Cina84 skrev 2015-12-31 11:32:05 följande:
Först och främst vill jag önska dig ett gott nytt år :). Hoppas verkligen att vi slipper vänta mer nu och att 2016 ger oss ett litet knyte <3.
Fått svar på alla prover nu och kanske t.o.m. Bestämt er ?NK-celler vad är det?
Själv händer det inte så mycket. Jag väntar mensen i början av nästa år så vi kan undersöka om något stör. Annars försöker jag bara att koppla av och ta det lugnt. Jag har dock blivit lite sugen på att prova på ansiktszonterapi. Det ska visst vara väldigt effektivt för att sätta igång allt möjligt i kroppen men även släppa på spänningar och oroliga tankar. Tänker att det kanske kan vara ett bra sätt att trycka bort mina negativa tankar och främja de goda kring detta.
Kram :)
Gott nytt år till dig också! :) Ja vi får hålla tummarna för att 2016 är vårt år!!!
NK-eller är Natural Killer Cells och har att göra med immunförsvaret. Alla mina prover visade på bra värden, men jag hade precis på gränsen när det gällde NK-celler. Jag frågade om det kunde ha och göra med att jag var lite småsnuvig när jag tog testet och det kunde det eventuellt ha (fick ingen riktig klarhet i detta) så nu är frågan om jag ska vänta lite och ta om provet och se vad det säger, om jag ska kontakta Falun och göra nästa ivf där med immundämpande medicinering eller om vi borde ta fler tester utomlands.. Tror inte vi orkar åka utomlands riktigt ännu så det väger mellan att ta om provet och dubbelkolla värdet eller söka oss till Falun på en gång. Jag ska sätta mig och ringa runt lite och kolla hur en behandling på annan ort skulle se ut osv. Dessutom måste vi lösa det ekonomiska så vi ska kolla upp lånemöjligheter? Känns viktigt att sätta igång snart dock, jag är så trött på denna ofrivilliga barnlöshet..
Angående zonterapi så tror jag man ska ta till alla medel som känns bra - man kan verkligen behöva lite avkoppling när man är inne i denna karusell :)
Hur har det gått med mens etc?
Kramar! <3