• modernu

BF december 2015 :-)

Det är otroligt mycket aktivitet i den här tråden, får se hur det går att följa... Jag plussade igår. Oklart när bim exakt är då jag hade mf innan, men tror att äl var för typ 12 dgr sen.

28 år (fyller 29) och har en snart 3-årig son. Känner av lite molvärk och lätt ömma bröst. Slåss mot snussug just nu. Vet att det är så gott som borta om typ en vecka. Men fan vad jobbigt det är!

• modernu

Jag tycker jag har mindre framträdande symtom denna graviditet i jämförelse med när jag väntade sonen. Synd bara att jag har så lätt till oro...

Endast lätt molvärk av och till samt lite känsliga bröstvårtor. V 4+0 enl mina beräkningar.

• modernu

Vul kan väl i princip göras från v 6+ men man brukar hellre göra det någon vecka senare för att inte bedöma för tidigt (dvs att man är kortare gången än vad mantrott och då ser man inget fostereko så man iaf måste göra om).

Angående decemberbarn tänker jag mest på fördelen att det brukar vara lugnare på förlossningen. Och nackdelen att ha en nyfödd under rs-säsong...

Själv vräker jag i mig grejer eftersom jag slutat snusa och dessutom är hungrigare än vanligt (dock inte lika tydligt som vid första grav..).

• modernu
    Pyret 85 skrev 2015-04-21 20:42:05 följande:

Vet precis hur det är. Här får man knappt komma in när man störtblöder. Dock finns det privata men dom brukar ha så mkt göra. Jag ska dock till privat gyn imorgon för att börja utredning om mina mf och kanske får jag göra ett vul då men lär ju inte kunna se något så här tidigt. Är bara i v.4 (3+6 imorgon)

Nej, man kan se något annat än förtjockad slemhinna tidigast v 4+några dgr. Och då ser man en svart uppklarning...

Jag var till tandläkaren idag och var förstås tvungen att berätta för att skippa röntgen. Annars är det typ ingen som vet... v 5+6 idag. Ömma bröst, växtvärk och trötthet men inte tillstymmelse till illamående (men det var jag inte förra grav heller. .)
  • modernu
    bebba83 skrev 2015-04-25 12:52:00 följande:

E det nån mer än jag som känner sig deppig och nere? ?? Känner inte igen mig själv. ...

Jag är också nere av och till. Mycket känslig för motgångar. Jag hoppas det är tillfälligt och endast relaterat till tidig graviditet.

I övrigt är jag trött, har molvärk oftast någon gång per dag (kvällstid). Lätt ömma bröst. I övrigt inget. Jag tror det var lika förra gången, fast mindre molvärk. . V 6+3 idag. Jag jobbar som läkare.
  • modernu

Mysan: Jag jobbar som gynekolog. Jag tycker inte du ska vara orolig. Ibland ser jag något svagt pulserande v 5+6, men långt ifrån alltid. V 6+några dagar tycker jag man ska se. Men jag skulle aldrig döma ut en graviditet för det, utan i sådana fall ta tillbaka för nytt ul. Stämmer 5+6 hyfsat med din förväntade gravlängd?

Jag kollade på graviditeten med ul idag. Det finns någon där, med pulserande hjärta vad vi såg (gjorde från magen och då ser man ju inte likatydligt). Mätte inget. Jag ska enl mina beräkningar vara v 7+1 idag.

• modernu
    Pyret 85 skrev 2015-04-30 18:30:05 följande:

Då kan du hålla koll på din lille från jobbet? praktiskt ju!

Ja, visst men risken är att jag har svårt att låta bli och ultraljudar varje vecka.. Men visst är det en tillgång.
  • modernu

Jag förstår din oro, och visst finns risken att graviditeten avstannat. Men det behöver inte varaså. Vi tar ggravtest på alla som söker med gravproblem (tex blödning). Jag har ibland fått förvirrande svar på det (svagt pos - men vid ultraljud ses en helt normal grav v 7-8). Så gravtestet är inte sanningen. Hoppas det går bra!

Svar på tråden BF december 2015 :-)