BF december 2015 :-)
Man börjar ju tänka på allt praktiskt, även fast man kanske ska vänta några veckor!
Men ni som redan har barn, kan ni rekommendera någon/några barnvagnar och har ni några köp ej detta varningar?
Man börjar ju tänka på allt praktiskt, även fast man kanske ska vänta några veckor!
Men ni som redan har barn, kan ni rekommendera någon/några barnvagnar och har ni några köp ej detta varningar?
Hej här hoppar jag in, jag plussade i tisdags och om allt går som planerat så kommer vårt andra barn runt den 30 dec :)
Vi har inte riktigt fattat det än, har gjort IVF med sonen och även detta försöket, vi räknade inte med att det skulle lyckas så fort:)
Längtar till den 19 Maj då kommer vi åka till kliniken för att göra ett VUL och förhoppningsvis se ett tickande hjärta :)
Sen kanske man vågar berätta till familjen :)
Idag är första bra dagen på länge!
Vaknade 07:00 imorse åt frukost och somnade om till 10:00!! Har inte hänt sen innan jag blev gravid.
Har även vart ute på 1 timmes promenad redan, annars har jag knappt kommit från soffan innan 15:00 utan att må dåligt!
Skönt att dessa dagar finns också!
Ha en trevlig helg alla!
Var på vårt andra vul idag, liten hade växt så bra och man såg så mycket! Fint hjärtljud och allt! Nu kan man andas ut lite känns det som. 8+2 daterades vi till<3
Jag använder appen Pregnancy+, tycker att den har bra bilder. Bra info om vad som händer i de olika veckorna också.
Någon annan som känner av illamående under hela dagen, åh känns rätt jobbigt nu. Har inte behövt kräkas men hulkar varje morgon när jag behöver öppna kylskåpet. Vill spola framåt så jag kan lämna detta bakom mig... (8+5)
Vi har inte heller haft sex sen plusset strax innan påsk.
Det är självvalt.
Idag har jag mått bra hela dagen, utan lergiganet, tills sambon började laga mat. En supergod kycklingpasta med champinjoner och paprika. Men den tillagade paprikan luktade så fruktansvärt att jag inte kunde fortsätta äta.
Så illa luktlistan har ökats till 4 saker nu.
Bacon,korv,paprika och kylskåp.
Hoppas dock att den inte ökar då jag jobbar som kock.
Jag har bara gått upp 0,5kg men magen är tok svullen.
Kan inte ha jeans mer än en liten stund.
Men hoppas kunna vänta till efter sommaren med mammabyxor;)
Hur gör ni? Följer ni Livsmedelsverkets rekommendationer eller kör ni på bara?
Är första barnet här och man vill väl följa riktlinjerna då.
Jag dricker te 2-3 koppar om dagen, men dricker varken kaffe eller läsk för övrigt.