![Miaomiao](/bundles/flmuser/images/default_avatar_th.png)
-
Skönt att du har så bra blodvärde att du slipper t.o.m. järntabletterna. Men det är långt till v 14-15! Hoppas att vi inte behöver vänta så länge. Hos mig släppte det i v 9-10 förra graviditeterna, så jag hoppas på det.Thegiirl skrev 2015-04-09 21:33:07 följande:Blodvärdet var bra ( förvånansvärt ) hon sa inget om några tabletter förutom folsyra. Känner mig också trött o down men hon sa att det e vanligt o ger förhoppningsvis med sig efter v14-15.
-
Här syns magen ordentligt också, och även här är det tredje barnet. Magen är uppblåst, och jag hoppas att den går ner och blir platt igen innan den börjar växa på riktigt :) Vill helst vänta så länge så möjligt med att berätta på jobbet, helst inte berätta något innan jag går på sommarledigheten 18:e juni, och sedan bara dyka upp i mitten på augusti med magen :) Vi får se hur denna plan kommer att gå :)))mother87 skrev 2015-04-09 22:15:04 följande:
Väntar mitt tredje barn. Enligt beräkningarna sen sista men borde jag vara 7+4 men i tisdags på kk när de gjorde vul sa de vecka 5 till mig. Mvc idag vill fortfarande skriva in mig på tisdag. Plus att min mor idag att det syns redan och snart får jag börja berätta för folk. Blir det så synligt så pass tidigt vid tredje? med de andra två syntes det långt in in, och då var de bara de som kände mig som kunde tyda det. Har haft lite mage med båda, fram till iaf minst 7månaden som man kanske kunde tyda en grav mage. Är inte överviktig eller så heller som kan "misstolkas" förlåt ordvalen...
-
Vi får se om jag lyckas hålla min graviditet hemlig fram till 17+0! Med första grav var det iaf inga problem, men nu är det iofs tredje gången :)
-
På måndag är det VUL för min del! Höll tummarna för mig! (gick inte alls bra för mig förra gången men det är historia nu och idag tänker vi positivt :))
Känner mig otroligt seg och trött. Vill ha järntabletter! :) -
Vi håller tummarna för dig! Blödningar är vanliga i början på graviditeten, hoppas verkligen att det INTE är mf som är på g.Kiesha skrev 2015-04-10 18:22:21 följande:
Tack <3 har nu dock kommit en rosa flytning så jag antar missfall tredje gången gillt, men får hoppas på de bästa ändå. Ifall de blir så är det dags för utredning.
-
Grattis! Du visste ju att du var gravid, men skönt att få det bekräftat antar jag.RestoreMe skrev 2015-04-11 11:16:55 följande:
idag har jag plussat, hade visst ett test i min medicinlåda, har vart rätt säker på graviditet i några veckor nu, men nu är det bekräftat också. Ska nog ringa mvc i veckan som kommer. Min mage är bättre än innan, jag fryser lätt, är omotiverat trött ibland, mår nära illa men inte illa om jag inte äter regelbundet, är osugen på allt onyttigt, tjompa tjompa
-
7+4 idag, och mår illa, men inte så att jag kräks. Kan fortfarande hantera jobb och allt annat, men är otroligt trött. Somnar mitt på dagarna. Idag är det VUL och inskrivning för min del.
-
du går in i v 8 imorgonNimmi skrev 2015-04-13 11:19:08 följande:
Hej hur mår ni?
Jag har illamående som är skit jobbig. Men spyr inte som tur.
Fick sea band av svägerskan mot illamåendet.
Någon som vet var den ska sitta exakt ?!
A förresten förstår mig inte på vecko räknaren
Blir det vecka 7 eller 8 imorgon ?!
-
hej tjejer! Nu har jag äntligen varit på VUL och sett ett litet hjärta som slog! Vilken lättnad, helt underbart. Ska på inskrivning nu om 10 min.
-
Grattis! Så underbart att få se ett tickande hjärta!Fairytale01 skrev 2015-04-13 15:44:39 följande:
Hej tjejer! Var på ultraljud imorse som visade en liten söt minibebis med tickande hjärta. Åh vad glad jag blev! Blev flyttad från 23/11 till 19/11. Nu inskrivning på onsdag
Bara njuter, har varit så sjukt orolig!