• Roxy81

BF december 2015 :-)

Hoppar in här jag me. Plussade i tisdags. :) Hade mina misstankar då mensen inte kom samt lite illamående till o från. Det va en häftig känsla när man såg de två strecken!

Enligt mina beräkningar e det BF runt 12/12. :)

• Roxy81

Hej alla!

Har bara skrivit nångång här innan, mest läst inlägg.

Igår va vi på RUL, fantastiskt! Det lilla pyret visade sig från sin bästa sida o va me på noterna. :) Vände o vred, sparka, vinka o gapade stort. Vi gick många fina bilder. Allt såg så bra ut o det lilla hjärtat tickade på. :)

Gick in i vecka 19 (18+0) idag o den 9:e december är BF för vår lilla flicka! <3

Lycka!

• Roxy81

Bor en liten bit söder om Kungsbacka. :)

lillaknytet skrev 2015-08-04 21:56:29 följande:

Vart bor ni alla förresten?

• Roxy81

Jag kör lastbil inom entreprenad, vilket innebär mycke klättrade in o ut ur lastbilen, flyttar grävmaskiner, kör material mm. Ett hyfsat påfrestande arbete. Min mage växte plötsligt rejält förra veckan! :) Jag planerar att arbeta september ut (är i v23 imorgon, BF 9:e december) men allt spelar ju in hur man mår o hur "otymplig" man blir. :)

fridawilhelmina skrev 2015-08-05 15:18:09 följande:

Bor i Göteborg!

Ni som jobbar, när har ni planerat att gå hem?

Jag funderar på att gå 3-4 veckor innan, lite beroende på hur jag mår. Sett att det verkar vara rätt vanligt att man jobbar fram till 10-14 dagar innan bf?

• Roxy81

Vi ska döpa våran lilla tös till Klara. Vi är rörande överens om namnet, det känns kul. :) Om det blivit en pojk skulle det blivit Ante, men det får vi spara till ett ev lillebror.

• Roxy81
    fantasy06 skrev 2015-08-07 21:08:33 följande:
    Har ni gjort något mer ultraljud för att vara säkra på att det är en flicka eller?
    Nej vi har bara gjort RUL. Barnmorskan frågade när vi kom till de regionerna om vi ville veta könet och det ville vi. Ja, va tror ni då, sa hon och frös bilden. Det syntes tydligt at det var en tös. :) Men som barnmorskan sa, hon kan ju inte garantera till 100%, så hon sa till 97%, haha. Men det känns ju ganska säkert. Skulle det bli en pojk, så har vi ju ett namn till honom med. :)
  • Roxy81

Nä, det e ju inte 100% som sagt. :) Min mamma var övertygad om att jag skulle bli en pojk o stickade blåvita tröjor, men för säkerhets skull la hon in lite rosa. :D Har inte börjat köpa så mycket kläder ännu o på vagnsidan tittar vi på ngt grått. Rummet kommer ju bli lite flickigt, men om det blir en pojk så får man väl göra om. Det löser sig. :)

fantasy06 skrev 2015-08-08 10:55:09 följande:

Oki. På vårt rul sa hon att om det är en pojke så döljer han den väl. Men vågar ändå inte fullt ut ställa in mig på en flicka. Även om lite rosa blivit inköpt.

• Roxy81

Haha! Här med, vaknade imorse, sprang upp på toa. Skulle krypa ner igen o upptäckte en blöt fläck precis i brösthöjd på lakanet. Kom lite oväntat och blev mest full i skratt! :D

Beya skrev 2015-08-23 13:01:59 följande:

Mina bröst har börjat läcka ?? låg o vilade häromdagen och kände hur det rann sen blev det en liten pöl på lakanet. Har ni varit med om detta?:)

• Roxy81

Jag ska börja med det nu i helgen, blir ju matt vara man tittar på allt som ska fyllas i. Jag gör så gott jag kan, så får arbetsgivaren titta med. Är det ngt mer FK undrar över får de väl ringa.

Enda jag är orolig över är att jag idag är i vecka 26 och redan börjar få jobbigt med att ta mig upp och ur lastbilen. Sitter just nu och har rast och har ont i nedre delen sv livmodern. :( Men men får ju inte gravpeng förens tidigast v. 32 och den intjänade semestern får man ju inte ta ut förens efter årsskiftet. Jag vet inte hur man gör om jag känner att jag inte klarar jobba. Fem veckor utan inkomst gynnar ju inte ekomomin. :/

gällka88 skrev 2015-08-27 09:07:47 följande:

Någon som ska söka gravpenning och börjat fylla i ansökan och fattar hur man ska göra? Va dom är ute efter?

Ja håller på att bli tokig!!

• Roxy81

Får avvakta tills nästa vecka, annars får jag ringa och kolla med bm. Kan inte ta några andra arbetsuppgifter då alternativen är lastbil, traktor, grävmaskin el andra entreprenadmaskiner. Nåja, får kolla på't.

Stura skrev 2015-08-27 11:31:39 följande:

Jag har uppfattat det som att om mår för dåligt för att utföra ditt jobb innan du kan ta grav.penning så kan du bli sjukskriven. Men kolla med barnmorskan! det ska såklart gå att lösa, ifall din arbetsgivare inte kan ge dig andra arbetsuppgifter :)

Svar på tråden BF december 2015 :-)