• Miaomiao

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

MissPin skrev 2015-06-08 19:33:01 följande:

Jag har fått börja med järntabletter nu, mitt värde var sådär. Har inte kunnat äta annat än typ sallad och mackor på länge nu, så kanske inte så konstigt att jag behöver extra järn.

Har ultraljud om 2 veckor. Så läskigt! Känner något väldigt svagt i magen, men börjar bli osäker på om det är bebisen.

Ni som känner rörelser, vilken vecka är ni i?

Jag började känna rörelser i v16. Gick in i v17 idag. Har moderkakan i framvägg.
  • Miaomiao

hej tjejer, ni som känner sparkar - känner ni det varje dag? Jag har inte känt något på ett tag och börjar bli orolig. 16+3 idag.

• Miaomiao
    MissPin skrev 2015-06-12 11:36:44 följande:
    Jag är i vecka 15+3 idag, jag känner inte rörelser varje dag. Känner svagt ibland typ varannan dag. Men det beror kanske på hur mycket man känner efter med, jag brukar bara känna efter på morgonen och kvällen.

Tror inte du behöver vara orolig :)
    Tack! Har läst på och det är tydligen ganska vanligt att man inte känner rörelser varje dag :) Beror tydligen på hur h*n ligger. 
  • Miaomiao

Hej tjejer! Underbart att se era UL-bilder och läsa rapporter! Skönt att allt ser bra ut. För min del dröjer 10 dagar till tills vi ska på rul. Idag är jag i 18+3.

• Miaomiao

Det verkar vara många i tråden som har moderkakan i framvägg. Det har jag med. Var inga problem på KUB-UL, vi får se hur det blir på RUL. 

Sparkar känner jag, men inte på utsidan, så det dröjer väl tills min kille kan få känna. Är i v 19 nu, snart halvvägs! :)

• Miaomiao

Hej tjejer! På måndag är det vår tur att gå på RUL, och även första besöket hos barnmorskan (där de bl.a. lyssnar på hjärtljud antar jag). Kommer att vara i 19+6 då, ganska sent för RUL mao. Hoppas att jag även kan få datum för kejsarsnitt, det skulle vara underbart :)

Vi har börjat titta på vagnar - har fastnat för Brio Happy med mjuklift. Den har stora fasta hjul. Har aldrig haft vagn med svängbara framhjul - kanske något man borde ha om man bor i centrala Stockholm? Funderar på att köpa på blocket.

• Miaomiao
    Mikaela90 skrev 2015-07-15 20:44:52 följande:

Jag har varit och köpt barnvagn idag Emmaljunga Super Nitro -2014. Betalade 4500:- för både ligg och sittdel. Vagnen är i nyskick! Är så himla nöjd och glad. 6-åriga dottern var snabb med att testköra med dockan i och den vart helt klart godkänd från henne också:

-"Mamma, den är jätte lätt att köra".

Kul! Vi är också på jakt efter vagn nu, har bestämt oss för teutonia fun med mjuklift, ska köpa inom ett par dagar.
  • Miaomiao

hej alla! Det rullar på här också. V23 idag och mår prima, men tycker att magen växer otroligt fort. Vi har nu köpt en vagn (Teutonia Fun), Babybjörn babysitter (ett måste enl mig :)) och ett par coola jeans i stl 56 :) Åker på en resa till solen 1/8, ska bli så skönt med lite värme. Ska till BM 20/8 nästa gång. 

• Miaomiao

hej tjejer! v27 här och mår prima. Magen har dock växt enormt - har gått upp 9 kg sen plusset! (7 kg sedan inskrivningen). Hur är det med era magar? Växer de också mycket?

Vi har hittills köpt en vagn och en babysitter. Snart är väl dags att köpa lite mer grejer - typ spjällsäng, skötbädd, mm. Kläder hoppas jag att jag får ärva av någon kompis :) Så än så länge köpte vi bara ett par söta jeans till killen - kunde inte stå emot :) 

• Miaomiao
    flislis skrev 2015-08-19 16:33:30 följande:

Japp, jag är stor som ett hus :) om jag håller igång fysiskt på dagarna blir jag öm o stel i fogarna på kvällen och då vankar jag verkligen fram m magen i vädret och händerna i höfterna. Sambon bara skrattar...

Vi är nästan färdiga m alla inköp. Bara andningslarm o babyvakt kvar. Jag har inte kunnat hålla fingrarna i styr när jag sett något blått o gulligt. Samtidigt vet jag att han kommer få massa i julklapp av bla mormor, så vi kommer nog inte hinna använda allt. Och det löser sig säkert med kläder till er också. :)

Vi ska också köpa andningslarm och babyvakt! Har dock ingen koll på vad man ska ha. Berätta gärna vad du köper.
  • Miaomiao

hej tjejer! hur går det för alla? v 30 här nu, och har fått tid för kejsarsnitt 16/11, så drygt två månader kvar nu, helt otroligt! har skaffat barnvagn och babysitter, och beställt spjälsäng mm från ikea. hoppas fortfarande på att få lite babykläder, så avvaktar med köpet av små söta bodys och brallor i stl 50 :)

har nu gått upp 10 kg från början av graviditeten, känner mig ganska tung men mår bra annars. mer andfådd, och börjar bli tungt att sova på ryggen. 

oroar mig för ryggbedövningen som jag hade problem med förra gången, men vill ändå vara vaken under KS för att vara med om miraklet en gång till.

