• Giovanna

Han vägrar slicka för att jag är hårig

Men vad tråkigt! Jag skulle tappa lusten och känna mig obekväm med att ha sex med nån som inte tillfredställer mig pga hår. Jag har varit med om en gång att jag hade sex med en kille som hade synpunkter på min könsbehåring. Efter viss diskussion säger han till slut att han tycker att mitt kön är ofräscht. Då klädde jag på mig och gick och har knappt hört av honom sen dess. Avtändande om något!

Det är verkligen aptrist att det ska bli en sån grej runt hår. För några decennium sen när rakning inte var allmänt slickades det fitta till höger och vänster utan problem. Varför går det inte bra idag?

Nu är det ju också så att var och en äger sin egen kropp och sin egen sexualitet och lika lite som han har rätt att tjata, försöka övertala eller försöka tvinga dig till något du inte vill, lika lite rätt har du att försöka ändra på honom. Nu uppfattar jag det inte direkt som att du tjatat på honom men jag tror det är ganska döfött att försöka få honom att ändra sig. Det måste komma ifrån honom.

Om jag vore din kille skulle jag försöka komma över mitt hinder och förhoppningsvis vänja mig vid håret. Ge och ta och ett visst mått av kompromisser hör till ett bra samliv.

Om jag vore du, och situationen inte ser ut att ändra sig, skulle jag söka sexuell tillfredställelse på annat håll. Ni har en bra relation i övrigt men sexlivet håller inte, då är det kanske bättre för er båda om ni har sex med andra än varandra?

• Giovanna
    Anonym (Stört) skrev 2015-03-25 14:34:25 följande:

Men herre gud, är folk helt störda eller? Hade det varit en tjej som inte velat suga av nån anledning hade folk klagat på att killen var ett svin som ändå ville bli avsugen. TS kille har all rätt i hela världen att inte vilja slicka, lika mycket som tjejer har all rätt i världen att säga nej till saker de inte vill göra. Vill TS inte raka sig så får TS finna sig i att inte bli slickad. Man kan inte tvinga NÅN att göra sexuella saker som denne inte vill.

Det håller jag med om och jag hoppas det framgick i mitt inlägg.
  • Giovanna
    Anonym (tofsen) skrev 2015-03-25 15:29:15 följande:

Lite blandade svar här. Jag har aldrig tjatat på honom att han ska göra något han inte vill, även om jag faktiskt tycker det är lite fjantigt av en vuxen man att tycka det är så obehagligt med hårväxt på en kvinna. Ibland suger jag honom i 40 min trots att jag själv tröttnar efter 10, trots att han ibland smakar lite kiss eller jobb-svett. Det kan jag ta liksom.. jag vill ju att han ska ha det skönt. Önskar att den tanken var ömsesidig. Och som sagt, hade jag inte fått besvär av rakning så hade jag kunnat göra det, inga problem. Rakar jag och får svamp så blir det ju inget sex öht, inte så kul när det kliar och svider där nere.

Nej, man kan inte tvinga nån att göra nåt den inte vill. Så eftersom jag vill ha ett friskt underliv får jag väl helt enkelt vänja mig vid att aldrig få bli slickad antar jag. Trivs ju så bra med honom i övrigt..

Är han bra på att tillfredställa dig på annat sätt? Är han duktig med fingrarna eller kan ni införa leksaker om ni inte redan använder det? Kanske kan ni utveckla ert sexliv på annat sätt som kompensation för slick-bristen. Det är ju förstås upp till dig att avgöra om du kan tänka dig vara utan att bli slickad. Jag tolkar det som att ni är sexuellt monogama?

För övrigt tycker jag att du kan föreslå en snabb tvagning ifall kiss- och svettlukten stör.
  • Giovanna
    Anonym (tofsen) skrev 2015-03-26 12:20:57 följande:

Till er som skriver att hår där nere är äckligt, hur resonerar ni? Något som finns naturligt på kroppen, som är där för att skydda och lufta? Hur kan ett friskt, rent underliv vara "äckligt"? Enligt mig är jag betydligt mer "äcklig" med klåda och utslag där nere..hade då inte velat slicka mig själv då precis...

