• efg

BF i slutet av november! Följas åt?

Jag plussade i tisdags och har bf 28/11! Första barnet för både mig och pappan :) ringde mvc idag och har inskrivning 10 april!

• efg

Hur går det för er? :) vad har ni för symptom? :)

• efg

Har mycket molande värk som kommer och går, de håller bara i sig i korta stunder o sen försvinner de helt ett tag och sen håller de på så. Brösten är lite svullna, mer de ena tycker jag. Känns ömma och tunga och tycker de börjat de lite blåare ut typ senaste dagarna bara.

Illamående har ja men bara lite lätt. Fått lite kväljningar men inte så ja känner att ja verkligen kommer kräkas. Är ständigt hungrig typ men kan inte få i mig så mycket åt gången.

Och inatt.. Har ja vaknat tre gånger och varit akut kissnödig. Jag som Aldrig varit en nattkissare :O

Men ja känner mig verkligen glad, som att ja är på toppenhumör hela tiden. Lycklig liksom! :)

• efg

Ja man viss verkligen att tiden bara ska rusa fram nu första veckorna så man slipper oron.. Men än så länge känns de rätt eller va man ska säga :)

Jag har inte berättat för någon ännu. Kommer berätta för de vänner som vet att vi försökt om de skulle fråga hur de går. Men kommer nog försöka hålla de hemligt så länge de går. Men vi båda längtar efter att få berätta för alla!

• efg

Jvd: hur fick du ett tidigt vul? Jag tänkte ringa imorrn och fråga om de. Ja har tid för inskrivning 10 april.

Tizzen: jag har också bf 28 :) jag fick första svaga testet i tisdags (tog inget innan det) och sen ökade de för varje dag. Så här tidigt är de inge konstigt om de är svagt, så länge det liksom ökar :)

• efg

Jvd: jag tänkte iaf testa be om vul, har också oregelbunden mens, har pco så har ätit några kurer äggstimulerande. Sista kuren som blev en graviditet är letrozol. Men om de inte ger mig vul så kommer ja bog ringa och boka på annat ställe. Hittat ett ställe för 550 och ett för 600.

Äppel: grattis till eran efterlängtade graviditet! Vilka kämpar!

• efg

Jag försökte googla de där med värme för ja har också kört vetekudden nu senaste dagarna spec för att kunna somna ibland. Och de verkar inte va nån fara för kroppen reglerar värmer så himla bra så de blir inte för varmt för bebisen. Jag har dock kört på att inte värma kudden allt för mycket och värma flera gånger istället :)

• efg
    DazaC skrev 2015-03-24 00:14:19 följande:
    efg skrev 2015-03-23 21:18:06 följande:

Jag försökte googla de där med värme för ja har också kört vetekudden nu senaste dagarna spec för att kunna somna ibland. Och de verkar inte va nån fara för kroppen reglerar värmer så himla bra så de blir inte för varmt för bebisen. Jag har dock kört på att inte värma kudden allt för mycket och värma flera gånger istället :)

Tack för svaren och tipsen, skönt att höra att det verkar vara ok. :) Börjar stundtals känna mig desperat för att molvärken/växtvärken blir så stark. Blir värre när jag sitter på vissa sätt och jag tror att det är värre på kvällen än under dagen. Är det något ni också märkt av?

Ja jag upplever också att de är lite värre på kvällen. Mitt kommer verkligen å går när ja har ont så tycker ja verkligen att ja har ont, brukar hjälpa att gå och kissa (fast ja kissat 30 min tidigare) och sen värmekudde. Men när ja inte har ont så känner ja nästan inget, bara att de liksom är nåt annorlunda. :)
  • efg
    jvd89 skrev 2015-03-24 17:50:55 följande:
    Får massa vita flytningar, är era vita eller genomskinliga?
    Jag som brukar va snustorr har massa flytningar nu, tunna som vatten och mest genomskinligt.

Jag har tid för inskrivning 10/4 och tidigt ul 24/4 :)
  • efg
    Sandravanilj skrev 2015-03-24 18:39:51 följande:
    Hur fick du tidigt ul? :)

ska fråga om de på måndag när vi är på hälsosamtal :)
    Nu har ha bokat privat. Men ja ska be om remiss på inskrivningen. Jag har pco och har behandlat med letrozol och har haft väldigt olika långs cyklar så vet inte exakt hur långt gången ja är (men tror nog att ja har stenkoll egentligen ;) )
Svar på tråden BF i slutet av november! Följas åt?