• MelinaG

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Åh vad bra att du startade den här tråden HCS! Jag är 27 år, inga barn sedan tidigare och har noll koll på det här med graviditet :) Plussade svagt i förrgår på bim och testade igår och idag, nästan lika svagt. Har inga symtom alls förutom uppblåst, och är väldigt orolig att det ska visa sig att det blir ett väldigt tidigt missfall efter hcg inte verkar stiga :( BF 29/11.

• MelinaG
    Nimmi skrev 2015-03-23 13:25:51 följande:
    Snälla melina tänk inte så. Med min andra dotter plussade jag jättesvagt på bim

Nu plussade jag svagt igen.

Tänk positivt njut av stunden
    Tack båda två, känns mycket bättre att veta att det inte behöver vara kört. Nu ska jag försöka slappna av, det som händer får hända helt enkelt :)
  • MelinaG
    Globertrotter90 skrev 2015-03-24 18:41:29 följande:

Hej allihopa!

Jag tror jag hör till er, men då det är första bebisen (oj vad galet det kändes att skriva så) är jag helt ny på detta så tar gärna emot er hjälp.

Plussade svagt igår vilket var mycket oväntat då det här var helt oplanerat. Jag och min sambo har pratat ett bra tag om att vi gärna vill ha barn, men tanken var väl egentligen att vänta ungefär ett år till. Min sambo är hur glad som helst och jag med såklart, men fortfarande i chock och har väl inte direkt landat ännu. Hur som, imorse gjorde jag ett nytt test och denna gång ett digitalt från Clearblue och får fram att det är 2-3 veckor sedan befruktning. Betyder det att jag är i vecka 4-5? Då jag slutade med p-piller i höstas har min cykel varit lite si och så, men första dagen på min senaste mens var 9 februari.

Till saken hör att jag fyllde 25 år förra veckan vilket firades ganska ordentligt i helgen med såväl drinkar som vin. Har världens ångest nu över detta, men trodde verkligen inte att jag var gravid...

Så tacksam om ni ville skriva vad ni tror om alltihopa :)

Hej, nu är ju jag också gravid för första gången, så har inte direkt mycket erfarenhet att komma med här. Men angående oron för alkohol tycker jag inte att du ska vara orolig för det. Det var så otroligt tidigt i graviditeten så barnet har inte hunnit livnära sig på din kropp ännu.

Studier har visat (sorry för pretentiöst här nu, men min man är medicinforskare så jag får ofta höra sånt här...Flört) att alkohol troligtvis först går över till barnet från vecka 6. Det viktigaste är att inte dricka mer nu i alla fall.
  • MelinaG
    Nimmi skrev 2015-03-25 13:09:56 följande:

Hej

Jag är så himla trött :/

Också supertrött, hela tiden. Cyklade till jobbet och orkade inte överhuvudtaget. Kändes 1000 gånger värre än vanligt, och sedan lade jag märke till att jag fått punka på cykeln, så det kan ju också ha gjort sitt, haha.
  • MelinaG
    Globertrotter90 skrev 2015-03-25 19:51:05 följande:

Tack snälla MelinaG för svar! Känner mig betydligt lugnare efter att ha läst runt lite, jag verkar inte vara ensam om detta... :) bor för tillfället utomlands pga min sambos yrke och är inte hundra på hur allt funkar här. Har fått nummer till en bra gynekolog och ska förhoppningsvis dit innan veckans slut eller i början av nästa. Ska hem till Sverige en sväng i mitten av april och har redan fått tid för inskrivning hos Barnmorskegruppen i Göteborg. Känns skönt att höra allt på svenska... Hoppas sen kunna åka hem och fortsätta med regelbundna besök, men vi får se hur det blir med den saken - kanske kör dubbelt i båda länderna haha. Ja, känns fortfarande väldigt overkligt... Och allt det här är ju så himla nytt.

Mina boobs är väldigt svullna och ömma, det första som fick mig att reagera på allt inte kändes som vanligt. Har mått lite småilla de senaste dagarna och trött, fast det har jag varit hela vintern känns det som haha... Lite lätt molande "mensvärk" till och från och jättetörstig hela tiden. Hur känner ni andra er?

Bor också utomlands just nu (dock "bara" Köpenhamn, så ska bli intressant att se hur det går till här. Har inte vågat mig på att ringa än och boka tid dock.

Jag känner också molvärk jämt, är nog det tydligaste tecknet. Törstig, trött och fett hår och finnar. Känner mig allmänt ofräsch, men annars inga "typiska" symptom som illamående, doftkänslighet och så vidare.
  • MelinaG
    Lilalove skrev 2015-03-27 08:15:31 följande:

Vi har bestämt att inte berätta för någon förrän efter 12-13 veckan eventuellt längre om vi lyckas hålla oss. Både jag och min man vill vänta och vara "säkra" så säkra det går att vara, men det känns väldigt svårt och lite ensamt att gå med det själv ibland. Den här gruppen kommer nog bli jätteviktig för mig så ni får stå ut med en del naiva frågor och ängsliga inbillningar.

Hur har ni gjort, vet någon i er närhet?

Ingen vet hos oss heller. Främst för att jag själv inte heller riktigt vågar tro på/inte fattat att jag är gravid.. Kommer troligen berätta för min syster nästa vecka i alla fall.
  • MelinaG
    dalin79 skrev 2015-03-27 09:29:40 följande:

Tyvärr besök på akuten igår och ett MF har satt igång nu.

Så ett X i nov -14 och MF mars -15.

Kram till er alla!

Stor kram till dig, väldigt tråkigt att höra. Ta hand om dig.
  • MelinaG
    Thegiirl skrev 2015-03-27 15:55:14 följande:

Jo jag var illamående förut men det gick över. Kan bli liite illamående om jag är hungrig el om jag känner en speciell lukt. Men övrigt mår jag bra. Testade igen o det kom ett pluss på 3 sek, så skönt.

Skönt att höra att fler e konstiga i men också ^^

Skönt att höra. Jag har bara testat svagt än två dagar i rad vid bim, och nu inte testat på fyra dagar. Tänker testa i morgon och hoppas på samma scenario som hos dig :)
  • MelinaG

Så kul att få följa er alla, har nojjat så och det är så skönt att se att andra känner samma som en själv.

Igår berättade för dem första, min mans bror och en vän till mig. Kändes mycket mer verkligt helt plötsligt och ofantligt glada blev dem :)

Kommer nog berätta för fler i påsk då vi kommer träffa våra familjer, men hade helst hållit det lite till.

Bokad tid för tidigt ultraljud den 8e April! Då är det 6+3, är det helt hundra att man kan se ett hjärta slå då om allt är som det ska, eller är det för tidigt?

Jag bor för tillfället i Köpenhamn förresten.

• MelinaG
    Knoppen234 skrev 2015-03-30 10:34:07 följande:

Någon mer än jag som tagit fler tester fast de visat positivt bara för att se att fortfarande stämmer nån dag senare? Får typ panik när man känner mensvärk att de är kört

Jag har totalt tagit fyra positiva, så ja, det finns fler som är knäppa :)
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!