• flislis

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Knoppen234 skrev 2015-06-18 11:37:16 följande:

Börjar ni bli nervösa nu när RUL närmar sig?

Jag ska på RUL 29/6 och börjar bli nervös och nedräkningen känns som en evighet. Jag hoppas på att de ska kunna se va det är för en liten där inne :) så sjukt nyfiken :) har kommit på mig själv några gånger nu där jag sagt han till bebis i magen. Men det spelar ingen roll om det är en han eller hon! :)

Jag brukar också kalla hen för "han" , utan att tänka på det. Det ska bli så spännande!! :)
  • flislis

Ojoj! Igår var vi i ullared och köpte massa bebissaker!! :) ändå kändes det som det inte var så mycket när vi kom hem... Känns som att vi glömt en massa saker. å andra sidan vet vi inte vad ma behöver och vad som är mer onödigt (är vår första). Då är det ju tur att det är höstbebis vi ska ha så julen är nära! :)

• flislis
    MissPin skrev 2015-06-22 07:30:36 följande:

Vad mysigt! Vi åkte också till Ullared och handlade när vi väntade första.

Kommer bli så mysigt på julen med en bebis. :)

Ja julen kommer bli så mysig!! (Hoppas jag!) Vi firar på tre olika ställen (skilda föräldrar)och alla kommer hylla den lilla bebisen m massa presenter! :) Hen kommer bli första bebis i min sambos familj och den andra i min, med en fyraårig kusin, så alla är bebissugna nu! Mamma har redan börjat bevaka blocket efter stokke-stolar och babygym. :)
  • flislis
    MissPin skrev 2015-06-22 13:14:33 följande:
    Vad härligt! Min son har två kusiner i samma ålder, och kommande bebis kommer ha en kusin i samma ålder.

Så jag och min sambos syster är gravida samtidigt nu.

Imorgon ska vi på ultraljud, är så rädd att jag mår riktigt illa. :(
    Vad roligt! Har inte tänkt på det innan, men min kommer ju inte ha jämngamla kusiner o leka med... :/
    Kul o ha någon så nära som är gravid samtidigt!

Nej, var inte orolig! Visst kan det hända hemskheter, men det kan man ju inte göra något åt. Är säker på att det går bra imorgon och då kommer du undra varför du varit så orolig i onödan. :) Är lite avundsjuk på dig, vårt ul är om två veckor och det känns som jag saknar skrutten. Känner inga tydliga sparkar eller så heller, tror jag känner något men det är diffust. Enda gången man verkligen märkt henom var på första ul/kub och det var ju så länge sen! Hur klarade de sig förr utan att få se sin skrutt på nio månader.

Kläder, förresten, i ullared var jättefina! Bland de minsta var det inte mycket som var för tjejigt eller killigt. (fast de var uppdelade i olika avdelningar, vilket var jätteonödigt)

Här är en jättefin film om en blind mamma på ultraljud! (Gråtvarning!) 

Berätta för oss imorgon hur det gått!
  • flislis
    Knoppen234 skrev 2015-06-22 22:53:39 följande:

Hej, någon annan här som känner att de fått en stor mage? Är i v. 18 och gravid med första har hört att man oftast får mage tidigt vid andra barnet.

Men jag tycker de går sjukt fort här. Ifs va mun mamma stor tidigt men känns nästa fel. Skäms lite över magen och försöker dölja den, Känns som om alla tycker att jag är tjock/fet.

Kanske kan lägga ut bild senare just nu skäms jag så mycket över den.

Jag är också stor! Om jag är ute bland folk brukar jag gå och klappa på magen så de inte ska tro att det är en fläskmage ;) Men skämmas kan man ju inte göra, är ju inte vi som bestämmer längre. :)

Kan det vara fler än en där inne? Stackare som fortarande kräks. Äter du ordentligt? (man mår lättare illa på tom mage)
  • flislis
    nikki06 skrev 2015-06-23 07:13:53 följande:

Åh längtar också till julen! Men hur har ni tänkt med att åka bort med bebis och fira jul? Jag vet inte om jag vågar iväg och fara, bebisen kommer bara vara tre veckor gammal så blir nog att stanna hemma över jul. Ska vi åka och fira med min familj och släkt så måste vi åka drygt 50 mil, känns inte jätteoptimalt..

Ojdå, kanske lite väl långt. Vi har 6 mil till mina föräldrar, så det går ju fort. Blir det för jobbigt så får vi väl låna ett sovrum o vila lite. Vill ha min familj nära under uppväxten :)
  • flislis
    MissPin skrev 2015-06-23 14:31:34 följande:

Nu har vi varit på rul! Allt såg bra ut! Känns helt fantastiskt! Så glaaaad! Blev flyttade till 2 december, så är i vecka 16+5 idag. Tyvärr så gick det inte att se kön, så det får bli en överraskning!

:) Myys! Oj vilken fin liten skrutt ni har! :) (synd att ni inte fick se kön, men spännande! :D )
  • flislis
    miela33 skrev 2015-06-28 16:30:16 följande:

Måste fråga alla här.....

Är det bara jag som tappar känslorna för sambon i tid o otid??

Ganska enerverande kan jag tala om!

Jodå... Dels grälar vi oftare, jag blir så förbannad. Verkar som han blivit mer korkad sedan jag blev på tjocken. ;)

Dels har vi det sexuella... :/ är verkligen inte sugen!! Det är inte skönt när det känns som man har en fotboll i livmodern! Känner mig lika sexuell som en frysbox.

Hur känns det för dig?
  • flislis
    Mikaela90 skrev 2015-07-02 20:46:54 följande:

En fullt frisk liten pojke låg och sparkade för fullt i magen!

Såååå lycklig!

Grattis! :)

(Påtisdagpåtisdagpåtisdag är det vår tur!)
  • flislis

Vi får tydligen låna babyskydd gratis av länsförsäkringar (tror det var brio primo)! Vissa regioner har tydligen den dealen om man har bilförsäkring hos dem. Helt lysande ju, det kändes som sura pengar annars på något som iaf vi inte kommer hinna använd mycket!( Då kan man väl anta att de inte varit krockade, det borde väl försäkringsbolage veta liksom?)

Barnvagn har jag listat ut att jag vill ha en emmaljunga city cross. Den verkar populär och det verkar finnas många fräscha på blocket. :)

Försöker att få med pappan i vagn-diskussionen, men det är inte helt lätt... Lite tråkigt men å andra sidan är det bra att få bestämma själv. :)

Rookiefråga: har man både tjock åkpåse och tjock overall på vinterbebisar när man är ute och går?

Bebisens temp verkar nästan vara svårast att ha koll på :/

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!