• Pyret 85

BF december 2015 :-)

gällka88 skrev 2015-05-18 16:32:54 följande:

Den värsta eftermiddagen i mitt liv. Vid toabesök efter lunch kom de blod på papperet, i den värld man befinner sig i just nu, jättemycket blod. En rosa flytning! Fick panik och lämnade praktiken snabbare än blixten, ringde sambo och grät ögonen ur mig. Har aldrig varit så orolig i hela mitt liv! Ringde gynmott. då min BM inte hade telefontid. Fick komma dit 30 min senare, blev undersökt och fick göra ett VUL där man såg full aktivitet!! Stenen från mitt bröst och mina axlar försvann! Vilken underbar känsla! Han trodde jag inte är lika långt gången som jag trott utan tippade på vecka 8-9 nånstans. Enligt sista mens är jag i slutet av vecka 10. Vilket känns lite jobbigt då de blir längre till "säkerheten"...

Vad skönt att allt såg bra ut.
  • Pyret 85
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-19 20:09:49 följande:

Tack alla, lämnar tråden och önskar er lycka till :)

Mamma till världens sötaste Elvis
    Beklagar
  • Pyret 85
    velvet skrev 2015-05-20 07:12:53 följande:

Jag är SÅ spänd och förväntansfull när det gäller könet. Kan knappt vänta till RUL (men vet ju såklart att jag måste, hehe). Någon annan som har tankar om kön? Kommer alla att ta reda på det om det går att se? Vi har ju en dotter sen innan. :)

Vi kommer absolut att ta reda på det om det går att se. Är så nyfikna på vad det är för en filur som bor där inne.
  • Pyret 85
    bebba83 skrev 2015-05-20 08:53:56 följande:

Nån som har nån känsla av vad ni kommer få för kön?:)

Min sambo är helt säker på att vi får en flicka då han drömt att han fick en dotter med samma namn som jag tyckt va fint (utan att vi pratat om namnet förut) så flicknamn har vi färdigt. Jag har ingen känsla alls. Spelar ingen roll vad det blir.
  • Pyret 85
    evve88 skrev 2015-05-22 17:56:21 följande:
    Åh så skönt! Tänkte gjort det men så knackade svärföräldrarna på.. Som inte vet nått. Så hade liksom ingen anledning att sova mitt på blanka dan . :p
    Det finns alltid anledning att sova mitt på dagen. Gör jag i vanliga fall också om jag öppnat på jobb t.ex.
  • Pyret 85
    evve88 skrev 2015-05-24 14:56:26 följande:
    Ja heereegud ja var helt svettig. Haha :)

Men såå skoj att han vann! Trodde aldrig ja skulle orka va vaken...

Vaknade 7 också. Nån mer som har svårt att somna om på mornarna när man väl vaknat? Har alltid kunnat de tidigare..
    Jag är tvärtom. Har aldrig kunnat somna om tidigare när jag vaknat på morgonen men nu är det inga problem.
  • Pyret 85
    JJ15 skrev 2015-05-25 08:18:00 följande:

Jag fattar inte hur kroppen fungerar. Helgen har gått så otroligt bra och jag hann redan hurra över att v. 13 börja och all illamående försvann direkt. Men så imorse. Suck. Har redan kräkts tre ggr på tre timmar. :(

Vissa dagar mår jag inte illa alls medan jag vissa dagar kräker massor.
  • Pyret 85

Varit på vul ikväll och sett den lilles hjärta ticka fint. Den hade dessutom hicka och rörde sig. Spännande! Hon sa att jag va i v.8+4 och jag trodde själv 8+5.

• Pyret 85
    SsJj skrev 2015-05-26 22:44:02 följande:
    Hur kommer det sig att du gjorde vul? Va roligt att se den lille så tydligt och få bild! :) Mitt vul och min app skiljde också en dag men i slutändan kommer bebisen ändå när den själv behagar.. :)
    Jag kontaktade privat gyn för mina mf innan denna grav. Hann dock bli gravid innan och var i v.4 när jag var där och då såg hon bara en slemhinna. Hon ville träffa mig igen efter tre veckor men det blev efter 5 för dom strulade till det med tiderna.
  • Pyret 85
    Lizzie09 skrev 2015-05-26 23:33:44 följande:

En rätt ingående fråga till er:

Hur känns er livmodertapp? Jag kände på min imorse och nu ikväll (brukar dock inte vara där och känna på den) och märkte att den är mycket större än vad den varit innan, den kändes nästan som en boll och öppningen gick knappt att känna och var mycket bakåtlutad. Mycket svullnar ju när man är gravid i dessa regioner, men kan även livmodertappen bli så förändrad?

Jag har inte känt på min tapp. Vågar inte haha!
  • Pyret 85
    Lizzie09 skrev 2015-05-27 09:21:25 följande:

Var på ultraljudet idag och det gick åt helvete, så tyvärr lämnar jag gruppen..

Beklagar verkligen <3 kramar i massor
  • Pyret 85
    evve88 skrev 2015-05-29 08:42:51 följande:

Har fått reda på att det är 50% risk att mitt barn bär på en dödlig sjukdom.

Får svar på onsdag. Jag bara gråter och har sån enorm ångest att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Nån som har nått tips på hur man kan försöka tänka på annat? Eller knep för hur man ska tänka? Detta tar knäcken på mig....

Usch vad trist! Jag håller tummarna att din bebis inte har sjukdomen! kram till dig!
  • Pyret 85

Är i 11+5 idag och det har varit värsta veckan hittills med illamåendet. Fick inte behålla något söndag-tisdag em. Fick legerian comp utskrivet och efter att ha börjat med dom så lyckades jag igår behålla middagen. Känns bra.

Svar på tråden BF december 2015 :-)