Det undrar jag med, hur kan något som finns där naturligt vara äckligt? Alla ni som säger att andras håriga kön är ofräscha eller äckliga, förstår ni inte att det är kränkande? Som tur är finns det gott om folk som gärna slickar och suger håriga kön! Glad
  • Giovanna
    Giovanna skrev 2015-03-26 12:33:10 följande:
    Det undrar jag med, hur kan något som finns där naturligt vara äckligt? Alla ni som säger att andras håriga kön är ofräscha eller äckliga, förstår ni inte att det är kränkande? Som tur är finns det gott om folk som gärna slickar och suger håriga kön! Glad
    Samtidigt har jag full respekt för att en del inte tycker om hår MEN en behöver ju inte med sådan emfas tala om för andra som är håriga att de är äckliga.
  • Giovanna
    Anonym (solstrålen) skrev 2015-03-26 13:10:30 följande:

Kör hårt mot hårt! Får du inget... får han inget! Dålig stil av honom att inte förstå varför du inte rakar helt.

Jag gör det sällan helrakat med pga problem som kan uppstå som du säger, men håller det kort och bort på sidorna. Sambon har inget emot det som bra är.

Din hälsa är ju viktigare! Vi kvinnor har ett känsligt ph där nere. Om han inte kan förstå det, så är han ju lagom funtad.

Kör hårt mot hårt? Varför det, vad är vitsen? Om TS partner verkligen inte vill ge oralt ska han inte göra det. Ska TS då hämnas eller köra något slags utpressning? Hur går det ihop med ett sunt och respektfullt sexliv? Om TS inte vill suga av sin partner är det en annan sak. Vi gillar olika. Vilken tur för TS att det finns gott om annat folk som älskar att ge oralsex, med eller utan hår!
  • Giovanna
    Anonym (tofsen) skrev 2015-03-26 13:58:30 följande:

Detta är lite svårt. Jag håller egentligen med er allihop (förutom ni som menar att det är "äckligt med hår Flört).

Oralsex är ingen rättighet. Man ska inte göra något man inte vill. Man kan inte, och bör inte, tjata eller köra utpressning när det kommer till sex.

Å andra sidan.. kan jag tycka det är fjantigt av honom. Det handlar om lite hår (som dessutom är välfriserat). Det handlar inte om nånting som gör ont. Jag kan tycka att en man som närmar sig 40 skulle klara av att råka få några hårstrån som kittlar honom i ansiktet. Han vet att det är det bästa jag vet och att det ger de starkaste orgasmerna för mig. Då är det tråkigt att han inte kan tänka sig att göra det för mig.

Men jag antar att det är upp till mig. Eftersom det inte funkar att vara hårlös, och han inte vill slicka (om det nu verkligen är håret det beror på..), så får jag väl vänja mig vid ett liv utan oralsex, eller välja en annan partner.. :/

Där slog du huvudet på spiken. Du har en sund inställning men jag förstår att det är ett svårt val. Skulle ni kunna prata om att öppna upp ert förhållande eller är det helt otänkbart? Att du har sex med någon annan betyder inte per automatik att du tycker sämre om din nuvarande partner. Vi har olika behov som kan delas med olika människor precis som att vi har vänner som vi delar olika saker med. Någon kanske är kul att festa med, med en annan för vi djupa samtal och med, med den tredje spelar vi schack. Eller knullar.
  • Giovanna
    Kyrkby skrev 2015-03-26 15:21:12 följande:
    Sluta sug av honom, till att börja med.
    Se vad han säger.
    Lägg ner tid på att förklara för honom vad som händer med dig.
    Be honom fundera och be honom gå hem till sig.

Jag hade varit lite småjäklig och sugit av honom och samtidigt strukit på pytte lite chili eller tigerbalsam på kuken.
    Han kommer att klaga inom ngn minut, tro mig Solig
    Säg att så känns det för dig om du måste raka dig.
    Kanske inte är helt sant, men det fattar han ialla fall inte !

Lycka till
    Jag hoppas du inte menar allvar? Tycker du att det vore okej att bli utsatt för det samma om du av någon anledning inte ville utföra oralsex (eller något annat) på din partner? Men du skämtar väl?
  • Giovanna
    Anonym (Laban) skrev 2015-03-26 23:26:34 följande:

Ingen slickar en fitta som stinker ju

Vad har det med saken att göra? TS beskriver själv sin fitta som "fräsch och luktar gott". Tråden handlar inte om problem med lukt.
  • Giovanna
    Anonym (Okej.) skrev 2015-03-27 14:48:27 följande:

Hur vet du att han inte tycker att det stinker?

Det vet jag förstås inte men jag svarade på inlägget av Anonym (Laban) som antyder att det är det som är problemet, trots att TS inte har formulerat det på det viset.
  • Giovanna
    jesper_78 skrev 2015-03-27 19:18:56 följande:

Det är fan äckligt att slicka hårig fitta. Jag respekterar att du är hårig, men skulle inte slicka dig.

Det är ingen objektiv sanning. "Jag tycker att..." är ett lite trevligare sätt att uttrycka det.
Svar på tråden Han vägrar slicka för att jag är hårig