• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • nikki06
    eihr skrev 2015-03-31 12:57:55 följande:

Kom in i v7 idag och spydde nyss under en kurs och fick åka hem. Klarar inte av att äta pga illamåendet.

Några tips? Kan prostafen hjälpa eller behövs starkare grejer? Det är jättesvårt att jobba med illamående/kräkningar. Hur klarar ni det?

Jobbigt med illamåendet! Postafen är det enda du kan äta mot graviditetsillamående för att inte påverka fostret. Du kan dock pröva sea-band som trycker på en nerv på handledaerna som ska hjälpa mot illamåendet. Funkar bättre för vissa medans andra inte tycker det hjälper så mycket.
  • HCS
    eihr skrev 2015-03-31 12:57:55 följande:

Kom in i v7 idag och spydde nyss under en kurs och fick åka hem. Klarar inte av att äta pga illamåendet.

Några tips? Kan prostafen hjälpa eller behövs starkare grejer? Det är jättesvårt att jobba med illamående/kräkningar. Hur klarar ni det?

Jag klarar det inte alls när det är som värst. Äter Lergigan comp vid behov, som hjälper. Fick ny burk utskriven igår..
  • HCS
    nikki06 skrev 2015-03-31 13:01:35 följande:
    Hoppar in här om det är lungt! Plussade med två tester idag, sååå glad! Hoppas bara det håller i sig.. Om jag räknat rätt har jag bf 6/12, jag bor i Kalmar och det ska bli vårt första barn :)
    Grattis! Lägger till dig på listan!
  • HCS
    BF-listaNalle

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet

24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet

24/11 - CeElSu / / Första barnet

24/11 - eihr / Svedala / Första barnet

25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet

26/11 - fridilie / / Första barnet

27/11 - LindaM / / Femte barnet

27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet

27/11 - ELG / / Andra barnet

28/11 - Knoppen234 / / Första barnet

28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet

29/11 - HCS / Västerås / Fjärde barnet

29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet

29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet

29/11 - Knasen85

29/11 - MissPin / / Andra barnet

29/11 - längtar985 / / Första barnet

29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet

30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet

30/11 - miela33 / / Andra barnet

1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet

3/12 - LilaLove / / Första barnet

3/12 - Nisse88 / / Andra barnet

3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet

? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet

? - frida1991 / Jönköping / Första barnet

4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet

4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet

5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet

6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet

6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

HEJ ALLA! 

Nu har jag skrivit in den info jag hittade i tråden.  

Den som vill får gärna citera mitt inlägg här och skriva bostadsort + vilket barn i ordningen, om man vill ha det med på listan!  Jag lägger in den i trådstarten om ett tag när det lugnar sig med nya medlemmar.
  • HCS
    Johanna90 skrev 2015-03-31 12:44:51 följande:
    Dom ringde precis ifrån kk och mitt första HcG låg på 558. Hon sa att det är bara utgångsvärdet och att dom skall ta ett nytt imorgon kväll (48h efter det första).

Men hon sa även att det är normalt att man inte ser fostret förrän man kommer upp kring 1300-1500 i HcG .
    Ok, hoppas det går bra.
  • nikki06
    HCS skrev 2015-03-31 13:21:28 följande:
    Jag klarar det inte alls när det är som värst. Äter Lergigan comp vid behov, som hjälper. Fick ny burk utskriven igår..
    Jaa receptbelagt finns ju med, tur att du får lite hjälp med det :) Vet hur jobbigt det var sist när jag blev gravid, vid vecka 6 började helvetet och inget hjälpte.. Tog du kontakt med vc el läkare då och fick det utskrivet? Man kanske skulle hänga på de lite om det :)
  • HCS
    nikki06 skrev 2015-03-31 13:06:40 följande:
    Jobbigt med illamåendet! Postafen är det enda du kan äta mot graviditetsillamående för att inte påverka fostret. Du kan dock pröva sea-band som trycker på en nerv på handledaerna som ska hjälpa mot illamåendet. Funkar bättre för vissa medans andra inte tycker det hjälper så mycket.
    Lergigan Comp får man också utskrivet så det borde absolut också vara ok att ta! Funkar för mig, underbart. Jätteillamåendet försvinner en halvtimme efter jag tar tabletten. 
  • HCS
    nikki06 skrev 2015-03-31 13:29:32 följande:
    Jaa receptbelagt finns ju med, tur att du får lite hjälp med det :) Vet hur jobbigt det var sist när jag blev gravid, vid vecka 6 började helvetet och inget hjälpte.. Tog du kontakt med vc el läkare då och fick det utskrivet? Man kanske skulle hänga på de lite om det :)
    Jag ringde bm vid min förra graviditet och talade om att jag inte stod ut längre och att jag knappt orkade ta hand om de två barn jag redan hade. Fick då rådet att ringa vårdcentralen och få det utskrivet. Var inget snack alls. Är nu gravid igen och har tagit ett par av den gamla bruken(2 år) som hjälpt men fick som sagt nya utskrivna igår igen när jag pratade med vc. "Klart du ska ta dem om du mår illa!" sa läkaren. För jag undrade hur bra det var att äta dem.
  • nikki06
    HCS skrev 2015-03-31 13:33:45 följande:
    Jag ringde bm vid min förra graviditet och talade om att jag inte stod ut längre och att jag knappt orkade ta hand om de två barn jag redan hade. Fick då rådet att ringa vårdcentralen och få det utskrivet. Var inget snack alls. Är nu gravid igen och har tagit ett par av den gamla bruken(2 år) som hjälpt men fick som sagt nya utskrivna igår igen när jag pratade med vc. "Klart du ska ta dem om du mår illa!" sa läkaren. För jag undrade hur bra det var att äta dem.
    Jaa var skönt! Vilken tur att de finns, ska se om detta illamåendet blir lika illa, då kanske jag också och ber snällt ;)
  • eihr

Tack för tipset, ska genast ringa och fråga efter detta!

Tar man dem vid behov då eller och slipper spy? Blir du trött av det? Ingen mat eller prostafen hjälper tyvärr så starkare grejer vore bra!

HCS skrev 2015-03-31 13:33:45 följande:

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!