• bebba83

BF december 2015 :-)

gällka88 skrev 2015-08-27 17:04:52 följande:

Vad jobbar du med bebba83? Eller är de av medicinska skäl du fått beviljat..

De jag har mest problem med är att beskriva mina arbetsuppgifter.. De är ju lite svårt för dig att hjälpa till med ;) Jobbar som narkossköterska och de innebär ju tunga lyft, ibland, pumpa sängar upp och ner å köra sängar... Å all omvårdnad och medicinskt med narkosen... Kan ju va statiskt ibland å svårt att komma åt patienten ibland... Tycker de är jättesvårt att formulera!! Vet inte hur ingående man ska vara!?

Och sen är de datumen.. Jag är beräknad till 22/12.. Å då ha ja räkna ut att de är från typ 24/10 ja kan få gravpenningen.. Men när är till och med? Är de BF eller dom där tio dagarna innan man ska skriva.... Alltså 22/12 eller 12/12..eller är de till och med 11/12.. Hujja ja bli så matt!!! Förstår du va ja mena?

Å sen är de här med inkomstuppgifterna...BLÄÄÄÄ Men jag har mejlat löneenheten å hoppas få svar från dom snart!!!

Jag jobbar också inom vården

Jag skrev att jag har mkt patientnära kontakt i sängar och att magen är i vägen för att jag skall kunna ha en bra arbetsställning. Också att mitt arbete innebär tunga lyft som jag inte kan utför på rätt sätt längre. Ett par meningar räckte för mig. Sedan är det upp till chefen att formulera varför hon/han inte kan omplacera dig. Min inkomst chansade jag på ( tog nästan samma som förra året) men det kollar fk upp och rättar till :) jag skrev 11 dagar innan så hade nog i ditt fall skrivit 11/12. Sedan ( om man föder på bf) så kan man tydligen ta ut semester från sitt jobb de 11 dagarna för å slippa ta på föräldradagarna fick jag höra. Ska kolla upp detta närmare. Hoppas jag kunde vara till någon hjälp
  • bebba83
    moruri skrev 2015-08-28 18:37:42 följande:

Hela inlägget försvann visst..