Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
Och kommer det mer blod så kanske det kommer gå bra ändå. Men känns inte som att det kommer blöda mer. :)
Och kommer det mer blod så kanske det kommer gå bra ändå. Men känns inte som att det kommer blöda mer. :)
Hej det var ett tag sedan Jag skrev här :)) har fyllt upp mes barnen hinner knappt sitta.
Är i vecka 13+1 :) känns som att det går fort
Lite uppdatering
Var på ultraljud för en vecka sedan. Bebisen såg bra ut vi såg hjärtat slå men fick inte lyssna.
Har gått upp 1,7 kilo redan vilket min barnmorska tycker är mycket. Ska till dietist 10/6
Längtar även till Rul, vill börja handla kläder och andra grejer.
Nån annan här inne som fortfarande spyr och mår illa? Är i v15 och äter lergigan. Börjat få en fruktansvärd ångest :(. Nån annan som känner igen sig? Eller är jag ensam :(
Så mysigt att känna på magen varje morgon nu, har fått en tydlig liten bula!
Jag hoppas på en vaginal födsel då kejsarsnitt är min mardröm. Så jag hoppas jag ska kunna föda vaginalt.
Jag är med rädd för kejsarsnitt. Så hoppas att inte det behövs.
Tror jag kände bebisen häromdagen :) inte riktigt säker på hur det känns då det är första gången för mig.
Varje kväll klappar jag på magen och riktigt myser av att man nu kan känna en bula. Men här om kvällen så fick jag för mig att "busa" med bebis och petade lite lätt med fingret och efter ett litet tag kände jag ett fladder/kittlande känsla nere på höger sida. Kändes riktigt lustigt en känsla jag aldrig känt förut. Kan det kännas så om de är bebis som sprattlar där inne?
Ne nu börja jag tänka på de att man kan spricka. Jag har inte tänkt så mycket om själva förlossningen än mer än de med kejsarsnitt då. Är det vanligt att man spricker?
Ni som fått barn tidigare, har man "ont" efter själva förlossningen? Någon som kanske vill berätta hur de var efter förlossningen? Även kejsarsnitt utifall man får göra ett sådant. Kanske är lit väl privat då behöver ni inte svara om ni inte vill :) är Bara så nyfiken om de mesta speciellt efter och så :)
Jag tror det är rätt vanligt att man spricker lite. Det var ingenting jag tänkte eller märkte under själva förlossningen, då ville jag bara ha ut ungen :)
På BB hade jag lite svårt för att sitta efteråt, var väldigt öm och svullen, vågade inte kissa för tänkte att det kommer svida väldigt mycket. Tillslut visade dom mig hur underlivet såg ut efteråt, det såg verkligen inte så farligt ut så då vågade jag slappna av och kissa. Haha.
Första tiden efter så tog jag en handduk och rullade ihop och formade som en ring och satt på, det gick mycket lättare att sitta då.
Jag var rätt allmänt öm och helt slut i hela kroppen. Det är ett ordentligt träningspass och jag tränar inte i vanliga fall.
Jag fick ju två sfinkter rupturer med första och andra. Hade dubbla sittringar i en vecka men har inte haft några som helst problem efteråt. Trots det vill de inte att jag föder vaginalt igen.
Håller med, det är ett ordentligt träningspass. Efter snittet var jag mer groggy, illamående och allmänt risig. Så återhämtningen har gått mycket segare med snitt.
Men, så får det bli även nu.