• Roxy81

BF december 2015 :-)

Jag köpte en åkpåse på HM förra veckan. Vadderad, mjuk o söt. :) Tog storlek 50/56. Då håller den ju ett tag. Tänker att lillan kommer va varm o go i den när benen är "lösa" i den.

Beya skrev 2015-09-08 20:20:22 följande:

Tänkte snart köpa en overall till lillan så man har det klart. Frågan är i vilken storlek man ska köpa? Om man köper i 54 så kommer den kanske bli för liten efter någon vecka o köper man större så drunknat hon i den:/ hur tänker ni?

• Roxy81
    Beya skrev 2015-09-09 10:09:21 följande:
    Javisst är det svårt?! jag funderar jättemycket på detta. Ska ju bli en riktigt vargavinter har jag hört.. och storleken... hm...
    velvet skrev 2015-09-09 07:36:26 följande:

Hur mycket har ni andra "normalviktiga" gått upp i vikt nu? Tycker att det är svårt att hitta information om vad som är "lagom". Är vi vecka 27 och har gått upp 7 kg.

Jag har gått upp nästan 12 kg... och det är väl lite för mycket, låg ju över kurvan vid mitt förra bm-besök. Tycker 7 kg låter normalt

Ja, jag köper lite pö om pö. Får bli ett underställ i ylle eller fleece och ett mellanlager i en fleeceoverall kanske? Sen ner i åkpåsen. :) Ja, blir det en riktig vargavinter blir vi nog inne mycket och eldar i kaminen och myser med katterna.
    Herregud, tiden går så fort, idag är det tre månader kvar till BF för mig. Längtar!

Jag vägde in mig på 74kg, vägde mig imorse, 81,5kg. Har alltid haft rumpa och lår och är ingen speta. Tycker jag faktiskt gått upp mest om magen o brösten. Inte alls mycket i övrigt. Känner mig lugn då barnmorskan sa att mina mått, vikt och lillans utveckling är helt i sen ordning.
  • Roxy81

Kan vi inte uppdatera BF-listan? Det börjar ju faktiskt närma sig. :)

Själv har jag BF 9 december

• Roxy81

Här går tiden väldigt fort får jag säga. Är i v. 30+3 idag.
    Mår bra, men känner att man börjar bli lite otymplig. Det jobbigaste just nu är allt med FK. Alla papper man fått fylla i för ansökan om graviditetspenning mm.
    För att inte tala om att man ska börja planera för föräldrapenning. :P

Fast en sak som kommit de senaste dagarna funderar jag över. Ibland känner jag att hela magen blir stenhård, är väl livmodern som drar ihop sig o övar. Men ibland kan jag få som en stöt eller häftig kramp i trakten kring livmodertappen. Det hugger så jag rycker till. Kan vara några stycken inom tio-femton minuter, sen lugnt.Någon mer som upplevt detta och som vet vad det är?

• Roxy81

Vilka jobbiga upplevelser angående förlossning o BB. Jag ska föda på Varberg, känns jättebra. Var där för ett par veckor sen på info. Känns lugnt o tryggt. På BB har de bara familjerum där man stannar minst två dygn om man vill. Säng till pappan, TV o eget badrum med dusch.

Kan det vara så att det är mer stressat o pressat i större städer?

En annan sak, jag var o vaccinerade mig mot influensan idag, är i v.36 o därmed i riskgrupp. Någon annan som gjort det?

