• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • Mikaela90

Hej allihop Inte skrivit så mycket men går in i vecka 6 imorgon (5+0). Förra veckan var jag illamående så fort jag vakna men det har faktiskt lugnat ner sig. Känner mest hunger på morgonen nu. Har varit lite orolig de senaste dagarna pga detta då jag inte känt av några speciella symptom, men nu har brösten blivit större - sambon klämde försiktigt och sa detsamma och förutom det så spänner brösten galet mycket, får även ofta molvärk på kvällen. Imorgon ska jag ringa och skriva in mig på mvc

• Knasbollen81

Åh då ligger vi lika nästan, jag har 5/12 och sista mens första dag 1 mars

Johanna90 skrev 2015-03-28 21:34:04 följande:

Nu blev det fel och min telefon klippte in ett eget datum.. Tokigt.

Vi har BF 4/12 -15 hade sista mens första dag den 28 februari

• Spjutt
    Mikaela90 skrev 2015-03-29 08:27:03 följande:

Hej allihop Inte skrivit så mycket men går in i vecka 6 imorgon (5+0). Förra veckan var jag illamående så fort jag vakna men det har faktiskt lugnat ner sig. Känner mest hunger på morgonen nu. Har varit lite orolig de senaste dagarna pga detta då jag inte känt av några speciella symptom, men nu har brösten blivit större - sambon klämde försiktigt och sa detsamma och förutom det så spänner brösten galet mycket, får även ofta molvärk på kvällen. Imorgon ska jag ringa och skriva in mig på mvc

Halloj :) Jag är också en som inte gör mycket väsen av sig här inne men jag är inne och läser dagligen. Jag gick in i vecka 6 igår och har precis som du hunger på morgonen, jag brukade äta frukost efter ha lämnat lilltjejen på dagis men nu  måste jag äta något direkt jag vaknat. Jag har inte heller några direkta vardagliga symptom, eller så är det bara att man inte känner efter. ;) Med första barnet var jag så orolig när jag inte kände något, men denna gången vet jag att jag inte märker så mycket i början. Ömma bröstvårtor och molvärk som känns lite då och då. :)
    Jag har redan ringt mvc här och fått en tid till hälsosamtal, men det ligger så långt fram att jag funderar på att ta det samtidigt som inskrivningen runt graviditetsv. 10. Hälsosamtalet gav inte så mycket förra gången.
  • Lilalove

Gick också in i 6:e veckan igår enligt app, jag tror jag kommer bli flyttad bakåt utifrån att min menscykel är så lång (det är väl så det funkar?)

Är så orolig och nervös och känner efter mycket så det känns skönt att ser andra här också har lite liknande symptom som mig, och att det är helt normalt att inte känna något hela tiden.

Jag är trött hela tiden förutom direkt på morgonen då jag är jättepigg, molvärk och hugger, väldigt lätt illamående och dålig matlust. Idag känner jag inte lycka mycket som jag gjort de senaste dagarna men hoppas att det är som ni säger att det kommer och går och är helt naturligt.

• Miaomiao

Hej tjejer! 5+3 här. Lätt illamående och igår var det första gången jag var tvungen att gå upp och gå på toa mitt i natten, händer aldrig annars, så nu börjar det antar jag :-/ Jag hade inte heller några symtom så här tidigt i mina förra graviditeter. Symtomen började först i v 7. VUL om 12 dagar!! Pirrigt!! Ser det bra ut då så berättar vi för våra föräldrar och våra bästa vänner. Alla andra får veta efter RUL :)

• Miaomiao

Tjejer! En fråga! Dricker ni kaffe? Jag älskar kaffe, men dricker nu 1-2 koppar per dag. Har köpt kofeinfritt också. Hur ser ni på kaffe?

• Lilalove

Jag är ingen kaffedrickare men dricker rejält med cola. Har räknat ut att koffeinhalten i 2 koppar kaffe är samma som 1 liter cola. Jag brukade dricka  2 liter om dagen :( Nu dricker jag en burk om jag är med vänner eller ute och äter så de inte misstänker något.

• CeElSu
    Miaomiao skrev 2015-03-29 15:22:03 följande:

Tjejer! En fråga! Dricker ni kaffe? Jag älskar kaffe, men dricker nu 1-2 koppar per dag. Har köpt kofeinfritt också. Hur ser ni på kaffe?

Jag dricker kaffe. 3-5 koppar om dagen, men med en hel del mjölk i som jag alltid gjort :) rätt eller fel av mig? :O
  • Spjutt

Jag dricker kaffe, men inte i några stora mängder. En kopp då och då. :) Dricker gärna cola istället. Jag började dricka för typ 2 år sen så jag är inte så beroende av det, dricker bara för att det är gott och än har jag ingen avsmak för det. :) Jag kommer inte sluta dricka varken kaffe eller cola så länge jag tycker om det eller mår dålig av det.

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!