Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
Hoppar Gärna på här jag med :) 31 år gammal, väntar första barnet 28/11 efter en tuff vinter med flera missfall. ...
Hoppar Gärna på här jag med :) 31 år gammal, väntar första barnet 28/11 efter en tuff vinter med flera missfall. ...
Var på kub idag! Helt otroligt! Trodde inte jag skulle bli så känslosam, men jag fick kämpa emot gråten hela tiden! :)
Man såg hen så tydligt! Huvudet, näsan, hakan, armar, ryggrad. Framför allt såg vi lår, knän, vader o fötter för hen sköt iväg m benen, nästan skuttade där inne. Som en groda. Tom barnmorskan flinade åt skuttandet! Konstigt nog känns det som det vackraste jag sett nånsin, (fast egentligen är det ju bara lite gråa suddiga skuggor).
Usch, nu börjar jag gråta igen. Imorgon ska vi berätta för mina föräldrar. Sen får vi skaffa fotoalbum, för nu har vi kort på skrutten!
:D
Japp, det var "låg risk" för kromosomfel. Det visste vi egentligen innan (är 26 år o då sägs det ju att risken är liten), men vi ville testa ändå. Vill ju veta så mkt som möjligt om den lilla saken där inne.
Ja de är väldigt olika från län till län och det verkar inte finnas nån direkt logik i det. I Halland tex där jag bor gör dom inte kub. Men fostervattensprov gör dom fast inte moderkaksprov. I göteborg gör dom allt. Ska se om ja kan få remiss till gbg för å göra mkp för fvp måste man ju vänta till vecka 15. Så ja, vi har bestämt oss för att göra prov och ta reda på 100 procent hur det ligger till.
Håller tummarna att allt går bra! Förstår att man vill veta.
(Man tycker ju att sverige borde vara ett rättvist land vad gäller vården. Kanske speciellt när det gäller barn och graviditet.)
Hej tjejer. Jag har nästan helt slutat blöda efter mitt misstänkta missfall. vilket i sig är (vad jag hört) väldigt konstigt. Alla jag pratat med säger att man vid ett missfall ska ha ont, blöda Mycket och få massa klumpar och att man blöder länge efteråt, flera veckor. Men jag små blödde tisdag-onsdag, sen började lite små klumpar o lite dov smärta på onsdagskvällen. åkte in men dom skickade hem mig som sagt då jag " inte blödde tillräckligt" för ett missfall =/ och torsdag efter middag kom en större klump ( 7x3 cm ) vart efter jag nästintill helt sluta blöda. och sedan dess bara minskat o nu typ inget. Vågar inget hoppas men blir endå lite fundersam och lite orolig varför jag annars skulle blött så mycket... Tvillingar där ena tvillingen inte klarat sig ? Vad tycker och tror ni tjejer? behöver råd att klara tiden som e kvar till måndag kl 2!
Behövde knappt ta värktablett, så speciellt ont hade jag inte. Gick runt o handlade samma dag. Tog ett test nu på morgonen och det vart ett starkt plus...
Har nedräkning, tiden kan inte gå snabbt nog!
Dags för moderkaksprov. Fy va nervös ja e!!!
Hej, hur gick det?
kommer ni att ta reda på könet förresten?