Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
Idag har jag träffat barnmorskan. Fick tid för rul den 23 juni längtar!
Själv fick jag tid för RUL 6/7 och då har det gått 20 hela veckor för min del, känns sent!
Idag har jag träffat barnmorskan. Fick tid för rul den 23 juni längtar!
Härligt att det närmar sig RUL m.m. för er. Själv är jag i v 5+4 bara. Känns som hästlängder efter...
Hej,
Här kryssar vi av för varje dag som passerar... Fick det som uppgift av min kurator för att hantera denna graviditet efter att ha haft ett missfall i vecka 16 i januari... Det hjälper oerhört att se att dagarna går, är nu i 11+1.
Haft ett ul för 1,5 vecka sen och allt så bra ut. Har nästa nu på fredag... Och ett till 2 veckor senare ... Skönt med täta kontroller ...
Har haft ett oerhört illamående, är trött, ont i ljumskarna... Så många positiva tecken egentligen..
Håller nu tummarna att allt är ok på fredag... !
Nu ni tjejer, nu har jag varit och lämnat blod till NIPT test, så om 1-2 veckor vet vi vilket kön det är :)
Nu är jag så orolig så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Fick vid fyra tiden idag så otroligt ont i magen, fick lägga mig i soffan, tårarna sprutade. Kändes som världens förlossnings värk. Höll i sig i ungefär 20-30 minuter. Därefter har jag haft värk i ländryggen och har fortfarande ont men det är hanterbart. Jag blöder inte men det känns konstigt. Vad hade ni andra gjort? Det hör ju till att jag har 5 pojkar sen tidigare och är alltid hemma själv på eftermiddagarna med dom då pappan jobbar kväll. Blir ju inte mycket vila för min del, kan det helt enkelt vara att jag överanstränger mig eller vad tror ni. Skulle verkligen behöva era tankar. Hade ju ett MA I december så jag är verkligen jätte orolig nu.
Här växer magen jättemycket. På kvällar ser jag höggravid ut så nu är det luftiga kläder som gäller. Undrar om folk kommer att börja misstänka snart. V15 imorgon men vi vill inte berätta än. Berättar efter RUL, eller helst efter sommarledigheten. Bara ett par vänner och föräldrarna vet nu.
Jag har haft blödning två gånger hittills i denna grav, dock färskt blod, ena gången varade det en vecka o nu sist två gånger, varit på kk båda gångerna. Senast idag på återbesök, slutade blöda i fredags men de hade inga tider förrän idag. Men fick se en stor kidneyböna med ett fint hjärta o väldigt sprallig. Livmoderstappen var även lång och sluten. De har inga förklaringar på blödninga. Har oxå tänkt hela tiden att blödning är lika med missfall, men säga nu att det verkligen inte måste vara så. Är i vecka 13 (troor 12+2)
Åh! Hoppas jag med får se att allt är bra snart. Har bara dåliga erfarenheter av blödning dock :(. Jag hoppas att det är en ofarlig blödning den här gången! Vi var på ultraljud i vecka 9 och då såg allt bra ut.
Får se vad barnmorskan säger imorgon.