• Miaomiao
    summer13 skrev 2015-09-09 19:45:08 följande:

Vecka 28 här! Gått upp 2kg totalt. Överviktig sen tidigare så är himla stolt faktiskt!! Sålt bilen och går/cyklar mycket samt äter bättre. Ibland måste man få klappa sig själv på axeln tycker jag

Börjar dock bli tungt nu, magen växer massor och bebis trycker på lite överallt. Härligt att det snart är dags! Väntar på samtal för att få komma på aurora och vill hitta en profylaxkurs att gå. Tiden börjar gå lite väl snabbt så nog dags att ta tag i det!!

Otroligt bra jobbat med +2 kg bara! 
  • Miaomiao

Hej tjejer! v 34 här, helt otroligt, nu är det nära. Magen är gigantisk nu, annars mår jag bra. Hur mycket har ni förberett för bebisens ankomst? Vi har en vagn och babysitter. Spjälsängen med tillbehör har kommit och ska hämtas på posten - ska se till att maken bygger ihop den om ett par veckor. Det som vi saknar är kläder, andningslarm och babybjörn. Osäker på hur vi ska ta oss hem från BB - har ingen bil och normalt tar vi tunnelbanan (ska föda på Danderyd och bor i centrala Stockholm). Hur tycker ni vi ska göra? Beställa taxi om be om plats ned babyskydd? Köpa babyskydd? Be kompisar att hämta oss? ta tunnelbana hem? 

• Miaomiao
    MissPin skrev 2015-10-07 11:04:07 följande:
    Känns ju lite onödigt att köpa babyskydd om det inte är något ni kommer använda. Kan ni låna babyskydd av någon? Om ni kan låna så kan väl nån vän/familj hämta er. Eller beställa taxi. Jag hade nog inte valt att åka tunnelbana med en nyfödd, eftersom dom inte ska utsättas för förkylningar och sånt.
    Håller med - känns helt fel att åka t-bana med en nyfödd. Har faktiskt hittat ett billigt babyskydd på blocket nu, hämtar den ikväll , så tar vi taxi hem från danderyd. 
  • Miaomiao
    summer13 skrev 2015-10-07 12:04:41 följande:
    Rekommenderar inte babybjörn om man får vara viktigpetter och lägga sig i!

Även om företaget påstår det så är inte deras selar ergonomiska. Jag har haft flera olika och babybjörn har kort användningstid, när barnet väger 6+kg så gör det ordentligt ont i rygg o axlar. Satsa på en riktig sele istället! Jag kommer ha manduca till denna bebisen. Även tula, ergobaby m.fl. finns. Barnet sitter i en korrekt position med c-kurva på ryggen och m-position på benen. Som en liten groda

De ligger ungefär runt tusenlappen men när man säljer sen får du kanske ett par hundra mindre bara då andrahandsvärdet är högt. Babybjörn har inte alls lika bra andrahandsvärde!

Kan nästan garantera att du kommer bli nöjdare med en ergonomisk sele snarare än babybjörn! Köpt mina på knyt-an.se snabb o bra leverans.

sorry för viktigpetter-inlägg men jag retar mig på babybjörn. De är som mcdonalds - känt märke med bra marknadsföring men innehållet är skit
    Tack! Jag vill ha alla tips jag kan få! Var själv lite osäker om jag ville ha babybjörn - tror inte att vi använde den så mycket med våra små. 
  • Miaomiao
    lotie skrev 2015-10-15 07:51:07 följande:
    Jag har fått snitt 20/11 bf 29/11 så vi är ju nära:)
    Ska på narkosbedömning på onsdag då det är andra snittet och första gick tyvärr inte så bra så är sjukt nervös denna gången. 5 veckor kvar imorgon!
    Jag har också dåliga erfarenheter kring narkos vid mitt tidigare snitt och är sjukt nervös. Vill gärna diskutera detta med narkosläkaren och detta kommer att ske 10/11 (snitt 16/11). Förra gången tog inte ryggbedövningen och de började skära, sedan var det bråttom att söva mig. Därför funderar jag på att bli sövd under snittet den här gången, samtidigt som att egentligen vill man helst vara vaken... Jag har inte bestämt mig - får se vad narkosläkaren har att säga (kanske har de nu 7 år senare bättre preparat...). 
  • Miaomiao

hej tjejer! Jag har börjat få kramp i vader - fick det två nätter i rad nu, och just inatt var det så vidrigt att jag skrek och bad maken om hjälp. Väckte också barnen Det gjorde så sjukt ont. Hur ska man förebygga kramp? Dricka mer vatten har jag hört. Försöker med det. 

• Miaomiao

Hej tjejer! 19 dagar kvar för min del - KS planerat 16/11! Ser verkligen fram emot! Är det någon före mig? Mår prima men oroar mig varje gång jag inte känner rörelser :) Det ska bli underbart att få träffa vår lilla pojke.

• Miaomiao

Hej tjejer, 4 dagar kvar för min del, känns helt overkligt! På måndag får vi vår lilla pojke. Jag känner efter rörelser hela tiden, konstant orolig, så det ska bli skönt att han ska få komma ut snart.

• Miaomiao

Hej tjejer, igår fick vi vår lilla kille 4.2 kg. Livet är fantastiskt! Lycka till alla som går i väntans tider! Kram!

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!