JOHA80 skrev 2016-12-14 12:53:46 följande:
Hej!
Åh vad det närmar sig nu för dig/er!!! Hur mår du och hur mår knyttet??? <3
Jag gick just in i vecka 17.. än så länge känns det inget men jag har förstått att det kan dröja till vecka 20 innan man märker att ngn rör på sig där inne. Vi har RU i mellandagarna så ser fram emot det och hoppas allt ska se bra ut då. Jag nojjar fortfarande en del över maten.. ska utomlands till Frankrike över nyår och läste just att toxoplasmos är 20 ggr vanligare där än i Sverige. Där screenar man gravida som inte haft toxoplasmos var fjärde vecka - jag frågade om möjligheten att få ett prov i Sverige så att jag vet om jag är immun eller ej, men det verkar svårt. Jag kan eventuellt få ett efter om jag är orolig... Det är nästan så att jag överväger att inte åka. Min man tycker dock att jag är fånig så det blir nog så att vi åker men jag kommer knappt våga titta på kött, råa grönsaker eller katter? jag vet inte hur man ska tänka.. vet ju många som åker utomlands under graviditeter och är hur coola som helst? själv känner jag mig som en vandrande riskkalkyl mest hela tiden.
Vi är med i studien så vi slipper KUB, mycket skönt :) Vi har tre blastocyster kvar i frysen som är kromosomtestade och klara samt 2 som de inte kunde testa (så 5 totalt) vilket känns jättelyxigt. Gjorde ni KUB?
Kaviarblås i ansiktet - aj hahaha? kan tänka mig att det är obehagligt. Får själv kväljningar av minsta lilla. Du får hämnas på ngt kreativt sätt! :)
Kram!!
Hej!
Jodå, vi mår helt ok. Jag har haft typ två veckor där jag fick upp och pinka en fyra gånger. Snacka om sömnbrist deluxe :p. Men nu är det mycket bättre igen men endast två gånger. Nu börjar jag dock noja över att det börjar närma sig och att det kanske blir tidigare än väntat. Sambon jobbar sin sista vecka nu och blev typiskt nog placerad i Eskilstuna vilket innebär en resa på ca 5h hem.. så fram till torsdag så ska jag vara väldigt passiv så jag inte råkar dra igång det. Dock känns det som att jag börjar få lite förvärkar då jag vid något enstaka tillfälle fått som mensvärk i samband med en sammandragning så jag är lite orolig över att det närsom ska sätta igång. Eftersom jag har Gbs (bakterier i urinen) så ska jag åka in direkt om vattnet går och få antibiotika vilket innebär att jag måste åka in utan honom och då får han komma dit.. så du förstår att jag knappt vågar göra något :|.
Jo det kan ju vara väldigt olika när man börjar känna. Jag tror att jag började runt v20. Du får uppdatera igen när du börjar känna :).
Men vad kul, då får ni en sen julklapp. Hoppas bebisen är medgörlig så ni får många bilder (vår var lite bångstyrig då och visade mest ryggen..) glöm inte pengarna!
Åh Frankrike, kärlekens stad <3. Där har vi inte varit men jag skulle helt klart vilja åka dit och då köra runt på landet. Klart du ska åka! En weekend eller en vecka? Men som sagt klappa inga katter ;) och ät välstekt mat så ska det säkert inte vara någon fara. Den höga siffran beror säkert på att de äter så mycket opastöriserad ost mm.
Skönt att ni slipper tänka på KUB och allt runtomkring. Det är något som har cirkulerat runt i mitt huvud lite till och från att något kanske kan vara fel (då vi valde att inte göra KUB.)
Riktigt gott för er att ni har i frysen sen när det blir tal om syskon! Det måste kännas lite betryggande att inte behöva börja från början då.
He he...Jag planerar min hämnd... trust me ;).
Kram!