• JOHA80

Mensen sen efter misslyckat försök

Cina84 skrev 2015-11-05 21:13:11 följande:
    Det blev ett minus :(. Men tur i oturen så kom mensen inte förrän efter td så jag är på g igen och ska göra ett nytt försök. Ett med äggplock och hela faderullan. Får hoppas att denna gång är vår tur!

Du har mycket att tänka. Var rädd om dig och ta det lugnt så du inte kör slut på dig.

Kram
    Men nej!!! :( Stor kram! Håller tummarna för nästa insättning istället.

Jag håller på att leta info som en galning för att ta reda på vilka prover jag kan ta i Sverige och vilka jag kanske måste vända mig utomlands för, vilken klinik vi bör välja, osv osv. Försöker nu tagga ner och ta en sak i taget. Detta har ju visat sig vara en lång process...
  • JOHA80
    Cina84 skrev 2015-12-04 21:31:32 följande:
    Hej!

Hur har det gått för dig? Har du kommit fram till vilken klinik det blir?

Här har det gått åt skogen igen.. Jag har telefontid med en läkare nästa vecka för att höra vad som kan göras för det känns som att det är något som stör och att det inte bara är otur. Jag har antikroppar mot min sköldkörtel och misstänker att kanske de stör det hela. Får se vad läkaren säger.

Kram
    Men aj vad jobbigt - men bra att de upptäckte det så kan ni gåra något åt det.

Jo, vi håller fortfarande på med utredning.. har tagit progesteronprover NK-celler igår. Om någon vecka ska jag ta FSH, AMH etc. Jag har även tagit nya sköldkrtelvärden och väntar på svar. Vi tänkte att vi bestämmer oss efter provsvaren, beroende på vad de visar. Om jag har ökat antal NK-celler så blir det nog Falun och annars blir det nog FC Gbg/Sthlm..
  • JOHA80
    Cina84 skrev 2015-12-04 21:31:32 följande:
    Hej!

Hur har det gått för dig? Har du kommit fram till vilken klinik det blir?

Här har det gått åt skogen igen.. Jag har telefontid med en läkare nästa vecka för att höra vad som kan göras för det känns som att det är något som stör och att det inte bara är otur. Jag har antikroppar mot min sköldkörtel och misstänker att kanske de stör det hela. Får se vad läkaren säger.

Kram
    ...och Kram!
  • JOHA80
    Cina84 skrev 2015-12-31 11:32:05 följande:
    Först och främst vill jag önska dig ett gott nytt år :). Hoppas verkligen att vi slipper vänta mer nu och att 2016 ger oss ett litet knyte <3.

Fått svar på alla prover nu och kanske t.o.m. Bestämt er ?NK-celler vad är det?

Själv händer det inte så mycket. Jag väntar mensen i början av nästa år så vi kan undersöka om något stör. Annars försöker jag bara att koppla av och ta det lugnt. Jag har dock blivit lite sugen på att prova på ansiktszonterapi. Det ska visst vara väldigt effektivt för att sätta igång allt möjligt i kroppen men även släppa på spänningar och oroliga tankar. Tänker att det kanske kan vara ett bra sätt att trycka bort mina negativa tankar och främja de goda kring detta.

Kram :)
    Gott nytt år till dig också! :) Ja vi får hålla tummarna för att 2016 är vårt år!!!

NK-eller är Natural Killer Cells och har att göra med immunförsvaret. Alla mina prover visade på bra värden, men jag hade precis på gränsen när det gällde NK-celler. Jag frågade om det kunde ha och göra med att jag var lite småsnuvig när jag tog testet och det kunde det eventuellt ha (fick ingen riktig klarhet i detta) så nu är frågan om jag ska vänta lite och ta om provet och se vad det säger, om jag ska kontakta Falun och göra nästa ivf där med immundämpande medicinering eller om vi borde ta fler tester utomlands.. Tror inte vi orkar åka utomlands riktigt ännu så det väger mellan att ta om provet och dubbelkolla värdet eller söka oss till Falun på en gång. Jag ska sätta mig och ringa runt lite och kolla hur en behandling på annan ort skulle se ut osv. Dessutom måste vi lösa det ekonomiska så vi ska kolla upp lånemöjligheter? Känns viktigt att sätta igång snart dock, jag är så trött på denna ofrivilliga barnlöshet..

Angående zonterapi så tror jag man ska ta till alla medel som känns bra - man kan verkligen behöva lite avkoppling när man är inne i denna karusell :)

Hur har det gått med mens etc?

Kramar! <3
  • JOHA80
    Cina84 skrev 2016-02-10 20:41:40 följande:
    Mensen har kommit så nu väntar jag på omslag på stickan så vi kan återföra vår lilla eskimå i frysen :). Tror det blir omslag om en sisådär 5-6 dagar. Nervositeten försöker sakta krypa sig på och rör runt o huvudet..

Har pusselbitarna fallit på plats för er? Vill ju få heja på er lite med :).

Kram
    Åh vad spännande!! Håller alla tummar och tår! :)

Jo det går framåt nu, håller på att ringa runt kliniker och ska sedan kolla vilka lånealternativ som är bäst. Eventuellt tar jag även NK-provet igen när jag inte är förkyld bara för att få lite extra-koll om det var något tillfälligt. Just nu har mina sköldkörtelvärden betett sig lite hoppigt så måste även på koll på detta innan jag drar igång någon behandling. Tänkte satsa på att göra behandling i slutet av mars /början av april eller så :)

Oroande denna månad är att jag inte verkar få någon LH-stegring är nu på dag 22 utan glad gubbe (har dock fått omslag på dag 23 innan så det kan ju vara en sen omslagning men det känns inte så)... Vet ju att de sa att man inte får ägglossning varje månad på året så det kanske är en sådan månad nu men det känns ändå olustigt. Vägrar dock att stressa upp mig allt för mycket - förhoppningsvis så är det som vanligt nästa månad igen. 

