BF december 2015 :-)
BF imorgon (2 december)
Jag går runt o känner av mensliknande smärtor o har diarre från helvetet. Så jag hoppas verkligen att något är på gång nu!
BF imorgon (2 december)
Jag går runt o känner av mensliknande smärtor o har diarre från helvetet. Så jag hoppas verkligen att något är på gång nu!
Grattis Frankie86! Och lycka till idag Moruri, tänker på dig!
Taramn: BF 2/12, första barnet, pojke
Fantasy06: BF 5/12, andra barnet, flicka
Elin87: BF 20/12, första barnet, flicka
Skruttan55: BF 26/12, första barnet, flicka
SsJj: BF 31/12, tredje barnet, flicka.
Hej världen!
Första värken 21.30 ute var han 22.40 snabbaste förlossningen ever! Fortfarande helt chockad!
Och det bästa av allt var att deras skitmätning var fel, han väger perfekta 3290g och är 51cm lång! Helt perfekt <3
BF + 4. Ingen bebis än
Kan man längta ihjäl sig? Jag tror inte min bebis vill komma ut när det är så dåligt väder ute. Han trivs bra fast jag har ont haha.
Har haft starka sammandragningar och förvärkar i två dagar men sen avtog det igår o idag känner jag inget. Hoppas värkarna kommer igång snart igen.
Känns som att mitt liv har pausats o alla andras liv fortsätter framåt med planering o jobb osv. Jag gör fortfarande saker om dagarna men jag måste ta dagen som den kommer och det är jag annars inte van vid då jag är en planeringsmänniska. Frustrerande att då inte ha kontroll på när ens gulleplutt visar sig, när livet ska totalförändras.
Jag hade hoppats föda på en fredag/lördag men då måste jag vänta ända tills nästa helg! Bah! Han får ju la komma nuuuu :(
BF + 6.
Varje dag känns som en evighet.
Tänk om han aldrig kommer ut...
Jag hade ju tid för igångsättning igår ochdet gick SÅ BRA. Nu är han äntligen här, lilla Frans. 3,8 kg och 51 cm lång i vecka 39+1.
Jag ska träffa BM på fredag och ska då förhoppningsvis få en hinnsvepning. Är då i v. 41+2 tror jag om jag räknat rätt.
Är det någon här som fått en hinnsvepning? Funkade det?
Sen skulle jag nästa onsdag ringa till förlossningen om bebis inte kommit för att förhoppningsvis sättas igång på torsdagen. Känns som världens längsta graviditet. Den kommer ju aldrig ta slut. Är oerhört rädd för att dom säger att det är fullt på förlossningen o att jag får vänta, för det finns en risk för det tydligen.. hatar hur alla omkring en hela tiden ska fråga om bebisen kommit... känner inte längre för att ens gå ut o ja svarar inte längre i telefon för folks frågor om bebisen...
V. 41+3
Var på sista besöket till bm igår.
Hon kunde inte ens nå min tapp så de blev ingen hinnsvepning.
Är så oerhört frustrerad o vet ju då att jag inte är ett dugg mogen för förlossning. Vet ju att dom kommer behöva sätt igång mig nästa vecka, men för det behöver jag ju vänta i fem dagar till. Tycker att dom borde kunna starta förloppet redan nu. Skulle ju ha fått min unge i början av december (2/12). Inte i slutet...
Vad säger dom om du berättar hur frustrerad du är och undrar om de kan sätta igång dig tidigare? Även om det bara blir ett par dagar tidigare så är det kanske värt en hel del?
Jag sattes ju igång i vecka 39+1 (önskade en så planerad förlossning som möjligt pga extrem förlossningsrädsla) och var då ganska omogen fortfarande. Och då jag snittades förra graviditeten så är var de extra försiktiga vid min igångsättning då man inte kan driva förloppet lika kraftigt framåt som om man aldrig blivit snittad. Men det gick jättebra! Verkligen super.
Börjat få konstiga tankar om att kanske det är något som är fel eftersom hon inte vill komma ut:(
BF + 12 nu
Det ska inte va såhär... alla julplaner o allt är ju förstört känns de som. Har inte handlat julklappar, ingenting. Allt är förstört. Jag vet att jag kanske överdriver men är så hormonell!!
Idag har jag inte mått bra. Känner mig yr hela tiden.
Snobi - Va skönt att höra! Hoppas verkligen det är på g då :)
Beya - Haha klaga på! Lider med dig också. Hoppas din bebis kommer snart!
Fantasy06 - Jag har bara fått infon att ringa till förlossningen på onsdag så får jag komma på kontroll på torsdag för eventuell igångsättning. Men jag antar att ifall att ser bra ut o bebis mår bra får jag vänta. Samt ifall dom har fullt på förlossningen så får jag komma tillbaka en annan dag. Jag tror att man får gå till BF + 21 här men är osäker.
Nu har jag haft regelbundna o lite smärtsamma sammandragningar sen 14.30. Även om jag fött barn innan så känner jag mig såå osäker på när det är dags o ringa in till sjukhuset! Med sonen gick ju vattnet så då var det ingen snack om saken men nu är jag bara osäker. Vill ju inte ringa in sen slutar de igen som de gjorde i måndags
Jag har fått tid klockan 10.00 för överburenhetskontroll. Dom sa att dom troligen startar mig idag, att dom iaf inte släpper hem mig. Så nu är allt packat för bebis! Är så nervös.
Äntligen!!
BF + 15 idag. Hoppas ingen av er behöver gå över så mycket.
Jag tänker på dig Beya - hoppas allt är som det ska!
Idag 04.17 tittande han ut!
3292 gram, 50 cm
Helt overkligt :)
Jag antar att jag fick min mens för två veckor sen (då min bebis var ca 6 veckor). Fick en röd blödning som varade i flera dagar.. jag hoppas att det inte var mensen. :(
Läser mitt sista inlägg, det var inte mens trots allt :)
Min pojke är 4 månader. Helt sinnessjukt att han är så liten men att det känns som att han varit med i mitt liv i evigheter!
Jag har fortfarande problem med underlivet efter förlossningen o ska tbx till gyn för kontroll ( o förhoppningsvis åtgärd) för tusende gången.
Amningen går lite upp o ner, tror att han har fel tag igen så det börjar göra ont o känns som att det ska bli sår igen som i början .
Men hur mår ni? Hur mår alla bebisar?
Kram på er :)
Nu var det verkligen evigheter sen men ibland tänker jag på denna tråd och tiden som gravid.
Lillen är 1,5 år och är världens finaste. Superbusig och helt underbar.
Jag hoppas ni alla har det bra också <3