Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
Dags för moderkaksprov. Fy va nervös ja e!!!
Dags för moderkaksprov. Fy va nervös ja e!!!
Jag gjorde oxo nipt, tror inte att det är så vanligt men det ser ut att vara gratis inom bara ett år i Sverige.
Fick du oxo reda på kön?
Det känns och kändes så kul men underligt att veta könet redan i vecka 12 ;)
Aaaah, måste bara få ventiliera lite...!! Så. Himla. Ledsen.
Jag går snart in i vecka 17 och outade situationen för kollegorna på jobbet igår, chefen visste sen tidigare och hade börjat skvallra så det gick inte att vänta längre. Har mått skitdåligt över att jag gått upp drygt 4 kg redan, och har en gammal ätstörningsproblematik i bagaget som gör att jag över lag har svårt för att vara nöjd med min kropp. Inom loppet av 2 timmar efter att jag berättat fick jag kommentarer som "jo, jag misstänkte det, du har ju lagt på dig en hel del och det är ju inte normalt att gå upp så mycket i vikt på så kort tid" och "stopp tjockis, du ska inte ha - du har nog ätit så att det räcker redan" när vi skulle ha gemensam frukost hela gänget. Strödda "tjockis" och "fetto" kom även från andra håll, samtligt dock från manliga kollegor. Tilläggas bör kanske att jag bara jobbat på företaget i två månader.
Jag blev så himla ledsen! Klarade av att hålla masken några timmar, men när lunchen närmade sig och folk började diskutera vart det skulle ätas fick jag panik och bröt ihop inne på toaletten. Gömde mig där tills alla hade åkt och sen tog jag mitt pick och pack och körde hem. Grät så att jag knappt fick luft och hade snor i hela ansiktet typ. Idag jobbar jag hemifrån, men ikväll har vi sommarfest och ska gå på restaurang tillsammans allihop. Typ 30 pers. Och jag har sån ångest, vill helst bara gömma mig under täcket och komma fram om ett år eller så.
Jag väger nu ungefär 58 kilo till mina 165 cm, jag har på intet vis hävt i mig en massa skräp utan ätit sunt och fortsatt att motionera i den utsträckning illamåendet har tillåtit. Springer fortfarande en mil och powerwalkar flera gånger i veckan, vad mer kan jag göra liksom??!
Vill bara grina...
Jag är förresten i v 16 nu, går in i v17 på tisdag. Har inte berättat för någon på jobbet ännu. Väger nu 70 kg och är 176 cm lång. Har problem med att hitta kläder i min garderob som gör att magen inte syns. Klagade på det till min man imorse och han sa "du är ändå smalare än de flesta, ser hur bra ut som helst". Det var så bra uppmuntran. Så ska vi tänka! :)
Jag har bf den 8/12 :) Någon här inne som vill prata med mig som har i början på dec också:)?
Finns det någon mer än jag som funderar på kejsarsnitt?
Är du inte nyfiken på hur vf känns?
Antar att det gick bra för dig att återhämta dig efter?