• Malinn81

Present åt 5 åring kille som har precis allt?

Hej har ett stort dilemma

Vår son fyller 5år o han har precis allt, som förälder vill man ju ge något fast ekonomin inte är den bästa när jag är föräldraledig

Han har ju allt jag kan komma på..

Cykel som passar, halvbrors knappt använda cykel storleken större..

Cykel/ pulkahjälm fick han

Tramptraktor o vagn

Trampbil finns det e ju vad utesaker jag kan komma på. Han e väldigt glad i att leka att hann jobbar, köra traktor med saker..

Inne har han gott om leksaker o maskiner e rena traktorfantasten. Pussel spel pärlor vattenförger o annat har han.

iPad ett fick han i fjor som skulle behövas bytas ut då den inte går att uppdatera till nyare så de flesta spel går inte at hämta hem

Känner mig så dålig som förälder, det är ett tag tills han fyller men eftersom det känns omöjligt sås vill jag va ute i tid så vi hinner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-22 11:54
    Upplevelser e de enda jag kan komma på.. Eltandbprste kanske..

• Svar på tråden Present åt 5 åring kille som har precis allt?
  • DJÄVULENS HÖGRA HAND
    Malinn81 skrev 2015-03-22 12:51:19 följande:

4 hjuling har halv bror så de finns

Studsmatta finns. Omtyckta

Aha, haha ja det är inte lätt. Är som du beskriver med att leksaker oftast iaf på mina att det har ett snabbt bäst före datum och snabbt blir opopulära helst när det kommer från någon serie på tv, är precis som dom tröttnar när det blir för mycket exponerat.

Är ju snart sommar så något som har anknytning till det kanske? Gummiflotte? Rullskridskor? Basketkorg för utomhus? Skateboard? Landbandy sett, mål klubbor osv?
  • Pescetarian

En verktygslåda med riktiga verktyg.

En trollerilåda.

Skateboard.

Kickbike.

Pengar.

Teleskop.

Robotfiskar.

Trampbil.

Trumset.

Gitarr.

Unik cykeltuta.

Regplåt till cykeln.

Radio till cykeln.

Kulor till ekrarna.

Flagga till cykeln.

• Pescetarian
    Filiplopp skrev 2015-03-22 12:27:42 följande:

Inte lämpligt för en femåring.

Varför!? När jag var tio och lillbrorsan fem, så lekte vi båda med beyblades.
  • alexs mamma

Jag har två söner på 10 och 6 som aldrig har önskat sig leksaker. De har helt enkelt aldrig varit intresserade och det de fått som små stod oanvända tills de gavs bort till andra. Det som roat dem har varit pyssel av lika slag samt böcker spel och alla typer av pysselböcker där man tränar bokstäver, klockan matte osv....
    Detta har lett till att vi sedan många år tillbaka slutat att ge dem leksaker. Vi satsar på olika typer av upplevelser och tid tillsammans och det är och har alltid varit uppskattat....
    Vi ger dem sånt som en dag i badlandet med "all inclusive" dvs bastu som de älskar, ibland massage vilket oxå är väldigt populärt, glass korv osv, hotellövernattning med frukost buffe på något mysig hotell, biobiljetter med middag på restaurang och får barnen välja blir det gärna texmex eller hamburgare, annat som är populärt är olika typer av utflykter vi bor i västra götaland och besökte i somras karlsborgs fästning där de har en fantastisk rundtur som heter jagkten på den försvunna guldreserven. Den börjar som en 3D film och innan man vet ordet av är man mitt i äventyret själv och ska utföra en massa uppgifter för att hitta guldet tillsammans med en skådespelare....  Annat roligt som vi gjort är att åka ut och fiska med en stor fiskebåt, gått på idrottsevenemang, inte nödvändigtvis för att det är en favorit sport eller favorit lag, utan för att det är en  häftig upplevese där man kan läsa sig massor. Tex i fredags var vi på hockey match i Scandinavium i Göteborg. Det är slutspel nu och Frölunda fick besök av Luleå. Wow vilken upplevelse!! Fart och fläkt heja heja osv ingen av oss är riktiga hockeyälsakre men detta var så kul, någon gång har vi gjort det samma när det varit handlbolls slutspel eller friidrotts tävlingar... Förr påsken åkte vi till Gränna bodde på hotell två nätter gick på Andre`Museet (bara berättelsen om Andrees luftbalongsfärd till Nordpolen är oerhört spännande och har faschinerat våra barn i många år, vi tog dessutom färjan till Visingsö åkte remmalag, cyklade och åt gott...

Så mitt råd är att ge din son en upplevelse tillsammans med familjen som ha minns länge ibland räcker de små upplevelserna gott men var inte rädd för att prova nya saker som vid första tanken verkar var för krångligt eller trivialt.... Något av det bästa mina grabbar vet är ett presentkort till byn lilla cafe så de kan bjuda hela familjen på gofika...

• Filiplopp

Och jag är 42 och tycker inte att det är lämpligt för en femåring att leka med det. Vad dina föräldrar tyckte bryr jag mig inte om.

• audio

Stackars pojk som blev uppäten.

Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • Pescetarian
    Filiplopp skrev 2015-03-22 13:44:33 följande:

Och jag är 42 och tycker inte att det är lämpligt för en femåring att leka med det. Vad dina föräldrar tyckte bryr jag mig inte om.

Menar du beyblades nu? Vad är det för fel med beyblades?
  • Filiplopp

Menar beyblades. Min åsikt bara. Bry dig inte om det. Sedan så rekommenderas den leksaken från 8 år.

Svar på tråden Present åt 5 åring kille som har precis allt?