• summer13

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Kan tipsa om baby monitor appen. Då startar man appen, skriver in vilket telnr den ska ringa upp sen lägger telen brevid bebis. Gör bebis ljud skickar den sms till det kopplade numret, skriker bebis ringer den upp. Har funkat super när jag o sambon varit ute på tomten å bastat om kvällarna exempelvis! gratis är den också!

• summer13

Vecka 28 här! Gått upp 2kg totalt. Överviktig sen tidigare så är himla stolt faktiskt!! Sålt bilen och går/cyklar mycket samt äter bättre. Ibland måste man få klappa sig själv på axeln tycker jag

Börjar dock bli tungt nu, magen växer massor och bebis trycker på lite överallt. Härligt att det snart är dags! Väntar på samtal för att få komma på aurora och vill hitta en profylaxkurs att gå. Tiden börjar gå lite väl snabbt så nog dags att ta tag i det!!

• summer13
    Miaomiao skrev 2015-10-07 10:34:57 följande:

Hej tjejer! v 34 här, helt otroligt, nu är det nära. Magen är gigantisk nu, annars mår jag bra. Hur mycket har ni förberett för bebisens ankomst? Vi har en vagn och babysitter. Spjälsängen med tillbehör har kommit och ska hämtas på posten - ska se till att maken bygger ihop den om ett par veckor. Det som vi saknar är kläder, andningslarm och babybjörn. Osäker på hur vi ska ta oss hem från BB - har ingen bil och normalt tar vi tunnelbanan (ska föda på Danderyd och bor i centrala Stockholm). Hur tycker ni vi ska göra? Beställa taxi om be om plats ned babyskydd? Köpa babyskydd? Be kompisar att hämta oss? ta tunnelbana hem? 

Rekommenderar inte babybjörn om man får vara viktigpetter och lägga sig i!

Även om företaget påstår det så är inte deras selar ergonomiska. Jag har haft flera olika och babybjörn har kort användningstid, när barnet väger 6+kg så gör det ordentligt ont i rygg o axlar. Satsa på en riktig sele istället! Jag kommer ha manduca till denna bebisen. Även tula, ergobaby m.fl. finns. Barnet sitter i en korrekt position med c-kurva på ryggen och m-position på benen. Som en liten groda

De ligger ungefär runt tusenlappen men när man säljer sen får du kanske ett par hundra mindre bara då andrahandsvärdet är högt. Babybjörn har inte alls lika bra andrahandsvärde!

Kan nästan garantera att du kommer bli nöjdare med en ergonomisk sele snarare än babybjörn! Köpt mina på knyt-an.se snabb o bra leverans.

sorry för viktigpetter-inlägg men jag retar mig på babybjörn. De är som mcdonalds - känt märke med bra marknadsföring men innehållet är skit
  • summer13

Fick rådet av sjukgymnast att ligga på sidan med något lite hårt och tjockt mellan benen. Jag har ihoprullat stort täcke. Skulle vara bättre för att avlasta bäckenet. Man kunde även ligga på rygg med benen lite i högläge. Dessa var för att avlasta bäckenet och jag tycker den på sidan funkar hyfsat..

• summer13
    flislis skrev 2015-10-14 14:32:18 följande:

Det är läskigt att inte veta hur detta kommer påverka resten av livet.

Är så sjukt tröttsamt att vara gravid nu och ibland önskar jag att han bara ville komma ut nån gång! Men sen ångrar jag mig lite, för tänk om det blir värre då!

Har börjat förlika mig med tanken på en nyfödd bebis, men sen blir det ju ett riktigt barn. Man kanske måste ta ett kvartal i taget... :s

Tycker inte du ska oroa dig! Visst ändrar det livet men det är alldeles fantastiskt. Sen kan man alltid välja hur mycket av sitt "gamla liv" man vill behålla, fast ändras gör det klart. Efter min dotter kom kunde jag absolut inte tänka mig ett liv utan henne. Vänta bara-du förstår snart vad jag menar
  • summer13

Jag fick en biverkning av epiduralen, vet ej hur vanligt det är. Fick en sån migrän så jag trodde jag skulle dö ungefär!! Läkare var inne men jag gick redan på smärtstillande efter snittet och de kunde inte ge mer. Så kom en gammal barnmorska in som nog varit med under mååånga år. Hon sa att jag skulle dricka kaffe, mycket. Så jag svepte ett par koppar och migränen försvann! Vet inte hur det funkar rent praktiskt men tips iaf om ni får migrän av epiduralen.

• summer13
    lotie skrev 2015-10-18 11:30:51 följande:

Jag fick spinalhuvudvärk efter snittet med men fick bara panodil för ingen trodde på mig! Varit så missnöjd med bb två gånger nu så vill inte dit alls. De har slängt ut mig två gånger fast jag mått skit efter.

Ja precis, det var så det hette! Minnet är lite suddigt såhär ett par år efter Jag hade redan diverse smärtlindring och det enda som hjälpte var kaffe! Eller ja, koffein då..
  • summer13

Man ka

flislis skrev 2015-10-28 08:03:34 följande:

Själv vet jag inte hur jag ska orka en hel mån till. Hade det inte varit för lergigan att sova på så hade jag nog mest legat o gråtit i galenskap!

30 dagar kvar (bf 27/11)

Är lergigan för illamåendet eller gör det en sömnig också? Jag sover i snitt 2-4 timmar per natt, ibland 1 timme på dagen, och har gjort flera månader. Är dödligt trött. Hade varit bra om nåt hade hjälpt en att sova!!!!
  • summer13

Blir lite arg att varken bm, läkare eller nån annan nämnt att man kan få ta medicin för att få sova lite!!! Har riktigt svårt att klara av jobbet och har haft länge, mitt minne fungerar knappt längre och allt jag gör är på sparlåga. En natt sov jag 5 timmar i sträck och kände mig utvilad för en gångs skull! Ska till läkare de 10e Så ska fråga om det då.

• summer13

Ja jag har alltid trott att det bara är för illamående! Känner mig lite trög med haha nej man tänker ju att man ska ta så lite medicin som möjligt under grav så inte ens tänkt i de banorna!

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!