JOHA80 skrev 2015-05-01 08:31:03 följande:
Tack - det värmer verkligen!!
Vi har manlig orsak, och därför kanske de inte fokuserar på att följa upp/göra så mycket extra undersökningar på mig men jag vet inte. Mina värden såg bra ut närde kollade, förutom lite högt TSH som jag nu medicinerar mot samt att jag har många äggblåsor vilket ev betyder att jag inte får ägglossning riktigt alla månader om året. Du har helt rätt! Jag borde be om uppföljning ang detta och de borde kolla igen att allt ser bra ut i livmodern innan vi gör FET, både när det gäller TSH, slemhinnor o s v. Jag funderar även att självmedicinera inför nästa försök med barnalbyl (trombyl) för att se ifall ökad genomströmning till livmodern kan hjälpa.
Efter mina förra sprutperioder (två under loppet av bara några månader) så blev mina efterföljande cykler lite konstiga. Jag kände att äggstockarna började dra/växa redan väldigt tidigt i menscykeln och jag fick tidiga falska LH-stegringar. Det hela ledde till att vi gjorde FET i stimulerad cykel istället för ostimulerad. Jag funderar på om jag kanske, förutsatt att allt ser bra ut, ska insistera på att vänta in en bra månad och försöka göra FET ostimulerat ist.
Jag försöker peppa mig med något jag läste att en läkare skrivit på nätet angående när tillsynes bra embryon inte fastnar. Han sa något i stil med: Om man försöker få en sexa när man slår tärning så kan det betyda att man måste slå ganska många gånger innan det funkar, men det betyder inte att det är något fel på tärningen.
Puh vad långt det blev? sorry. Nog om mig,
Hur går det för dig?
Stor kram!
Ingen fara, bara skriv :).
Det är en hel vetenskap det här! Tänk om man kunde få ett säkert besked, åtgärd mot det och så blev det en bebis.. Sa till sambon i morse att forskningen egentligen borde vara längre fram än den är och ge fler bebis tidigare (de har ju ändå forskat sen 80-talet) fick svaret att kvinnan är en komplicerad varelse ;). Stämmer säkert men det tröstar oss inte, vi vill ju detta lika mycket ändå.
Den har jag inte hört innan men det ligger mycket i det doktorn sa. Blir dock ganska plågsamt varje gång man inte får en sexa :(.
Jag vet inte ritkigt hur det går. Tycker jag känner fortfarande men tänker att det kan vara inbillning med. Har testdag på torsdag. Än så länge har inte mensen dykt upp.. väntade mig den i onsdags torsdags men inget spår av den.. Tänker att kanske det är så att denna cykel också vill kludda då förra gjorde det men håller hoppet uppe för att "livet" är kvar hos mig :)