Inlägg från: Honsomvill |Visa alla inlägg
  • Honsomvill

BF december 2015 :-)

Plussade igår, enligt mina egna beräkningar blir det 26December men hoppas på att gå över tiden och få en Januari unge. Ett missfall i bagaget.

Snart 22år gammal med sambo f som är 24år. :)

• Honsomvill
    Mamma till V skrev 2015-04-23 12:12:06 följande:

Har nu varit på vul och sett lilla mini, allt såg bra ut. Men var i v. 6+0 och det var för tidigt att se hjärtat, ska tillbaka 4/5 för en ny koll. Så håller tummarna att allt ser bra ut då också. Men känner mig betydligt lugnare nu iaf...

Skönt att höra! :)
  • Honsomvill

Okej! Hur är allas symtom? Jag har BF 26 december (än så länge), är alltså bara i v5.

Jag känner ibland att det spänner i brösten. Jag är tröttare än vanligt och somnar halv 9 på kvällarna och sen sover jag rätt så dåligt.

Jag går på toa oftare än vanligt, men inte as mycket.

Igår på ICA började jag nästan grina av ingen anledning alls för att sedan börja skratta.

Har molande värk i magen då och då men inga kräkningar..

• Honsomvill
    skt1982 skrev 2015-04-24 18:57:31 följande:

Någon mer som fått nått speciellt sug efter nått?

Min förra graviditet, när jag fick missfall, skulle jag ha en grapefrukt varje kväll! Haha. Har inte fått något riktigt sug efter något ännu.
  • Honsomvill
    Anniiica skrev 2015-04-25 18:40:46 följande:
    26år, bor norr om Stockholm.

Du då?
    Fyller 22 om två veckor, bor i Södertälje - söder och Stockholm! :)
  • Honsomvill
    aldriggeupp skrev 2015-04-26 10:26:31 följande:

Kan det vara en ide att starta en Decembermammor i Stockholm tråd?

Ja absolut :)
  • Honsomvill
    Anniiica skrev 2015-04-26 19:29:51 följande:

Berättade för min mamma idag, hon skrek rakt ut och började gråta! Tror någon längtar efter att bli mormor! Så skönt att berätta för någon:) nu får man bara hålla alla tummar och tår att det denna gång går hela vägen!

Någon mer som berättat?

Åååh vad härligt!!

När jag var gravid förra gången (då jag fick missfall) och vi berättade för min mamma, så tittade hon bara på min sambo och frågade om jag hade lurat honom till detta. Nä.. Hon var inte alls glad och tyckte att vi skulle vänta 15 år till. (Jag är 22)

Har ingen bra relation till henne och kunde inte bry mig mindre om vad hon tycker, men önskar att hon kunde lära sig att bete sig bättre..

Den här gången har vi inte berättat för någon ännu, vi väntar till v13-14
  • Honsomvill
    kaftan skrev 2015-04-27 14:21:20 följande:

Gick idag in i V. 9, har räknat att 5 dec är födslodatum, känner ingen nära med barn eller som är gravid, vore väldigt fint att hänga samman med några andra som också väntar :)

Finns det dessutom någon i Göteborg i min ålder (24) som kanske ville ses något framöver - så vore det ju underbart :)

Om jag bott i Göteborg så :( Vill också träffa någon som är i samma sits, då jag inte heller känner någon som är gravid.
  • Honsomvill
    Pyret 85 skrev 2015-04-27 19:15:32 följande:

Åh jag tycker dagarna sniglar sig fram. Hade velat snabbspola till typ v.12-13 så att man kan slappna av lite mer.

Håller med dig om det där med snabbspolningen!

Mina dagar rullar ändå på ganska bra. Försöker att inte tänka på det för mycket utan tar mig fram i delmål.

Har redan klarat ett delmål:

Fick blödningar redan V5 - lite till och från - som sedan slutade i missfall v8 och än så länge har jag inte fått någon blödning vilket känns grymt bra!!

Nästa delmål är att ta mig förbi v8 och sedan självklart v12.
Svar på tråden BF december 2015 :-)