BF december 2015 :-)
Hej alla. Beräknad 22/12 med ett litet IVF-mirakel. Försökt i 2 år utan resultat och detta blir mitt första barn.
Hej alla. Beräknad 22/12 med ett litet IVF-mirakel. Försökt i 2 år utan resultat och detta blir mitt första barn.
BF 17 Dec med ett litet IVF barn :) mitt första plus och många års kämpande :)
Har ni berättat för folk än? Nyfiken :)
Hur långt har ni kommit med namntänket? Vi har fullt krig hemma här. Vi vill så olika, jag och mannen.
Jag hoppas in här om det är ok?
Jag plussade i tisdags för första gången på 12 aktiva försöket. Tänkte ringa om utredning så fort min mens kom för hade mensvärk och fick minus så var helt knäckt men helgen gick men inte mens trots värken och jag kräktes men trodde det var magsjuka eller något.
Tisdagmorgonen gjorde jag ett test för att plåga mig själv lite extra när man redan var lite deppig hihi men fick två streck och var tvungen att kolla bruksanvisningen för det såg ju inte ut som jag var van vid hehe men digitala visade även sedan gravid 1-2 veckor så är nu i v.5+2 och bf tror jag är 17/12.
Jag är så otroligt lycklig även om illamående och mensvärken plågar mig men jag vet belöningen :)
Det ska bli så spännande!! :)
Jag tänker likadant, vågar inte kalla det lilla i maget någonting, gud va jobbigt om det blir mf. Jag ska dock äntligen få mitt tidiga vul imorgon så om jag hör ett hjärtslag då kommer jag nog slappna av lite. Inte tänka på namn redan kanske men iaf berätta för våra föräldrar tror jag! Någon annan som berättat/ska berätta för någon snart?
Måste få gnälla av mig. Har en kollega på jobbet som är i v9. Vi har kommit varandra väldigt nära sista tiden då vi delar denna upplevelse. Idag såg jag henne röka på jobbet. Gick raka vägen fram och slog ciggen ur handen på henne.
Kanske fel av mig då det är hennes val, men blir så arg och ledsen när jag ser en gravid kvinna göra något så destruktivt.
När man som jag försökt skaffa barn så länge utan att det fungerat och jag ser någon annan bara skita bort det blir jag så ledsen så jag inte kan hålla tårarna borta.
Vad som är rätt och fel i din handling kan bara du och den inblandade avgöra :)
Hur reagerade hon?
Det finns ingen ursäkt i världen som kan förespråka varför man röker !!!
Jag är själv rökare och har nu gått med i en sluta-röka-grupp :)
Jag har full förståelse att man som icke rökare inte kan förstå varför man inte kastar cigaretterna på studs....för mig funkade det INTE och VC's hjälper mig nu och det går sååå jäkla bra :D !!!
Känns superbra att vara med i den där gruppen där vi alla peppar varandra att hålla oss ifrån :)
Jag ser mig själv som rökare fortfarande även fast jag nu inte röker,jag kan inte ta de steget att säga att jag inte är rökare pga att jag måste ha det där att "SEN får du röka hur mycket du vill" .... en helt sjuk morot alltså,fast jag innerst inne vet att jag nog inte kommer att börja igen :)
Vår graviditet var oplanerad och därav så rökte ju jag då,men "pausade" och la cigaretterna i en låda 4 dagar efter att jag fick veta och går nu alltså i den där gruppen :)