JOHA80 skrev 2015-04-13 15:43:24 följande:
Tackar som frågar! :)
Vi gjorde äggplock i fredags - var mycket svullen men tyvärr en massa ojämna äggblåsor så fick "endast" ut 10 ägg, vilket är bättre än vårt första försök men sämre än vårt andra. Vi skulle haft återföring idag, men de ringde på kliniken i morse. Jag fick nästan hjärtattack eftersom de endast brukar ringa om det inte blir någon återföring men det visade sig att de ville odla vidare embryona till eventuella blastocyster, så vi får väl se vad som händer.
Som ett bevis på att alla gånger verkar skilja sig från varandra så kan jag säga att första gången fick vi ut 5 ägg, ett befruktat på (då var jag understimulerad dock) = ett ET. Andra gången lite högre dos menopur (137 ie) och 14 ägg varav 13 mogna och 11 befruktade = ett ET och ett FET med blastocyst. Nu denna gång samma dos menopur som andra gången, men fick ojämnare och fler äggblåsor än förra gången. 10 ägg ut som sagt, endast 5 befruktade men alla ser tydligen väldigt bra ut idag på dag 3. Tydligen kan man reagera olika under olika cykler trots samma dos..
Jag är SJUKT nervös för vad som ska hända.
Hur går det för dig? Ruvar du än? :)
Det är ju ett bra tecken! Sannolikheten för att ni ska få återföring måste ju räknas som stor! Bästa tänkbara är ju om alla fem blir blastisar, då har ni till syskonförsök sen :).
Nope ingen ruvning här.. Mensen kom sen, 15 dgr sent. Jag gjorde som du sa och bad om ett vul för att kolla så inget var fel men hon såg inget. Nu väntar jag bara på utslag på ältestet så att vi kan få göra ett FET. är inne på dag 17 nu och trodde jag skulle få utslag idag men icke.. Börjar bli lite nojig att det kanske blir något utslag denna vecka..hoppas hoppas!