• Citrona

Någon som nyss börjat ruva?

Hej!

Jag började ruva idag på ett 2-celligt och ett 5 celligt embryo ;)
    Nu håller jag mina tummar!

Detta är mitt 2a ivf för syskonförsök, har en 5-åring.
    Äter Trombyl som jag tjatade mig till, går i Stockholm.

Är det någon mer som just börjat ruva?

Mvh/C

• Svar på tråden Någon som nyss börjat ruva?
  • Gweny

Citrona>> klart du ska få, grattis!

anirc>> Välkommen in! Har också haft såna hugg och efter några dgr blev det svårare att få in lutinusen. Testade på ruvdag 9, men var blankt...

Såg en annan idag som hade fått fint plus på rd 9, så mitt hopp sjönk mer nu.... har dock sura uppstötningar och lite illamående/sitter i halsen... mest på kvällarna men även idag på dagen och spänd mage.

inväntar td nu... fick bekräftat idag iallafall att 5 st har vi i frysen.

• Elfia
    Gweny skrev 2015-04-01 14:47:51 följande:

Citrona>> klart du ska få, grattis! smile1.gif

anirc>> Välkommen in! Har också haft såna hugg och efter några dgr blev det svårare att få in lutinusen. Testade på ruvdag 9, men var blankt...

Såg en annan idag som hade fått fint plus på rd 9, så mitt hopp sjönk mer nu.... har dock sura uppstötningar och lite illamående/sitter i halsen... mest på kvällarna men även idag på dagen och spänd mage.

inväntar td nu... fick bekräftat idag iallafall att 5 st har vi i frysen.

Kul att ni har backup ifall det skulle behövas Gweny! Fick också reda på att vi har en blastocyst i frysen. Skönt att ha en i alla fall. Hoppas dock inte att någon av oss ska behöva de ännu på ett tag :)
  • anirac1984

Åh spännande Elfia, hoppas det går bra. Skönt att få veta i vilket fall som helst.
    Jag har som sagt aldrig kommit så långt att jag behövt testa så jag hoppas jag i alla fall får göra det denna gång.

Gweny, rd9 är väl ganska tidigt att testa eller? Du får hålla ut ett tag till och ta ett nytt test, så länge inte mensen kommit så är det inte kört.
    Härligt med blastocyst. De frös våra på dag 3 eftersom de aldrig klarat sig längre. De var av toppkvalitet så jag hoppas det var ett bra beslut.

Tiden går fruktansvärt långsamt nu!  :)

• Citrona
    Elfia skrev 2015-04-01 12:56:00 följande:
    Är du på rd 11 idag? Klart jag säger grattis :) Jätte roliga nyheter ju. Så kul när man hör att det går till slut. Man får hopp.

Du skrev tidigare att dina symtom försvann?

Mina ömma bröst har helt plötsligt slutat ömma. De är heller inte lika stora som tidigare. Ömheten har jag haft sedan jag sprutade. Men igår vart det som bortblåst. Jag har inta symptom alls. Förutom en väldans trötthet ibland och ont längst ner i ryggen. Och jag känner mig lite stressad. Men det är säkert jobbets fel, mycket att göra nu inför sommar-semestrarna!

Kan det vara ett positivt täcken på att man inte känner något tro? *hoppas så innerligt* testdag i helgen..
    Tack!
    Ja, jag är på rd 11 nu och mina symptom försvann typ dag 7. Det enda jag har nu är att det svider till lite ibland i livmodern eller på sidorna och att jag är rejält förvirrad, säger fel o gör fel haha ;)
    Låter som bra symptom du har!

• TessOphira

Hej allihopa. Igår fick vi vårat 4celliga superembryo återfört så jag är väldig ny som ruvare. Kan inte påstå att jag är förtjust i lutinus. Efter bara en dag känner jag mig kladdig och otroligt ofräsch hela tiden.

Bara 2 veckor kvar ;)

There is a unique pain that comes from preparing a place in your heart for a child that never comes
  • Gweny

Idag kom mensen på rd 13. Men var ju tyvärr väntat.

Ska det nånsin funka...

• anirac1984

Lätt panik, igår kom det blod typ några droppar. Men det var klarrött. Sedan dess ingenting. Idag är det rd 8. Det kan ju kanske varit en nidblödning men jag vet inte?!

Är väldigt förvirrad och har ingen aning om hur det kommer gå. Tänkte testa på månd om inte mensen kommit tills dess

• Elfia

Ruvardag 13 idag. Testade precis som väntat (tyvärr) minus. Tyckte mig se en skymt av ett plus på clearblue plus-Stickan men det är säkert bara en skugga. Jag vet att jag har min testdag imorgon egentligen men tror knappast att något ändras på EN dag?? :(

Igår fick jag lite ljusrosa flytningar tillsammans med lutinus flytningarna i bindan och mensvärk hela dagen. Sedan testade jag även med clearblue digital imorse och det stod "ej gravid"

Vet att man kanske ska se första gången som ett test men tycker ändå att det suger det här... Denna eviga väntan. Vi har redan väntat i två år liksom.. Så orättvist.

Någon som vet ifall man kan börja med FET direkt efter denna mens? Jag vill ju givetvis starta igång så fort som möjligt. Och jag känner mig precis som vanligt i kroppen nu förutom att man är ledsen att det inte tog sig, då borde väl Sahlgrenska Ivf gå med på det?

Startas mensen igång endast ifall jag slutar med Lutinus eller är det där lite olika kanske?

Grattis till er som plussat, lycka till till er som ruvar och stor kram till oss som blev besvikna och ledsna. Nästa gång SKA gå vägen!!!

• Gweny

Elfia>> jag får inte börja nu, utan efter nästa mens. Så blir FET i maj för mig.... segt. Går ju med på SU.

Svar på tråden Någon som nyss börjat ruva?