• bebba83

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Miaomiao skrev 2015-06-05 11:45:54 följande:

Jag är förresten i v 16 nu, går in i v17 på tisdag. Har inte berättat för någon på jobbet ännu. Väger nu 70 kg och är 176 cm lång. Har problem med att hitta kläder i min garderob som gör att magen inte syns. Klagade på det till min man imorse och han sa "du är ändå smalare än de flesta, ser hur bra ut som helst". Det var så bra uppmuntran. Så ska vi tänka! :)

Mycket bra man har du! Huvudsaken är ändå att bebis mår bra och jag har satt som mål att komma i mitt livs bästa form efteråt sen. Då känns de lite lättare!!!
  • bebba83

Ni som känner bebis, har ni varit gravida innan? E i vecka17 idag å tycker ja känner nåt litet ibland men e inte säker på vad de e.....

• bebba83
    MissPin skrev 2015-06-23 15:10:04 följande:

Så otroligt att se en bebis sparka och röra sig massor

Oj vilken fin bild!! <3

vilken vecka e du I? ?
  • bebba83
    MissPin skrev 2015-06-23 18:22:35 följande:

Ja, hihi! Vecka 17 vecka 18 på torsdag.

Åh vad härligt att få se den lill*! Nu längtar man!

vad e de dom kollar på rul?
  • bebba83
    Lortdocka skrev 2015-06-25 17:29:39 följande:

I förmiddags var vi på rul! Allt är bra med bebisen men ack så besviken jag blev då vi inte fick veta könet, min moderkaka ligger rätt över hela bukväggen så det var knappt man kunde se bebisen... Fötterna till vänster och huvudet till höger och däremellan en stor mörk fläck, moderkakan. Det förklarar att rörelserna "minskat", i takt med att moderkakan växt. Har känt vilt sprattel/ryckningar på vänster sida av livmodern när jag nyst och det är ju för att det är enda stället som moderkakan inte ligger och dämpar.

Barnmorskan hade det besvärligt med att försöka se och mäta alla delar, och att se könet var stört omöjligt sa hon och hon försökte verkligen från alla håll och vinklar, men moderkakan var alltid mitt i vägen... :(

Jag är oerhört lättad att allt var bra, så klart!

Men nu funderar jag på att fråga en privat klinik om de tror sig kunna se könet trots att moderkakan är i vägen, verkligen mitt i vägen, det kanske de kan om de har bättre tekniska möjligheter som barnmorskan på ultraljudet idag uttryckte det.

Om det funkar kommer det en bild också, den bästa barnmorskan lyckades få till på hela bebisen på en gång, med en moderkaka i vägen... Man ser åtminstone huvudet och ryggraden :)

Jag blev tillbakaflyttad 6 dagar och går därmed in i vecka 19 idag, istället för vecka 20 imorgon. Nytt bf 25/11.

Menar du att du har moderkakan både fram och bak? Det sa dom på kub att det verkade som jag hade. Hört rykten om att man isf får göra kejsarsnitt. Undra om det ligger nån sanning i det? Är helt grön då detta är första barnet :)
  • bebba83
    Lortdocka skrev 2015-06-25 23:17:10 följande:

Nej, min moderkaka ligger mot bukväggen och täcker i stort sätt hela framsidan på livmodern, förutom en liten del nere vid bäckenets kant.

Om moderkakan ligger längre ner och ligger i vägen för "utgången" är det lite farligare och då kan man inte föda vaginalt utan får ett snitt, annars spelar moderkakans läge ingen roll, förutom att den kan vara i vägen för att se könet vid rul då... :D

Då är jag med :) Tack!
  • bebba83
    emeliemarietherese skrev 2015-06-26 18:39:20 följande:

Idag har vi varit på RUL för att titta på lilla bebisen. Allt såg jättefint ut, och det var en aktiv liten i magen som snurrade runt och bökade. Fick även veta att vi väntar en liten tjej! Nästan alla inklusive jag hade gissat på pojke men ska bli så kul med en till tjej! Då kommer vi ha en pojke och två flickor ????

Grattis!!! Blir en liten prinsessa här med! Ska beställa små rosa uggs nu tänkte ja :)
  • bebba83

Skriver mellan värkar.... Ligger på förlossningen och kämpar för kung och fosterland! Snart e prinsessan här, vilken underbar känsla!!! Nån som orkar ge mig lite pepp?känns som de hade behövts

• bebba83

Klockan 21. 38 kom våran prinsessa till världen. 45 cm och 2600 gram ren kärlek!!! Sitter å tittar på underverket nu, har precis kommit till BB efter operation av moderkaka som satt fast. Hur mår ni alla????

• bebba83

Tusen tack för alla hälsningar! Nu håller ja tummar å tår att det snart drar igång för er andra!!pepp pepp!!!

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!