Kram
  • JOHA80
    Cina84 skrev 2016-02-12 18:19:22 följande:
    Tack snälla :). Jag brottas lite med mina känslor inför detta försök. Jag vill inget hellre än att göra ett nytt försök men är livrädd för att det inte ska ta sig igen och orolig för hur jag ska ta mig upp igen om det skulle bli så men jag försöker trycka bort de tankarna och tänka att det ska gå annars får vi bara köra på igen.

Den där sköldkörteln den kan ställa till det.. Förresten de där NK-cellerna, är de kopplade till sköldkörteln eller de är en sak för sig?

Men då är ni inte så långt ifrån nu, då kanske du har börjat räkna ner lite :).

Kroppen kan verkligen konsten att försöka göra en orolig.. Hoppas på glad gubbe imorgon så du slipper tänka mer på det.

Ha en fin helg :)
    Känner igen oron för hur man ska reagera på ett minus på nytt. Jag kastas mellan förväntansångest och rädsla men ibland dyker också en känsla av att vara nollställd upp, som om jag har börjat få svårt att ens fantisera fram ett plus i vissa stunder? :/

Vet faktiskt inte om NK-celler och sköldkörtel är kopplade så det kanske är värt att fråga..

Hur går det nu? Ruvar du?? :)
  • JOHA80
    Cina84 skrev 2016-02-26 18:38:16 följande:
    Jag hålller med om nollställd. Nu är jag ruvare igen. Jag är såklart glad men denna gången känns det jobbigt på något sätt. Detta är vårt femte försök och tanken att det inte kommer gå vägen denna gången heller finns i huvudet. Jag ska nog lyckas trycka bort tanken njuta. Men ni och vi ska väl ändå lyckas någongång! <3

Kram
    Åh grattis till ruvskapet! När man ruvar är man ju trots allt gravid fram tills motsatsen är bevisad, så jag brukar försöka komma ihåg det och njuta av den tanken även om det kan vara svårt. När har du testdag? Eller du kanske redan har haft det? Hoppas hoppas hoppas för din/er skull!!!! <3 Kram
  • JOHA80
    Cina84 skrev 2016-03-05 15:08:56 följande:
    Tack <3.

Jo jag brukar och vill tänka så men denna gången har det varit tuffare att hålla mig till det. Jag har td på onsdag så jag är inne på de sista dagarna nu innan jag vet... Nervigt! Jag brukar testa några dagar innan men jag ska inte göra det denna gång. Om mensen kommer som den är beräknad att göra idag, imorgon eller möjligen på måndag så får jag veta det ändå tänker jag, då kan jag hellre få leva på hoppet fram tills dess istället för att ev ta bort det genom att tjuvtesta. Jag har haft lite rött på papperet igår men det la sig igen så jag är lite förberedd på att det kanske inte går vägen denna gången heller. Tiden får utvisa vad det blir. Annars får jag bryta ihop och komma tillbaka och försöka igen för ge upp det ska jag inte.

Kram <3
    Hur har det gått? Håller alla tummar och tår!!! <3
  • JOHA80
    Cina84 skrev 2016-03-10 14:34:00 följande:
    Tack fina <3. Det fick åt skogen igen :(. Så nu blir det till att samla ihop sig och förberedda sig för ännu en stimulering och äggplock.. Någongång ska det väl gå vägen men när?
    Men NEJ!!! Åh vad ledsen jag blir för din skull! :(

Som du säger så förr eller senare ska det väl gå vägen, det tror jag. Man önskar ju bara att det kunde vara förr snarare än senare.

Blir det er tredje stimuerling härnäst eller andra? Kommer ni vänta lite och samla styrka eller kommer ni köra på ganska direkt?

Stora stora styrkekramar! <3
  • JOHA80
    Cina84 skrev 2016-03-11 19:43:46 följande:
    Tack för omtanken <3.

Ja men precis! Jag tycker vi båda har haft vår beskärda del av väntan nu!

Det är vårt tredje stim med äggplock å allt. Vi kommer köra på kommande blödning om där finns plats. Jag blir gärna mer stressad om jag väntar för mycket.

Ha en fin kväll <3
    Ja, förstår vad du menar med väntan. Jag har känt stress nu när det dragit ut på tiden så mycket. Nu har jag pratat med FC Gbg och vi är äntligen på g att styra upp nästa behandling igen. Vi kommer nu skriva under och skicka tillbaka medgivande (för att delta i forskningsstudien om PGS) till dem och sedan ta kontakt med FC Sthlm som kommer ha hand om alla ultraljud/medicinering inför uttag. Läkaren sa dock att det är viktigt att mitt TSH är tillräckligt lågt innan vi startar så nu är det mest det vi väntar på innan vi kan sätta igång? Jag ska ta blodprov nästa vecka.. är det inte tillräckligt lågt då så måste jag vänta ytterligare 6 veckor så nu håller jag tummarna för att det ser ok ut.. 

Jag är jättenervös inför denna gång. När man är med i forskningsprojektet så ska man göra långa protokollet vilket jag aldrig gjort innan så jag har ingen aning om hur jag reagerar på nässprayen? 

Men som sagt, det ska bli skönt att dra igång igen..

Nu håller vi tummarna för att nästa ivf är då vi blir gravida! 

Stor kram! <3 <3 <3 
Svar på tråden Mensen sen efter misslyckat försök