• bebba83

BF december 2015 :-)

gällka88 skrev 2015-08-27 17:04:52 följande:

Vad jobbar du med bebba83? Eller är de av medicinska skäl du fått beviljat..

De jag har mest problem med är att beskriva mina arbetsuppgifter.. De är ju lite svårt för dig att hjälpa till med ;) Jobbar som narkossköterska och de innebär ju tunga lyft, ibland, pumpa sängar upp och ner å köra sängar... Å all omvårdnad och medicinskt med narkosen... Kan ju va statiskt ibland å svårt att komma åt patienten ibland... Tycker de är jättesvårt att formulera!! Vet inte hur ingående man ska vara!?

Och sen är de datumen.. Jag är beräknad till 22/12.. Å då ha ja räkna ut att de är från typ 24/10 ja kan få gravpenningen.. Men när är till och med? Är de BF eller dom där tio dagarna innan man ska skriva.... Alltså 22/12 eller 12/12..eller är de till och med 11/12.. Hujja ja bli så matt!!! Förstår du va ja mena?

Å sen är de här med inkomstuppgifterna...BLÄÄÄÄ Men jag har mejlat löneenheten å hoppas få svar från dom snart!!!

Jag jobbar också inom vården

Jag skrev att jag har mkt patientnära kontakt i sängar och att magen är i vägen för att jag skall kunna ha en bra arbetsställning. Också att mitt arbete innebär tunga lyft som jag inte kan utför på rätt sätt längre. Ett par meningar räckte för mig. Sedan är det upp till chefen att formulera varför hon/han inte kan omplacera dig. Min inkomst chansade jag på ( tog nästan samma som förra året) men det kollar fk upp och rättar till :) jag skrev 11 dagar innan så hade nog i ditt fall skrivit 11/12. Sedan ( om man föder på bf) så kan man tydligen ta ut semester från sitt jobb de 11 dagarna för å slippa ta på föräldradagarna fick jag höra. Ska kolla upp detta närmare. Hoppas jag kunde vara till någon hjälp
  • bebba83
    moruri skrev 2015-08-28 18:37:42 följande:

Hela inlägget försvann visst..

Vaknade av kramp hela natten. Helt slut i benen idag och de är svullna som stockar. Får kramp nu så fort jag vrider benen samtidigt som jag går. Så blir robotstyle nu. :p Varit och köpt nya stödstrumpor idag. Sover med benen högt, något mer man kan göra? :/

Har du provat magnesium? Bra för kramper
  • bebba83
    moruri skrev 2015-08-28 21:06:05 följande:

Nej! Ska kolla upp de!

La just pojkarna men tog inte lång tid innan jag måste ställa mig upp stretcha ut foten. Gör så jäkla ont! :,(

Usch låter inte alls skönt
  • bebba83
    summer13 skrev 2015-10-13 03:28:55 följande:

Ni som gått hem/ska gå hem snart - hur gör ni ned pengar? Har ni semester, föräldraledighet el nåt annat?

Jag har graviditetspenning och sen tar jag semester de sista 10 dagarna. ..
  • bebba83
    moruri skrev 2015-10-30 10:03:08 följande:

En annan sak, svullnad.

Gick med min magsjuka ner till 78,6 för 1 1/2 vecka sedan, har nu gått upp till 88 kg???? Känns helt galet!! Mina ben är svullna som stockar, får inte plats i mina kängor så blir bara sneakers nu.

Något annat tips förutom att sova med högt fotläge?

Stödstrumpor har vart räddningen för mig, är svullen som e en gris i hela kroppen :-/
  • bebba83
    moruri skrev 2015-10-30 11:48:38 följande:

Ja, stödstrumpor har jag, annars blir de helt katastrofalt stora! :/ antar att det bara är att rida ut, 6 veckor kvar..

Ha ha ja jag kommer i mina uggs å mina foppatofflor bara nu det där med å vara snyggt gravid var nog inte min grej ha ha!
  • bebba83
    Roxy81 skrev 2015-11-10 11:01:29 följande:

Vi bor i Frillesås, så det är rätt nära. :) När vi var där på info, pratade barnmorskan om just det med neonatalen, så det känns bra att man vet om det innan, OM det nu skulle vara ngt. Jobbig upplevelse för din väninna, måste blivit oroligt och förvirrat.

Ha ha ska du på föräldragruppen ikväll? :)
  • bebba83
    Roxy81 skrev 2015-11-10 13:28:26 följande:

Haha, visst ska jag det! ;)

Emma här från din grupp som e ihop med Elvis. Vi fick en dotter igår
  • bebba83
    Roxy81 skrev 2015-11-10 16:32:53 följande:

Tänk att jag misstänkte detta då jag såg att du skrivit i en annan grupp att ni fick barn igår och ni skulle ju va först ut i gruppen. :)

STORT GRATTIS! Så himla roligt. :) Har allt gått bra o hur mår ni nu?

Tack :) ja efter omständigheterna mår vi helt ok :) hur mår ni???
  • bebba83
    Beya skrev 2015-11-10 19:14:36 följande:

Stort grattis!:) när hade du Bf?

Tusen tack!bf 29/11 så hon va lite tidig. ...
  • bebba83
    Roxy81 skrev 2015-11-10 20:34:24 följande:

Det va skönt att höra. :) Nu när ni fått känns det verkligen nära. Vi mår bra, hon har fixerat sig nu o magen har sjunkit på mig.

Det va ju sista träffen idag, Anna berättade den roliga nyheten o alla blev så glada för er skull. :) Vi skrev upp våra namn o telenummer på listan, antar Anna skickar den till er.

Åh vad spännande! Då e de kanske inteså lång tid kvar? :) passa på å sov nu säger jag bara ha ha sen blir de inte mkt vila. Men dom e grymma härnere så du kommer få en fin upplevelse. Ah va skoj då kommer vi säkert höras av!när har du bf?
  • bebba83
    Roxy81 skrev 2015-11-11 11:56:56 följande:

Nä, fast hon får gärna vänta lite till, så bebisrummet blir klart. Sen e det ett par saker till att handla. Laddar för eftermiddag i Ullared nu me syrran... :P

Är beräknad 9/12, så det närmar sig. Så skönt att höra att de faktiskt är så bra som man hört. :) Hur känns det nu så här ett litet tag efter, ligger ni på kvar på BB? Tog Elvis sig ett bad? :D

Åh gud va roligt! Har du mkt kvar att köpa å fixa???ta de lugnt därnere nu bara ja va där för ett tag sen å hade man inte sammandragningar innan så fick man det garanterat där ja vi är kvar. Hon är väldigt liten och har lite problem med sitt socker men ser det bra ut så får vi åka hem imorgon. Vart här sen i lördags så nu längtar man hem kan ja säga ha ha ha ha nä vi hann inte med badet nån av oss
Svar på tråden BF december 2015 :-)