• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • Thegiirl
    Nimmi skrev 2015-03-25 19:28:25 följande:

Bokade tid för inskrivningen 13/4 :)) glad att det är gjort nu.

Vad kostar tidigt ultraljud i Göteborg någon som vet? Och vart man kan göra det?

Vad är det dom tittar på?

på den mvc (krokslätt) kan man få göra det i v 12 om man vill ( har en vän som ska göra det på måndag ^^ o jag gjorde det min förra graviditet. Kostade inget. Men googla på det så kommer det upp flera ställen
  • Nimmi
    Thegiirl skrev 2015-03-25 20:35:35 följande:
    på den mvc (krokslätt) kan man få göra det i v 12 om man vill ( har en vän som ska göra det på måndag ^^ o jag gjorde det min förra graviditet. Kostade inget. Men googla på det så kommer det upp flera ställen
    Det finns inte på våran Mvc (Angered)

Ska kolla upp detta. Vill så gärna göra ultraljudet :)

Vad är det dom kolla på?
  • MelinaG
    Globertrotter90 skrev 2015-03-25 19:51:05 följande:

Tack snälla MelinaG för svar! Känner mig betydligt lugnare efter att ha läst runt lite, jag verkar inte vara ensam om detta... :) bor för tillfället utomlands pga min sambos yrke och är inte hundra på hur allt funkar här. Har fått nummer till en bra gynekolog och ska förhoppningsvis dit innan veckans slut eller i början av nästa. Ska hem till Sverige en sväng i mitten av april och har redan fått tid för inskrivning hos Barnmorskegruppen i Göteborg. Känns skönt att höra allt på svenska... Hoppas sen kunna åka hem och fortsätta med regelbundna besök, men vi får se hur det blir med den saken - kanske kör dubbelt i båda länderna haha. Ja, känns fortfarande väldigt overkligt... Och allt det här är ju så himla nytt.

Mina boobs är väldigt svullna och ömma, det första som fick mig att reagera på allt inte kändes som vanligt. Har mått lite småilla de senaste dagarna och trött, fast det har jag varit hela vintern känns det som haha... Lite lätt molande "mensvärk" till och från och jättetörstig hela tiden. Hur känner ni andra er?

Bor också utomlands just nu (dock "bara" Köpenhamn, så ska bli intressant att se hur det går till här. Har inte vågat mig på att ringa än och boka tid dock.

Jag känner också molvärk jämt, är nog det tydligaste tecknet. Törstig, trött och fett hår och finnar. Känner mig allmänt ofräsch, men annars inga "typiska" symptom som illamående, doftkänslighet och så vidare.
  • frida1991

Hej! Lite oplanerat men plussade idag! Vi är chockade men sååå glada! Nu till min fråga, tagit två migräntabletter (när jag inte visste om att jag var gravid!!) är det något farligt?

• Lilalove

Vet inte om det är för att jag känner efter men det spänner och trycker mycket idag och kände det även inatt. Molande värk som vid mens fast lite skarpare.

• aeberg
    Nimmi skrev 2015-03-25 19:28:25väntadede:

Bokade tid för inskrivningen 13/4 :)) glad att det är gjort nu.

Vad kostar tidigt ultraljud i Göteborg någon som vet? Och vart man kan göra det?

Vad är det dom tittar på?

Jag fick ultraljud i Härryda med första barnet. och när jag väntade mitt andra sa krokslätt att dom Erbjuder sina förstafödeskor ultraljud :)
  • HCS
    BF-listaNalle

23/11 - Fairytale01
    24/11 - Miaomiao
    24/11 - CeElSu
    25/11 - EJai
    26/11 - fridilie
    27/11 - LindaM
    27/11 - Spjutt
    27/11 - ELG
    28/11 - Thegiirl
    29/11 - HCS
    29/11 - Mikaela90
    29/11 - MelinaG
    29/11 - Knasen85
    30/11 - Nimmi
    30/11 - miela33
     1/12  - dalin79
     3/12 - LilaLove
     3/12 - aeberg
            - Globertrotter90
            - frida1991

Uppdaterat BF-listan. Välkomna ni nya!!

• HCS

Här är en till som är supertrött. SOmnade vid tvn igår, händer bara när jag är gravid  illamåendet blir bara värre för varje dag och det har börjat skära i brösten.

Tillråga på allt har 1 åringen blivit magsjuk hoppas verkligen vi andra slipper. Har en son med diabetes typ 1 och då är det inte kul. Brukar sluta med näringsdropp på barnakuten..

• Thegiirl
    Nimmi skrev 2015-03-25 21:13:47 följande:
    Det finns inte på våran Mvc (Angered)

Ska kolla upp detta. Vill så gärna göra ultraljudet :)

Vad är det dom kolla på?
    Tror mest det är för förstföderskor el om man misstänker nått fel. Men tror det går att fixa även för omföderskor, jag ska fråga iaf
  • Globertrotter90
    frida1991 skrev 2015-03-25 23:08:59 följande:

Hej! Lite oplanerat men plussade idag! Vi är chockade men sååå glada! Nu till min fråga, tagit två migräntabletter (när jag inte visste om att jag var gravid!!) är det något farligt?

Oplanerat här också så förutom ett rätt ordentligt 25 års firande (med både drinkar och vin) hann jag även vara dunderförkyld innan jag fick reda på graviditeten och ta 2-3 ibuprofen och använda en del nässpray. Åt även lite mögelost en kväll. Usch blir ledsen när jag tänker på det, men försöker att låta bli för gjort är ju gjort... Ska prata med barnmorskan om detta för att dämpa min oro, men huvudsaken är väl att man "lever rätt" från och med nu vilket inte kommer vara något som helst problem. Det är ju värre när man inte har en aning...

Igår och idag har jag varit mer kissnödig än vanligt. Åh jag vill bara komma iväg och få bekräftat hur långt gången jag är, tror allt blir mer verkligt då. Iom oregelbunden mens har jag rätt kass koll, men på digitalstickan i tisdags stod det 2-3 veckor sedan befruktning... Och enligt Vårdguiden sker förlossning ca 38 veckor efter själva befruktningen. Räknar jag rätt blir det nog en decemberbebis, kanske inte världens roligaste månad att fylla år i - men åh så mysigt :)
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!