• velvet

BF december 2015 :-)

Får man vara med här? :) 

Plussade nyss och har enligt beräkningar BF den 15 december. Jag kan fortfarande knappt fatta att det är sant dock?! Vi har en dotter på 3 år och minns att jag kände samma overklighetskänslor i början av graviditeten med henne. Det beror kanske delvis på att jag varken den gången eller nu har några direkta symptom utöver svag molvärk och svullen mage samt något ömma bröst och bröstvårtor (ungefär samma som jag vanligtvis har vid PMS). 

I övrigt så är jag 30 år och bor i Stockholm. 

• velvet

Och när det gäller när man ska eller inte ska berätta för folk att man är gravid så tycker inte jag att det finns några rätt eller fel. Jag vet att de flesta väljer att vänta tills efter vecka 12, men jag tycker inte att det är sämre att välja att berätta direkt. 

Jag har berättat för mina närmsta vänner, men vi kommer nog att dra ut på att meddela för familjen så länge vi kan. Men det blir ganska svårt då vi står varandra otroligt nära och ses väldigt ofta. Lyckligtvis så åker mina föräldrar iväg på semester några veckor så då kan vi ducka dom iaf... ;)

På jobbet vill jag helst inte berätta innan RUL (men det är väll önsketänkande, speciellt då de säger att man får mage tidigare med andra barnet?) men absolut inte innan KUB.

• velvet

Knasbollen81 - Så resonerar jag personligen också. Och självklart ska man vara extra försiktig när det kommer till barn! Tror att vi kommer att vänta tills efter KUB med att berätta för vår dotter. Tänkte mer att hur många vänner man vill berätta det för och när kan man ju bara avgöra själv och det borde inte anses "fel" att vilja berätta tidigt. :)

• velvet

Knasbollen 81 - På ett sätt är det ganska skönt att inte ha så många symptom, då behöver man ju inte noja när de kommer och går! ;)

• velvet

Malin Cc - vi funderar också på en sån! Eller en Cameleon 3. :D Vi hade en Cameleon 2 till dottern och vi ÄLSKADE den. Det lär bli en Bugga hur som. ;)

• velvet

Jag är 30 år och bor i Stockholm (Vasastan). :) Någon mer från Stockholm?

• velvet

Polly 98 - Välkommen! Skönt att du blev gravid så fort igen efter missfallet! Håller tummarna att det går bra för alla här inne!

• velvet

Sookie85 - Grattis! Både på födelsedagen och till bebisen. :)

Vi har brättat för de två närmsta vännerna. Vill gärna dra ut på det så länge som möjligt men vissa situationer gör det svårt. Som ditt dilemma angående din fest!

• velvet

Sookie 85 - Då hade jag nog valt att berätta ganska omgående. Känns som att säkerhet går före allt liksom?

Jag jobbar inom polisen, men som handläggare så i en kontorsmiljö liksom.

• velvet

Min mage är också jättesvullen! Och jag är bara i vecka 5. Ungefär som vid PMS men ännu värre. Känner mig inte jättebekväm i de flesta av mina kläder. :/

Svar på tråden BF december 2015 :-)