• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • MissPin
    frida1991 skrev 2015-03-30 21:16:31 följande:

Kanske känslig fråga för er som fått missfall (ni behöver inte svara) men i vilken vecka fick ni era missfall?

Första var i vecka 11+2, andra i vecka 9+0. Så jag hoppas på att komma till vecka 13 och att allt ser bra ut den här gången, då kommer jag nog slappna av mer. :)
  • Roxybe

Kanske känslig fråga för er som fått missfall (ni behöver inte svara) men i vilken vecka fick ni era missfall?

Mitt kom omgående, plussade ena dagen och missfall dan efter, mer eller rmindre
  • Roxybe
    MissPin skrev 2015-03-30 21:20:33 följande:
    Första var i vecka 11+2, andra i vecka 9+0. Så jag hoppas på att komma till vecka 13 och att allt ser bra ut den här gången, då kommer jag nog slappna av mer. :)
    Hoppas på det! 
  • HCS

Jag fick mf i v 7. (6+1 började jag blöda, först bara rosa flytningar sen bara ökade det)
  • HCS
    Johanna90 skrev 2015-03-30 17:19:13 följande:

Är det fler än jag som är tok-orolig?

Jag och min sambo var på ett VUL i torsdags förra veckan (jag har diabetes och blev därför orolig när jag mådde konstigt) men då såg läkaren bara hinnsäcken och förtjockad slemhinna.

Vi fick tid till ett nytt VUL den 9 april men jag dör så lång väntan är.

Mår väldigt illa och provade postafen men det hjälper inte , så jag fick utskrivet lergigan idag av läkaren. Det kan ta några dagar att få effekt så jag hoppas det släpper snart.

Detta är vårt första barn så jag vet ju absolut inte hur man ska må om jag säger så.

Jag skall även ta en fragminspruta varje dag resterande tid av graviditeten och 6 veckor efter förlossning för att motverka blodpropp (har haft 2 st i höger underben efter knäoperation)

Idag var jag tvungen att stilla min oro då läkaren inte såg fostret på ultraljud med ett clearblue digitalt test(har använt vanliga stickor innan)

Och nu känner jag mig väldigt lugn igen :)

Jag oroar mig också av och till.. Efter mf 2012. Men mitt illamående bara ökar och ökar jag fick ta första tabletten Lergigan idag för att kunna få i mig middagen..

Vet att det inte är lätt, men det som händer händer utan att man kan göra nåt åt det! Passa på och njuuuut, underbart att vara gravid! Fint svar på testet Själv tog ja ett test i helgen som var klart starkare än tidigare.
  • HCS
    Roxybe skrev 2015-03-30 20:21:12 följande:

Jag hänger gärna på här! Bor i Västerås och väntar andra barnet BF 29/11.

Vi har försökt sedan juni och haft ett missfall, men nu äntligen verkar det ha blivit nåt! Hoppas

Välkomna ni nya!

Kul med en till från Västerås! Samma BF dessutom Men jag kommer snittas så det blir några dagar innan..
  • EJai

Göteborg här. Känner inte nått alls direkt förutom trötthet. Tidigt vul 28/4 är då 9+6 enligt sista mens.

• Knasbollen81
    HCS skrev 2015-03-30 22:44:08 följande:

Välkomna ni nya!

Kul med en till från Västerås! Samma BF dessutom Men jag kommer snittas så det blir några dagar innan..

Får jag fråga varför du kommer snittas (hur vet du det redan) ?! Själv var min första förlossning en mardröm så kommer nog denna graviditet att få gå och prata om det på typ Aurora eller liknande.
  • MuM2girls

Idag skulle min mens kommit:) den kom inte då ljuger inte stickorna???? men känner mig inte gravid ännu, när illamåendet kommer, då börjar jag nog fatta..

Jag har alltid börjat må illa runt vecka 7 fram till 12-13 med alla mina barn. Så runt 2 veckor till borde de vara lugnt.. ????

Har ni andra med fler barn gått över med era andra?

Jag har detta i bagaget bf+ 15, bf+ 12 o bf + 15

Så med detta flyt samt alltid bli tillbaka flyttad 2 dagar på ultraljud så kommer nog bebisen någon gång mellan 20-23 december

• HCS
    Knasbollen81 skrev 2015-03-30 23:12:36 följande:
    Får jag fråga varför du kommer snittas (hur vet du det redan) ?! Själv var min första förlossning en mardröm så kommer nog denna graviditet att få gå och prata om det på typ Aurora eller liknande.
    jag fick en total sfinkter vid min första förlossning. är snittad med 2an och 3an..

Gick på klara-samtal här i västerås vid min förra graviditet för jag ville gärna föda vaginalt, men vid ul i v 36 konstaterade barnmorskan att han var stor och det blev snitt. Tacksam för det! och nu  efter två snitt är det ingen diskussion. Känns bra att slippa fundera på det!
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!