• Pyret 85

BF december 2015 :-)

Oro har jag men försöker att ignorera. Försöker också tänka att: bebis kommer när tiden är inne. Och i annat fall blir det mf igen. Men efter tredje mf är det svårt att inte oroa sig. Tar en dag i sänder.

Haft halsfluss i veckan så har varit hemma måndag och tisdag från jobb och har inte haft alls ont i ryggen. Idag däremot har jag ont igen (på jobb idag) och ser ju ett tydligt samband. Försöker att inte lyfta så mkt men svårt när man jobbar med de allra minsta barnen. Kräks varje morgon efter att jag gått upp också sen 3-4 dagar tillbaka.

• Pyret 85
    DrDonna skrev 2015-04-29 13:48:12 följande:

Hej! Ny i tråden. BF 2a barnet kring jul 2015. Bor i Lund om nån därikring vill följas åt?
    Har inte börjat må illa än men det kommer nog snart :)

Ha det gott!

Själv bor jag i Kävlinge.
  • Pyret 85
    DrDonna skrev 2015-04-30 08:52:49 följande:
    Det är ju runt knuten :) Allt väl? Är det första barnet? 

Jag ska till MVC o skriva in mig idag, de kommer säkert komma fram till ett annat BF än jag då jag har 33-dagars-cykel, men det känns bra o få en kontakt på MVC om det skulle vara något. Min gamla barnmorska har slutat så jag ska komma till en ny, men det blir säkert bra. 
    Glad Valborg!
    Jodå lite illamående och ont i rygg och ömma bröst. Nä det är andra barnet för mig. Tar just nu en dag i taget och vågar inte hoppas för mkt efter 3 mf.
  • Pyret 85
    DrDonna skrev 2015-04-30 15:14:16 följande:
    Det kan jag verkligen förstå. Hur gammal är storasyskonet? Jag har en 3 årig kille, han är ju sådär sugen på syskon, men interagerar väl med vänners bäbisar så jag tror det kommer gå bra :)
    Han är 10 och inte ALLS sugen på syskon. Men bara att gilla läget liksom
  • Pyret 85
    modernu skrev 2015-04-30 17:25:35 följande:

Mysan: Jag jobbar som gynekolog. Jag tycker inte du ska vara orolig. Ibland ser jag något svagt pulserande v 5+6, men långt ifrån alltid. V 6+några dagar tycker jag man ska se. Men jag skulle aldrig döma ut en graviditet för det, utan i sådana fall ta tillbaka för nytt ul. Stämmer 5+6 hyfsat med din förväntade gravlängd?

Jag kollade på graviditeten med ul idag. Det finns någon där, med pulserande hjärta vad vi såg (gjorde från magen och då ser man ju inte likatydligt). Mätte inget. Jag ska enl mina beräkningar vara v 7+1 idag.

Då kan du hålla koll på din lille från jobbet? praktiskt ju!
  • Pyret 85
    lundberg skrev 2015-05-01 20:26:41 följande:

Kan någon snälla hjälpa mig? Har de senaste dagarna kännt att alla grav symptom har försvunnit, mådde konstant illa onda bröst svullen osv men nu ingenting.. är dag i v 7+4 gjordenett nytt gravtest igpr morse och det visade ett jättesvagt plus. Från att ha vart jättestarkt för en månad sen, har kännt lite små ont i ljumskarna men inte så mycket alls och inte börjat blöda någonting. Ringde kvinnokliniken och hon sa att bebisen med största sannorlighet har dött men min kropp vet inte om det än.. är så ledseb ska dit på onsdag men orkar inte vänta så länge!! Någon som har vart med om samma någon gång???

Åk in om du är jätteorolig. Det behöver inte betyda något. Här får man inte ens komma in när man störtblöder liksom så antingen åker man in ändå eller stannar hemma. Hoppas på det bästa för dig!
  • Pyret 85

Jag är så extremt trött hela tiden. Vilade 2 gånger under dagen igår och ändå sov jag mellan 21:30-9.00 i natt. Helt galet!

• Pyret 85
    DrDonna skrev 2015-05-02 10:55:40 följande:
    Låter ju skönt :) Hoppas det går över snart, har du mycket o stå i på dagarna?

Själv har jag tentaplugg som jag verkligen verkligen vill klara av! Måste klara tentorna för att få sommarjobba och har fått ett jobb jag verkligen vill ha så det är bara o kämpa på, som tur är har jag inte börjat kräkas än. Mår bara lite illa på förmiddagarna vilket löser sig om jag äter varannan timma. Peppar peppar!
    Ja alltså jag har ju ett jobb att sköta. Tur man är ledig på helgen iaf!
  • Pyret 85
    Lizzie09 skrev 2015-05-02 11:24:17 följande:

Alltså mina bröst gör såå ont! Vaknar flera gånger per natt av att det gör fruktansvärt ont om jag ligger minsta lilla på bröstet. Och det är inte lätt att undvika eftersom de växer i rasande takt, haha!

Känner igen det där
  • Pyret 85
    lundberg skrev 2015-05-03 04:16:33 följande:

Vill bara säga tack alla för alla svar! Åkte upp till akuten inatt efter jobbet vid kl två och kom precis hem men det var värt varenda minut. Trots att alla symptom försvunnit och testet va jättesvagt och att jag har haft ont i ljumskarna och hon på kvinnokliniken trodde bebisen va död så fick jag nyss se en livs levande liten bebis med ett hjärta som slog jättefint! Har gråtit i flerq dagar och bara väntat på att få börja blöda men bebis såg jättebra ut och va ungefär i v 8 som jag också trodde! Nu kan jag sova gott

Härligt!
Svar på tråden BF december 2015 :-)