• Malinn81

Present åt 5 åring kille som har precis allt?

Hej har ett stort dilemma

Vår son fyller 5år o han har precis allt, som förälder vill man ju ge något fast ekonomin inte är den bästa när jag är föräldraledig

Han har ju allt jag kan komma på..

Cykel som passar, halvbrors knappt använda cykel storleken större..

Cykel/ pulkahjälm fick han

Tramptraktor o vagn

Trampbil finns det e ju vad utesaker jag kan komma på. Han e väldigt glad i att leka att hann jobbar, köra traktor med saker..

Inne har han gott om leksaker o maskiner e rena traktorfantasten. Pussel spel pärlor vattenförger o annat har han.

iPad ett fick han i fjor som skulle behövas bytas ut då den inte går att uppdatera till nyare så de flesta spel går inte at hämta hem

Känner mig så dålig som förälder, det är ett tag tills han fyller men eftersom det känns omöjligt sås vill jag va ute i tid så vi hinner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-22 11:54
    Upplevelser e de enda jag kan komma på.. Eltandbprste kanske..

• Svar på tråden Present åt 5 åring kille som har precis allt?
  • Malinn81
    audio skrev 2015-03-22 13:51:36 följande:

Stackars pojk som blev uppäten.

Vadå uppäten.

, förstår inte?
  • Malinn81

Ja vi har snackat om att åka över till ven o hyra cykelfärd det uppskattas nog.

Fick en idé om att skriva ner lite uppkevelser till han. Han gillar att slå in sina saker o saker han gör som pärl plattor o halsband o ge oss så han tycker kanske om handskrivna lappar med upplevelser. Kan ju hoppas att det lockar lite till att lära sig läsa eller så..

• Malinn81

Hyra cykel kärra skrev jag blev lite korrigerat av rättstavningsprogrammet som jag inte är vän med i Samsung

• Ellonbellon
    Filiplopp skrev 2015-03-22 12:27:42 följande:
    Inte lämpligt för en femåring.
    För att??
    Det är en grej som snurrar?

Han har massor och älskar dem och han har inte ätit upp en enda än så länge. :D
  • Filiplopp
    Ellonbellon skrev 2015-03-22 15:53:52 följande:

För att??

Det är en grej som snurrar?

Han har massor och älskar dem och han har inte ätit upp en enda än så länge. :D

Men vad bra för din son då. Själv undvek jag stridslekssaker till min femåring. Men det är jag det.
  • Ellonbellon
    Filiplopp skrev 2015-03-22 15:59:11 följande:
    Men vad bra för din son då. Själv undvek jag stridslekssaker till min femåring. Men det är jag det.
    En leksakssnurra som man har på en liten yta som ska få en annan leksakssnurra att sluta snurra ser inte jag som en stridsleksak. Men alla är vi olika. Kan ju dock vara bra att förklara vad man menar nästa gång, till exempel vad det är som gör det till en stridsleksak i dina ögon.

Och min son är inte född än, men när han kommer så kommer han få leka med leksakssnurror om det gör honom lycklig.
  • Ellonbellon
    Malinn81 skrev 2015-03-22 15:13:31 följande:

Ja vi har snackat om att åka över till ven o hyra cykelfärd det uppskattas nog.

Fick en idé om att skriva ner lite uppkevelser till han. Han gillar att slå in sina saker o saker han gör som pärl plattor o halsband o ge oss så han tycker kanske om handskrivna lappar med upplevelser. Kan ju hoppas att det lockar lite till att lära sig läsa eller så..

Du kan väl pärla en upplevelse?
    Om han gillar pärlor och att göra halsband så kanske han gillar andra typer av pyssel. Varför inte köpa några pysselsatser, finns mycket på till exempel Panduro. Kanske måla en egen kopp, glas eller tallrik.
  • Pescetarian

STRIDSLEKSAK!? Är du på riktigt eller!?

www.google.se/search&client=safari&hl=sv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=jOAOVey3C6iP7AbSgoG4Aw&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=320&bih=416

Relaterat till gogos. Är pogs och gogos också stridsleksaker!? Spelkulor också kanske?
  • Flickan och kråkan
    Jag har lite svårt att se trissor som stridsleksaker. Sedan kan man ju ändå tycka att de är löjligt dyra. Det är ju liksom bara trissor .
  • TigerLilySwe

Sköld är beredande pysselböcker, har mina barn gillat. Lera, målarböcker, kritor, pennor.

• Filiplopp
    Pescetarian skrev 2015-03-22 16:33:36 följande:

STRIDSLEKSAK!? Är du på riktigt eller!?

www.google.se/search&client=safari&hl=sv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=jOAOVey3C6iP7AbSgoG4Aw&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=320&bih=416

Relaterat till gogos. Är pogs och gogos också stridsleksaker!? Spelkulor också kanske?

Lite våldsam serie för en femåring. För det vet du väl var de kommer ifrån. Men alla får göra vad de vill med sina barn. Bara en kommentar från lilla mig.
  • Pescetarian
    Filiplopp skrev 2015-03-22 16:48:19 följande:

Lite våldsam serie för en femåring. För det vet du väl var de kommer ifrån. Men alla får göra vad de vill med sina barn. Bara en kommentar från lilla mig.

Mitt barn leker med spiderman-leksaker men har ALDRIG varesig läst om, eller sett spiderman på film.

Jag har som sagt lekt med beyblades själv som barn, men har aldrig sett nått avsnitt på TV.

Som leksaker är de ju kul och omtryckta.
Svar på tråden Present åt 5 åring kille som har precis allt?