• Pyret 85

BF december 2015 :-)

Hej! Jag hoppar gärna in här. Plussade nu på morgonen, svagt men fullt synligt ÄL+9/BIM-3 och beräknad BF blir då 30/12 enligt ÄL. Har 3 mf bakom mig: augusti, november och senaste nu i mars så har inte ens gått en månad sen mf ännu. Nu hoppas jag det lilla livet vill stanna hos oss. Ska starta utredning om mf på onsdag så vi får se vad dom säger. Men just nu försöker jag att inte oroa mig så mkt.

• Pyret 85
    Misshjb skrev 2015-04-18 07:18:17 följande:

Grattis till plusset och beklagar missfallen. Har också varit med om MA i v 10 i somras och sent avbrytande v 23 nu i januari. Min strategi är att inte tänka så mycket på det och ta en dag i taget. Hur hanterar du det?

Tack och jag beklagar din förlust också.

Jag har känslan: varför skulle det gå denna gången? Men jag måste låta bli att tänka på det men det ligger och gnager i bakgrunden. Men jag är ju såklart jättelycklig och att det gick så snabbt efter sista mf. De andra två gångerna har det tagit 1 månad innan jag ens fått ÄL. Visste inte ens att jag var gravid sist, fick veta det på vårdcentralen men då hade  mf (som jag trodde var mens) redan skett.
    Men nu väntar vi bebis, inte mf.
  • Pyret 85
    Jia84 skrev 2015-04-18 07:43:09 följande:

Hej!

Hoppar också med i denna tråd. Plussade nu på morgonen och imorgon är BIM. Så glad just nu:)

Fick MA i januari och har sen dess försökt, men nu har vi lyckats. Bara att hoppas på det bästa. Beräknad förlossning är 26/12.

Grattis och välkommen
  • Pyret 85

Åh tack allihopa! Min svärmor (som är medium) sa till mig att ha tillit till att bebis kommer när tiden är inne. Så jag försöker lyssna på hennes ord. Vi får hoppas att det är dags nu!

Någon annan som väntar andra barnet?

• Pyret 85
    miicha skrev 2015-04-18 11:25:39 följande:

Ni som har barn sedan tidigare..när började ni må illa? Jag mådde sanslöst dåligt med mina två fram till v20 ca. Men minns inte när det startade! Mår fortfarande som en prinsessa och går in i vecka sju imorgon. Misstänker att det snart är dags igen...

Med min första började jag må illa i v.7 ca och sen kräktes jag flera gånger dagligen tills han föddes.
    Nu är jag så tidigt i graviditeten och plussade ju imorse, har mått småilla emellanåt de sista två dagarna. Vi får helt enkelt se hur det blir denna gången.
  • Pyret 85

Har ni berättat för någon?
    Vi har sagt att ingen får veta förrän efter v.12 så det är bara jag och sambon som vet. Och med tanke på tidigare erfarenheter så känns det som rätt beslut.

• Pyret 85

Ni med barn, vilken dag och vecka kom era barn på? Min son var beräknad till 27 mars (enligt RUL) han kom den 11 mars i v. 37+4. Undrar så hur det blir denna gången.

• Pyret 85
    Lu89Th skrev 2015-04-18 14:08:00 följande:

Jag mådde bra när jag väntade första barnet. Kräktes en gång. väldigt lätt graviditet och hon kom på beräknad dag. Mår bra i denna graviditet också, lite för bra nästan känns de som..så jag hoppas allt ändå är bra därinne. Ska.på vul 28/4. Har alla ni ont i brösten? Känner nada där..

Onda bröst här japp men det har jag alltid mellan ÄL och BIM.
  • Pyret 85
    PrinsessanNova13 skrev 2015-04-18 16:11:09 följande:
    Händer så mycket i den här tråden så jag måste fråga,hur många missfall har du haft?
    Jag har haft många tyvärr :/ Lika jobbigt varje gång och fy vilken oro jag känner ibland....men precis som din svärmor säger så är det så,bebis kommer när tiden är inne :)
    Jag har barn sedan förr och precis som förra graviditeten så är jag kluven,ena dagen känns allt jättebra och för att sen bli lite orolig!
    Men överlag känner jag mig lugn :)
    Jag har haft tre mf. Första i augusti och senaste nu i mars.
  • Pyret 85

Alltså min rygg är fruktansvärd. Har knappt fått nån sömn på nätterna och det enda som lindrar är varma bad. Blir många såna. Känner mig som en 80-åring.

Svar på tråden BF december 2015 :-)