• Roxy81
    SsJj skrev 2015-11-09 18:06:36 följande:
    Har bara hört gott om Varberg så du kan nog känna dig lugn! :) Ska visst vara fantastiskt fint där. Har själv fött i Halmstad och Växjö.
    Jag har också bara hört gott om Varberg av vänner o släktingar. Så det känns fint, speciellt när man är förstföderska o ALLT är första gången. :)
  • Roxy81
    SsJj skrev 2015-11-09 18:06:36 följande:
    Har bara hört gott om Varberg så du kan nog känna dig lugn! :) Ska visst vara fantastiskt fint där. Har själv fött i Halmstad och Växjö.
    Jag har också bara hört gott om Varberg av vänner o släktingar. Så det känns fint, speciellt när man är förstföderska o ALLT är första gången. :)
  • Roxy81
    amalie79 skrev 2015-11-10 10:11:06 följande:
    Nu vet jag inte var ni bor men jag bodde tidigare nära Varberg och många vänner har fött där. det enda negativa är enligt min vän att de har ingen egen neonatal, skulle det vara något hamnar man i Halmstad. Behöver ju inte vara prematur utan andra saker också. För min väninna blev det akutsnitt och när hon vaknade var barnet redan i Halmstad, hon och mannen fick åka efter i sjuktransport när hon kvicknat till och träffade därmed inte dottern förrän på morgonen efter.
    Vi bor i Frillesås, så det är rätt nära. :) När vi var där på info, pratade barnmorskan om just det med neonatalen, så det känns bra att man vet om det innan, OM det nu skulle vara ngt. Jobbig upplevelse för din väninna, måste blivit oroligt och förvirrat.
  • Roxy81

Haha, visst ska jag det! ;)

bebba83 skrev 2015-11-10 13:21:19 följande:

Ha ha ska du på föräldragruppen ikväll? :)

• Roxy81

Tänk att jag misstänkte detta då jag såg att du skrivit i en annan grupp att ni fick barn igår och ni skulle ju va först ut i gruppen. :)

STORT GRATTIS! Så himla roligt. :) Har allt gått bra o hur mår ni nu?

bebba83 skrev 2015-11-10 15:58:53 följande:

Emma här från din grupp som e ihop med Elvis. Vi fick en dotter igår

• Roxy81

Det va skönt att höra. :) Nu när ni fått känns det verkligen nära. Vi mår bra, hon har fixerat sig nu o magen har sjunkit på mig.

Det va ju sista träffen idag, Anna berättade den roliga nyheten o alla blev så glada för er skull. :) Vi skrev upp våra namn o telenummer på listan, antar Anna skickar den till er.

bebba83 skrev 2015-11-10 18:36:16 följande:

Tack :) ja efter omständigheterna mår vi helt ok :) hur mår ni???

• Roxy81
    bebba83 skrev 2015-11-10 23:19:29 följande:
    Åh vad spännande! Då e de kanske inteså lång tid kvar? :) passa på å sov nu säger jag bara ha ha sen blir de inte mkt vila. Men dom e grymma härnere så du kommer få en fin upplevelse. Ah va skoj då kommer vi säkert höras av!när har du bf?
    Nä, fast hon får gärna vänta lite till, så bebisrummet blir klart. Sen e det ett par saker till att handla. Laddar för eftermiddag i Ullared nu me syrran... :P
    Är beräknad 9/12, så det närmar sig. Så skönt att höra att de faktiskt är så bra som man hört. :) Hur känns det nu så här ett litet tag efter, ligger ni på kvar på BB? Tog Elvis sig ett bad? :D
  • Roxy81
    bebba83 skrev 2015-11-11 13:34:25 följande:
    Åh gud va roligt! Har du mkt kvar att köpa å fixa???ta de lugnt därnere nu bara ja va där för ett tag sen å hade man inte sammandragningar innan så fick man det garanterat där ja vi är kvar. Hon är väldigt liten och har lite problem med sitt socker men ser det bra ut så får vi åka hem imorgon. Vart här sen i lördags så nu längtar man hem kan ja säga ha ha ha ha nä vi hann inte med badet nån av oss
    Nä, nu e det inte mycke kvar, skulle köpt en skötväska, men de va jättefula där nere, så det blev ett babygym, kofta o en pyjamas. Sen bunkrade jag me tvättmedel, sköljmedel, duschgrejer o sånt, så slipper man ju tänka o släpa runt på det sen när pyret kommer. Det va faktiskt lugnt me folk, så jag e bara väldigt trött nu. Tungan ute
    Åh, lilla lilla tös, hoppas det blir bra imorgon då, så ni får komma hem. {#emotions_dlg.flower}

Nu ska jag ta o lägga mig i soffan o kolla TV. Men jag messar över mitt nr till dig imon, så har du det. Försökte hitta dig på FB (om du nu har), men det fanns en väldans massa av dig, haha!
    Ha en mysig kväll, kram från en tjockis! Gravid

• Roxy81

Har med varit helt knäpp idag. Vaknade sju, kollade på morrontv, bara stensomnade igen. Inte varit sugen på mat heller. Ätit lite bara för att jag måste. O nu på eftermiddagen börja jag nysa som en dåre, tappa humöret helt o blev ledsen. Legat me myskläder o filt i sängen hela kvällen o sambon har eldat i kaminen som en tok för jag fryser. Han kom in förut o skulle titta till mig, då börja jag stortjuta. Jösses, har inte haft en sånhär konstig dag innan. Är i v36+3, kanske e lite förkylning på G plus att jag nog börjar bli nervös inför förlossningen. Många tankar o känslor.

