BF december 2015 :-)
Jag missade nästan hela RUL, var så himla nervös att jag låg och stirrade upp i taket. Min sambo fick kolla åt oss, haha.
Jag missade nästan hela RUL, var så himla nervös att jag låg och stirrade upp i taket. Min sambo fick kolla åt oss, haha.
Nu har vi varit på RUL, ska tillbaks om tre veckor. Bebis var för liten för att kunna göra en tillräckligt utförlig undersökning så vi får titta på bebis igen! Tjoho : D Blev framflyttad två veckor, så beräknad födsel 27/12 här!
Jag som sa att vi inte skulle kolla! Vaknade med världens sug efter att veta könet, haha! Barnmorskan sa, "om du inte vill veta könet bör du titta bort nu", då förstod jag såklart att det var en till pojke, tittade och han stoltserade glatt med sin snopp! Haha! Helt sjukt! Mamma till tre fina pojkar <3
Föreliggande moderkaka är inte samma som att den ligger i framkant tror jag.. ? :) hon sa till mig att man kunde få blödningar och att min bm ska hålla extra koll. Moderkakan täpper till utgången för lillen så hon sa att om den ligger kvar så blir det snitt. Blir extra ul runt v. 30
Okej, vi kanske är galna (till mitt försvar så älskar jag babyprylar!) men vi har redan hunnit köpa vagn (bugaboo Cameleon all black), duvblå åkpåse från elodie details, zebrafärgat babyskydd från britax (trodde inte att dessa kunde vara fina!), babynest från Sleepyhead, bedside crib från troll, Babysitter från Babybjörn, bärsjal från ergobaby och en hel del kläder. Vi har nästan ingenting kvar från när dottern var liten! Vad har ni andra handlat än så länge?
När det gäller vad man har på en bebis i smällkalla vintern så tycker jag också att det är jättesvårt. Vi har köpt en vindfleeceoverall från Polarn o. Pyret som vi kommer att ha honom i, sen kommer han ju att ligga i en åkpåse. Det som är bra med den från POP är att den är väldigt lätt att öppna upp så fort man går in i en affär och det blir varmare. Är det riktigt kallt så tror jag nog att vi håller oss hemma i största möjliga mån.
Hur mycket har ni gått upp i vikt vid det här laget? Och vad hade ni för "utgångsläge" (underviktig, normalviktig, överviktig)? Är i vecka 21 och har gått upp typ 4,5 kg. Är normalviktig. Lite orolig över att det ska skena iväg nu under andra halvan...
Från att knappt ha känt någonting alls för ett par veckor sen så rör sig nu hela magen flera gånger om dagen. :) Både dottern och sambon har känt lillebror göra gånger. Så mysigt!
Jag kände sparkar ett par kvällar i streck men det är säkert 2 veckor sedan. Känner tydligt kanten på livmodern och det är roligt att kunna känna hur fort den växer. Imorgon är det äntligen min tur för RUL. Det har varit en plågsam väntan. Vecka 19+2 idag enligt mens och 19+4 enligt kub så får se vilket datum vi ska gå efter efter imorgon. Ska bli såå spännande att få se om det är min tredje tös eller en liten pojke som gömmer sig där inne! Lovat stora tjejen som fyller 4 idag att vi ska gå och köpa bebisens första plagg imorgon efter ultraljudet så hon är också spänd. Helst vill hon ha en lillasyster och jag håller nog med även om en pojke hade varit roligt. :)
Får man fråga varför ni helst vill ha en flicka till trots att ni redan har? Bara nyfiken:)