Mensen sen efter misslyckat försök
Cina84 skrev 2015-09-19 08:01:23 följande:
Det kan jag tänka att en del gör. Det är en riktigt påfrestande process. Jag försöker tänka så när jag är lite deppig över att det finns de som lyckas direkt, att andra faktiskt behöver några gånger på sig och att det är lika ok. Har ni börjat kolla lite på vad det finns för alternativ? Det måste finnas en hel del kliniker runt er att välja mellan väl?
Här är det mest segt. Väntar och väntar.. Lever lite på hoppet( naivt nog..) att i och med att det tog sig naturligt sist att det kanske kan göra det denna gången med.. Chansen är så obetydligt liten att det egentligen inte är lönt att gå och hoppas men men. Ev är det bara 1 1/2 vecka kvar innan vi drar igång igen så det är nära men ändå så långt borta.
Kram
Ja, vi håller på att kolla kliniker och det är svårt att veta vad man bör välja. Vi har reducerat det till 4 kliniker nu (Fertilitetscentrum i Stockholm, Fertilitetscentrum Göteborg, Carl von Linné och IVF-kliniken i Falun) och sedan kommer valet göras utifrån en avvägning efter samtal med dem, priser, resvägar, vilka behandlingsmetoder de använder och deras resultatstatistik.. Innan dess ska vi dock prata med sambons androlog för att se ifall det finns möjlighet för medicinering.
Vi har satt oss ner och gjort en plan för vilka steg vi ska ta och i vilken ordning, nya (och gamla) behandlingsmetoder som eventuellt skulle kunna vara intressanta för oss samt eventuella utredningar vi kanske skulle kunna komplettera med om det behövs. Det hjälper verkligen att känna att det finns flera saker att testa, flera steg som vi ännu inte tagit - för mig tar det bort lite av den enorma pressen på de enskilda ivf-försöken.
Hur har ni tänkt? I början valde vi att inte titta framåt så mycket utan mer bara vara i nuet med ivf-försöken, men nu med denna sista landstings-finansierade cykeln så började jag leta efter information inför eventuellla framtida försök..
Kram