• Anniiica

BF december 2015 :-)

BowserSchnauzer skrev 2015-07-21 07:35:42 följande:
    Hur mycket deg har du? (Hi hi) Jag hade också lite tjockismage när jag började men nu känns det som att det börjar se nästan ut bara som en rundel och bebismage... Nu börjar det kännas okej att maken smeker magen offentligt, innan kändes det bara konstigt som att han smekte mitt fett liksom... :)
    Jag var större innan, och även om kroppen har om fördelat sig lite, har den gett allt till magen, och bebis ligger så långt bak som det går, så bm och dom på ul sa att jag kommer få vänta på magen, och
    Även på sparkar och rörelser.
    Härligt att du börjar få mage! Mys med smek, känner han sparkar också?
    Min karl får inte smeka magen offentligt utan bara när vi är ensamma, men vi har inte gått ut med våran graviditet eftersom vi inte kunde få alla svar på rul och väntar på ett nytt.
  • Anniiica
    BowserSchnauzer skrev 2015-07-21 17:44:35 följande:
    Nä, han känner inget ännu tyvärr men snart så hoppas man ju :). När ska ni på kompletterande RUL? Måste vara svårt att hålla det hemligt så länge ? :)
    Hoppas på att han känner snart då:)

Vi ska den 30/7 sen börjar det bli tajt om tid att försöka tidsbestämma bebisen, dom får tydligen inte göra det efter v20.
    Några inom familjen vet, men annars så har det varit ganska lätt, vi har en del i bagaget och vill inte att alla ska veta innan vi vet att vi klarat milstolpen med rul och att allt ser bra ut.
  • Anniiica
    BowserSchnauzer skrev 2015-07-23 05:56:39 följande:
    Åh vilken väntan! Men snart får ni berätta och hoppas verkligen allt ser bra ut :).

Har ni andra börjat tänka på själva förlossningen? Känns som att nu när RUL är passerar så är ju förlossningen
    liksom nästa stora milstolpe...! (Förutom shopping, i helgen ska vi titta på barnvagn). Sjukt konstig känsla tycker jag iaf ;). Jag har börjat läsa boken "Föda utan rädsla" och tänkte öva lite på de tekniker hon skriver om. Har ni några lästips eller idéer/tankar? Kram
    Ja vi hoppas allt ser bra ut, så vi får skrika ut våran lycka! ??

Jag har tänkt en massa på förlossningen men känner ingen rädsla för den just nu iaf.
    Jag vill helst klara mig på andning och lustgas, är då osäker på epidural, så vill helst inte ha det.
    Kram
  • Anniiica
    BowserSchnauzer skrev 2015-07-24 08:20:31 följande:
    Ja, håller tummarna för er!

Då har vi ungefär samma tankar om förlossningen. Jag känner mig just nu mest förväntansfull men ffa försöker tänka att man gör sitt bästa men man kan inte styra vad och hur saker händer utan vill vara öppen för att saker och ting kan ändras. Jag tänkte prova lustgas (om inte annat så vill mannen prova, hi hi) och ev EDA men hoppas jag kan klara mig utan. Vill försöka förbereda mig mentalt och andas lugnt och avslappnat genom värkarna - alla verkar uppleva det där med smärtan så olika så man får väl se hur man själv lyckas hantera det...
    Tack :)

Allt kan ju hända, det har man ju hört på alla dessa förlossningshistorier. Men klarar jag mig på andning och lustgas när det kommer till kritan kommer jag va glad.

Är det någon som kommer gå på profylax kurs?
    (stavning?)
  • Anniiica

Om allt stämmer och jag inte blir fram/bak flyttat på torsdag så är det halvvägs idag!! Galet galet! Vart tog tiden vägen? <3

• Anniiica
    gällka88 skrev 2015-07-26 09:49:17 följande:

GAH! Ja måste få skriva av mig å eventuellt har någon som förstår för i min närhet är de då ingen som fattar!!!
    Jag har de senaste dagarna fått den kortaste stubinen i världshistorien! Mitt tålamod är så kort att de räcker med att en människa öppnar munnen så får ja nästan ett utbrott!! Orkar inte med någonting!
    På detta är jag trött och har ont i ryggen å folk fattar inte att jag behöver vila å inte orkar hålla igång hela dagarna!
    Detta framträder oftast i utbrott som går ut över mina nära som jag inte kan kontrollera vilket gör att både dom och jag mår dåligt!! Vet inte va ja ska ta mig till!
    Nån som känner liknande?

Haha Gud ja! Har precis haft världens meltdown för karln kom hem efter 4 timmar ist för typ 2. Skitsur o grät i en timma! Nu är man trött ist.... Måste ju bara älska hormoner....
  • Anniiica
    nikki06 skrev 2015-07-27 08:30:35 följande:
    Ingen som vet?
    Profylaxkurs bokar du separat, och kan kosta allt från 1500-4000 för några timmar eller en dagskurs.
    Kurser som mvc eller dit sjukhus anordnar är gratis.
  • Anniiica

Jag har tänkt att jobba in i december, isf på mitt ordinarie jobb, helgjobbet tänkte jag försöka orka med till mitten av nov.
    Vill vara ledig så lite som möjligt, men har underbara kollegor som redan bär mina matleveranser och allt tungt på jobbet, så förhoppningsvis håller man lite längre:)

• Anniiica
    Honsomvill skrev 2015-07-27 23:01:24 följande:

Det här är en jätte konstig fråga, men görs RUL vaginalt eller utanpå magen?

Magen:)
  • Anniiica

3:e gången gillt, rul imorse med den mest envisa bevisen, fick gå runt och hoppa och gå för att den skulle snurra runt, vilket den inte ville, så det blev att återkomma vid 12:00 för att dom skulle dokumentera hjärtvenerna, då fick dom bilderna på 1 minut. Men bebis ville fortf inte vara med på bild. Men allt såg bra ut och den växer som den ska, så den 20/12-15 är det beräknat. <3

Svar på tråden BF december 2015 :-)