• bebba83

BF december 2015 :-)

FruGru skrev 2015-04-22 07:38:58 följande:

Jag har rosa röda flytningar. Så väntar bara på att det ska skita sig. Har molvärk. Tog ett nytt test imorse och det ökar inte i styrka. Lycka till alla ?

Styrkekram! !
  • bebba83
    PrinsessanNova13 skrev 2015-04-22 13:15:28 följande:

Är det nån klok människa som kan svara på,eller har en aning om varför jag sväller så förbannat?

Är varm,svettas som en tok bara jag tar i dammsugaren eller plockar i och ur diskmaskinen....ansiktet hettar,fingrarna blir som korvar,fotlederna sväller om jag står och går för mycket....alltså jag är till och med svullen i ansiktet !

Ser ut som om jag har gått upp flera kg !

Hemma går jag i trosor och t-shirt för att jag är såå varm !

Känner igen mig med svällandet! Fötterna värker på kvällen och svullnar så kan knappt gå på dom å förlovnings ringen får ja snart ta av. Ska ner å köpa mammabyxor nu för ja får inte på mig mina jeans längre .. ha ha ha börjar bra detta :)
  • bebba83
    Pyret 85 skrev 2015-04-22 16:43:26 följande:
    Ja alltså jag var hos privat gyn för att utreda varför jag haft upprepade missfall men tror att dom missförstått mig helt. Men slutar denna graviditeten också i missfall så kommer jag boka hos en annan vårdinstans. Men får iaf ett vul om tre veckor igen vilket känns bra. Nu ska jag försöka njuta av graviditeten och hoppas att allt går vägen denna gången.
    Tog dom några prover och så på er inför utredningen???
  • bebba83

Jag jobbar natt som undersköterska men är sjukskriven 50 procent en månad....

• bebba83
    PrinsessanNova13 skrev 2015-04-23 16:50:39 följande:

Funkar det bra med natt trots graviditet :) Är det pga graviditeten som du är sjukskriven 50% ?

Förra veckan fick ja gå hem mitt i natten när ja började spy och kallsvettas så nu har ja vart hemma en vecka.... så får se hur de går nästa vecka :/ ja jag mår illa å dr ville inte att ja skulle lyfta så mkt nu då ja haft flera missfall innan så en månad blir de lite manana manana. . Har inte bestämt än om ja ska jobba natt 50% eller dag.... hur går de för dig? Förutom spyan då? :) gud din stackare!!! Jobbar du på sjukhus? Jag e på äldreboende...
  • bebba83
    Beya skrev 2015-04-23 19:10:11 följande:

Tänkte att det är ngr av er som blivit avrådda av läkare att träna, hur ska man då våga göra det? då är det alltså en risk.

Min läkare sa att ja inte får ta ut mig på gymmet. Hon jämförde med att man inte ska ligga på topp på spinningen eller ta i det där extra på body pumpen men att lätt träning bara är bra... ja tänkte satsa på promenader och yoga för gravida. ...
  • bebba83

Frågade min fertilitetsläkare och hon sa att de finns inga risker med att ha sex... konstigt hur de kan vara så olika? ??

• bebba83

E det nån mer än jag som känner sig deppig och nere? ?? Känner inte igen mig själv. ...

• bebba83
    Pyret 85 skrev 2015-04-26 21:33:20 följande:

Beställde precis en tub progesterall, någon annan som har någon erfarenhet av den?

Ja jag har en hemma. Använde den innan jag blev gravid men mådde inte alls bra på den :/ frågade 2 läkare och dom sa båda att man ska vara försiktig med sån kräm, tydligen finns de inte mkt forskning kring dom...så jag vågade faktiskt inte fortsätta...
  • bebba83
    Lyckligajag skrev 2015-04-28 16:23:26 följande:

Jag har haft små blödningar sen i torsdags kväll, hade sex på onsdagen. Kommer bara lite blod när jag torkar mig. Idag när jag vaknade och gick på toa såg jag små klumpar i toaletten och lite blod på papperet, ringde in och dom sa att jag skulle avvakta... jobbigt att inte veta nu om det är ett missfall eller inte.. ska nog ringa in imorgon igen och hopps jag får komma in och kolla, är i vecka 7+3..

håller tummarna!
Svar på tråden BF december 2015 :-)