Inlägg från: Honsomvill |Visa alla inlägg
  • Honsomvill

BF december 2015 :-)

Seven Costanza skrev 2015-07-29 15:57:39 följande:

Jag har BF först den 4 januari men jag tänkte att jag frågar här ändå eftersom flera av er varit på RUL nu, hoppas det går bra. Har ni fått veta könet på RUL? För jag ska på RUL om två veckor och när jag läst om RUL på Region Skånes hemsida stod det att de inte gör könsbestämning eftersom RUL bara är en medicinsk undersökning. Jag har sett fram emot att få veta könet om de kan se, så jag blev så besviken att läsa detta. Någon som gjort RUL i Skåne och fått veta könet?

Du kan fråga dom på plats ifall dom kan tala om könet om dom ser det.
    Att kolla könet ingår inte i någon RUL utan det är något man får önska själv, då RUL enbart är en medicinsk undersökning som du sa. Men dom flesta brukar vara snälla och berätta endå :)
  • Honsomvill
    Anniiica skrev 2015-07-30 13:16:19 följande:

3:e gången gillt, rul imorse med den mest envisa bevisen, fick gå runt och hoppa och gå för att den skulle snurra runt, vilket den inte ville, så det blev att återkomma vid 12:00 för att dom skulle dokumentera hjärtvenerna, då fick dom bilderna på 1 minut. Men bebis ville fortf inte vara med på bild. Men allt såg bra ut och den växer som den ska, så den 20/12-15 är det beräknat. <3

Samma datum som vi fick! :)
  • Honsomvill
    SsJj skrev 2015-08-06 12:11:49 följande:

Mina tjejer hade JÄMT hicka. Typ varje dag. :)

Såklart fick vi också MASSOR av kommentarer om att vi måste hoppas på en pojke denna gången och ALLA gissade på pojke utom jag och sambon. Jag säger att det är stjärnvinst att få en tredje tjej och att jag är trött på att en pojke och en flicka är vad man måste ha så tystnar det fort. Vi är supernöjda med en tredje tjej!

Jag bor i södra Småland förresten. :)

Hur känner man om den har hicka? :o
  • Honsomvill
    Beya skrev 2015-08-10 13:28:49 följande:
    Nej det tror jag inte. Har läst att bebisen oftast vilar/sover mycket på dagen och vaggas av dina rörelser. På kvällen brukar de vara som mest aktiva för då brukar man själv vanligtsvis vila mer och då brukar man känna mer av bebisen. Så försöka ta det lugnt och vänta iaf tills ikväll.
    Det är inte förens man har gått hela 25v som man SKA känna bebisen varje dag :) Ibland kan den lägga sig tillrätta lite längre in och då känner man inte lika bra.
  • Honsomvill
    emeliess skrev 2015-08-10 15:15:47 följande:

I vilken vecka börjar bm mäta mage och lyssna på bebisens hjärta? Jag går in i v 21 imorgon och har nästa besök 7/9 :)

Var hos bm idag och är i v22 (21+0) och vi lyssnade på hjärtat men ska inte mäta magen förens nästa gång
  • Honsomvill

Behöver lite hjälp med att förstå vad detta är :(?
    Får jätte ont i magen när jag ställer mig upp eller går. Att sitta ner känns inte alls och att bara stå rakt upp och ner känns inte heller, men just när jag ställer mig upp och när jag går så är det nästan så man går böjd som en fällkniv för att det gör så ont.
    Det känns liksom långt ner i magen på vänster sida.. Någon som har någon aning?

• Honsomvill
    flugsvamp skrev 2015-08-14 09:41:56 följande:
    Ligamentssmärtor! Har precis lika. Är en otroligt skarp smärta som tar över en men det går över rätt fort. Ska vara helt normalt tydligen även fast det känns som man blir knivhuggen :P
    Hur fort ska det gå över? :( har haft ont 4 timmar nu
Svar på tråden BF december 2015 :-)