utstå... Heja oss! Det måste bli vår tur också nån gång! kram
  • fröken fegis

Hur går det tjejer?! Zamira har du gjort äggplock ännu?! Nån som hört något från Amanda, undrar så hur det har gått för henne. Är själv på ruvardag 7 nu, segt... Kram på er!

• fröken fegis
    Zamira skrev 2015-05-24 23:20:09 följande:
    Jajamensan, gjort ÄP, och insättning, fick ut 19 ägg, men av någon anledning befruktades bara 2, de pratade på något med antikroppar och spermierna hos mannen, men fick ingen anledning till det.. Men ett två-dagars är i mig, och det andra odlas tills imorgon :)
    Oj, 19 är ju jättemånga! Vad synd att så få blev befruktade. Men huvudsaken att du fick nåt tillbaka! :) Vilken ruvardag är du på och när har du testdag?
  • fröken fegis
    Zamira skrev 2015-05-25 08:59:51 följande:

Ja, men är jättekonstigt att inte fler blev befruktade, men men, man ska ju se första som en provomgång så :)

Jag är på rd4 nu, har td 6/6 :)

Då ligger vi ganska lika, jag är några dagar före dig. Ruvardag 8 idag och testdag 2/6. :)
  • fröken fegis
    Zamira skrev 2015-05-25 13:47:54 följande:

Då skiljer det inte mycket nej :)

Beställde hem teststickor från Testlagret i fredags och de kom idag, och tänkte ta någon för att kolla när Ovitrellen gått ur kroppen, mest bara för att jag är nyfiken på hur länge den sitter i haha! Känner ingen stress vid att testa före, utan just nu är det bara för att veta med Ovitrellen.

Men jag ringde Fert. i Örebro där jag går förut, för insåg att jag inte var säker på om jag borde jobba den första tiden (jobbar på fabrik med mycket tungt arbete och stress) och hon skulle kolla upp med läkaren om det blir sjukskrivning eller inte.. För vill inte riskera att göra något farligt nu när vi väl har kommit så långt, så jag hoppas på att jag blir sjukskriven åtminstone de här två veckorna, tills man vet hur det går!

Ok, jag kommer att vänta till testdagen (eller möjligtvis till helgen om mensen inte hinner före). Sist kom mensen på exakt den dag den skulle och det var 4 dagar före testdag så jag visste redan då att det inte fungerat. Räknar med att det blir likadant igen, har det inte tagit sig kommer mensen troligtvis på lördag...

Förra IVF´n var jag extremt noggrann, lyfte inget tungt, skippade ridningen (på mina hästar), drack inget kaffe osv... Den här gången har jag struntat i allt och levt helt som vanligt. Ingen alkohol naturligtvis och bara 1-2 koppar kaffe/dag. Får se vad det blir utav det, magkänslan säger att det inte har tagit sig tyvärr...

Håller tummarna för oss båda dock! Man måste ju hoppas :)
  • fröken fegis
    Zamira skrev 2015-05-25 15:56:53 följande:

Jag tyckte det var dumt med testdag på en lördag, men de har väl bestämt antal dagar mellan et och td, och då blir det väl så att td hamnar på en helg..

Hm, jag fattade det som så att Lutinusen gjorde att mensen inte skulle komma, utan att den kommer när man slutat med dem, fast det kanske är jag som har fattat fel? Jag har inte riktigt koll på när min mens ska komma, har ju sprayat sen i mars, så hade ingen mens i maj, men jag hoppas såklart att den inte kommer, för oss båda! :)

Lyckas det inte denna gången kommer jag nog vara mindre nojig också, men tar det sig nu så kommer jag jobba som vanligt sen, efter att vi testat positivt (vilket jag tror på) för kommer nog känna mig mer säker efter en konstaterad graviditet!

Ja, det är ju dumt med testdag på helgen ifall kliniken är stängd. Själv tycker jag det är skönt att testa på fre eller lör så att man har helgen på sig att bryta ihop (eller fira!) innan det är dags för ny jobbvecka o nya tag...

Alla får nog inte mens medan de håller på med Lutinus men somliga får tydligen och jag är visst en av dem... Denna gången kör jag ju dock helt ostimulerat så nu tar jag ingen lutinus heller (skönt att slippa det kladdet!).

Jag tror också att man nojjar lite mindre för varje försök. Men den där första gången ville man ju verkligen göra sitt yttersta för att det skulle blir rätt. Om man ska jobba eller inte beror ju såklart helt på vilket jobb man har. Jag har också en del tunga lyft osv men driver eget företag så jag kan jobba lugnt i min egen takt och ta vilopauser när det behövs, det fungerar ju inte riktigt om man är anställd. Så jag tycker du gör helt rätt i att ta det lite lugnt och försiktigt :) Håller tummarna för oss! Hoppas att det är vår tur nu! :)
Svar på tråden Långt protokoll