SsJj skrev 2015-11-14 21:03:14 följande:

Alltså jag är ett vrak ikväll..

Inte ätit sen lunch. Verkligen noll sug på mat. När vi nattade barnen kom illamåendet och den hemska ilande skärande smärtan som kommer i underlivet om det är någon jäkla nerv eller något hon trycker på..

Så jag somnade för att slippa ha ont och må dåligt men vaknar ju bara någon blinkar så sambon råkade väcka mig efter en stund..

Tänkte jag skulle försöka äta något men ju mer jag tänkte på vad ju argare blev jag för jag var verkligen inte sugen på något. Absolut inte macka eller Yoggi. Detta är inte alls likt mig. Jag älskar mat! Speciellt smörgås alla tider på dygnet.

Ville ha middag och värmde till sist rester från gårdagens lunch. Sätter mig i soffan och ska äta och maten är inte så varm som jag vill ha den så jag börjar gråta?! Hallå vad händer liksom?

Nu har jag tryckt i mig mat halvt motvilligt så nu kan jag förhoppningsvis sova lite åtminstone. Ordentligt hormonpåslag denna veckan kanske..

• Roxy81

Har en liten fundering här. Bebis har varit fixerad i drygt tre veckor o magen är nu inte lika högt upp. Men nu ikväll upplever jag att magen sjunkit ännu mer, även sambon tycker det ser så ut. Är det ett tecken på att FL är på G (är i v 38+2)? Har försökt googla lite, men hittar inget direkt. Någon här som vet el känner igen sig? :)

• Roxy81

Taramn: BF 2/12, första barnet, pojke

Fantasy06: BF 5/12, andra barnet, flicka

Snobi: BF 6/12, första barnet.

Roxy81: BF 9/12, första barnet, flicka

Syndrom: BF 14/12, första barnet.

BowserSchnauser: BF 16/12, första barnet, pojke

PlusLängtan: BF 16/12, första barnet, flicka

Elin87: BF 20/12, första barnet, flicka

Honsomvill: BF 20/12, första barnet, pojke

Skruttan55: BF 26/12, första barnet, flicka

Deaniemi; BF 27/12, första barnet, pojke

Emelieen; BF 29/12, första barnet, flicka.

SsJj: BF 31/12, tredje barnet, flicka.

Skakan: BF 31/12, andra barnet, kön okänd.

Tokstollen: BF 9/12, tredje barnet, pojke föddes 24/11

• Roxy81

Grattis till alla som fått bebis! Glad Har varit lite rädd för förlossningen, men nu känner jag mig taggad. Har BF idag, men inget har hänt ännu. Hade grymma sammandragningar i omgångar i måndags eftermiddag o kväll. Idag en del med. Vankar runt här hemma o tvättar, plockar, dammsuger o vääääntar. Tungan ute
    Hoppas det sätter igång så snart som möjligt.

• Roxy81

Var hos BM idag och kollade läget. Hade BF 9:e, men inget ännu förutom mycke sammandragningar, samt att ischiasnerven i ena skinkan/benet kommit i kläm = svårt att gå och är lite grinig. Kollade upp datum för igångsättning och det datumet är ju givetvis på julafton. Skrikandes BM ringde ner till förlossningen och de var snälla och bokade in oss på morgonen dagen innan. Känns bra att ha ett datum iaf. Men hon får gärna komma ut nu, man går ju bara och väntar...

• Roxy81

Imorse strax innan sex tittade våran Klara ut. :) En välskapt liten tös som nu ligger o nanar i mammas famn. <3

Svar på tråden BF december 2015 :-)