Mensen sen efter misslyckat försök
Hej,
håller tummarna för er idag på VUL! <3 Hur gick det?
Kram!
Vi fick se ett litet liv med tickande hjärta<3. Ny ska jag försöka fokusera på att det ska gå hela vägen.
Kram
Hej,
håller tummarna för er idag på VUL! <3 Hur gick det?
Kram!
Åg vad underbart!! Grattis!! <3 Kram
<3
Hej!
Jag had just fått glad gubbe på stickan så ska göra VUL på onsdag och förhoppningsvis insättning på lördag :)
Är allt bra med dig/er?
Kram <3
Men ååh vad fint att allt går framåt som det ska!!!
Vi är ju med i PGS-studien så i första varvet blir insättning av en blastocyst. Om vi är med i kontrollgruppen så så kommer vi ha 5 blastocyster kvar i frysen efter den här insättningen och är vi med i testgruppen så får vi veta detta efter graviditetstest och får då också veta hur många blastocyster som finns kvar efter kromosomtest.
Det är nu bekräftat att det blir insättning på lördag. 1,9 var mitt TSH så det är ju helt ok, 8 mm slemhinna och allt såg bra ut enligt läkare efter VUL. Tyvärr är min man bortrest, vilket - jag måste erkänna - känns sjukt jobbigt. Det är liksom meningen att man ska göra sånt här ihop..
Sjukt nervös är jag.
Kram
Gick allt bra idag? Kram
Hej,
tack! <3
Allt gick bra och det var en jättefin blastocyst som de satte in enligt läkare och embryolog.
Det var dock faktiskt värre än vad jag trodde att göra insättning utan honom.. kände mig ledsen hela tiden och uppgiven redan från början. Den där lilla glädjen som man tillåter sig att känna precis efter insättningen den infann sig inte alls denna gång. Jag var bara ledsen. Och sen blev jag ännu mer ledsen för att jag var ledsen och för att jag har läst någon undersökning om att man har större chans att lyckas med IVF om man är glad runt insättningen.. ja du fattar.
Känner inget speciellt efter insättningen men hoppas ju såklart att det ska bli ngt ändå.. Försöker peppa mig själv just nu :)
Kramar
Tack snälla du!!! <3 <3 <3 Det värmer..
Det känns lite bättre nu. Maken är hemma och det sltade med att jag skällde på honom. Inte för att det var rättvist av mig, utan för att jag inte kunde låta bli att vara arg och ledsen på honom. Det blev bättre efter och han har nu lovat att vi helt enkelt får göra allt som ståt i vår makt för att detta inte ska hända igen. Insättningar ska man göra tillsammans. Så enkelt är det.
Kände lite från livmodern i ett par-tre dagar, men idag känns det inte så mycket alls längre. Jag försöker ställa in mig på minus, men precis lika svårt det är att känna riktigt hopp, lika svårt är det att ta kol på det hoppet som finns.
Önskar så innerligt att detta kan få vara gången vi lyckas...
Kramar
Tack snälling! <3
Jag har nu gått förbi BIM med en dag och blöder inte än iaf.. det behöver ju dock inte betyda något men jag kan ändå känna hur hoppet stiger lite.. Samtidigt så vill jag inte vara optimistisk, för jag orkar inte med besvikelsen efter.
Ett sätt att ta kål på det spirande hoppet och på så sätt skydda mig mot en värre besvikelse skulle kunna vara att testa i förväg? men jag vågar inte. Konstigt att man kan ha gjort detta så många gånger och så är det ändå så svårt.. jag faller alltid i samma sabla känslomässiga fällor, trots att jag intalat mig själv innan om att denna gång ska vara annorlunda...
Jag har ju inte gjort ostimulerat mer än en gång tidigare men då kom mensen som en klocka på BIM efter ägglossning.
Jag har fortfarande inte börjat blöda.. testdag på fredag. Känner att jag fått hopp nu och blir nästan arg på mig själv över det. Vågar fortfarande inte tjuvtesta? BIM + 3 idag.
Tack för ditt stöd! <3
Kram!!