Jag var jättestressad över vikten fast jag friskförklarades för tre år sen från mina äs. Har du gått upp 1,5 kg på en vecka så har din kropp behövt det. Kom ihåg att det absolut inte är 1,5 kg fett du lagt på dig och att om du står ut i ett par veckor till så kommer bebisen snart ut o vikten rasar bort. Väg dig inte tills vidare o påminn dig själv konstant om att bebisens hälsa är så mycket viktigare än för stor viktuppgång . Som du skriver så äter du nyttigt o rör på dig, fortsätt med det! Alla märkliga ätstörningstankar brukar blossa upp vid en graviditet och prata om det med din barnmorska!
velvet skrev 2015-08-15 08:45:37 följande:
Någon mer som ärr stressad över vikten? Jag vet att det inte borde vara någonting man fokuserar på när man är gravid, men med gamla ätstörningar i bagaget är det inte så himla lätt. Jag trodde att jag hade ätit nyttigt och har tom börjat ta en powerwalk på runt 5 km varje dag (stor grej för mig som inte är så van vid att röra på mig regelbundet) men då har jag istället gått upp 1,5 kg på EN VECKA. Om någon sitter inne med lite pepp så mottages det tacksamt. :(