• Anniiica

BF december 2015 :-)

lillaknytet skrev 2015-08-11 23:29:56 följande:
    Vart finns det profylaxkurs i Sthlm? Är lite inne i den banan själv.
    Annas profylax googlade jag på. Dom kör antingen på Karlaplan eller Mariatorget om jag inte minns fel när jag läste.
    Min kompis gick, och hon var jättenöjd med kursen och körde bara via andning när hon födde.
    Men 2500:- för ett par tycker jag är rätt saftigt pris
  • Anniiica
    summer13 skrev 2015-08-13 05:04:07 följande:
    Sorry jag måste ha blandat ihop det! Var inne på flera å jämförde så blev nog lite förvirrad med min gravidhjärna med! smile2.gif
    Ingen fara! Har också gravighjärna ibland ;)
  • Anniiica

Någon som känner av domningar och stickningar i handen?
    Börjar tro att jag hållet på och få karpaltunnelsyndromet.
    Inatt vaknade jag av att höger hand var bortdomnad 4ggr och vänster 5gr.
    Så himla obehagligt.
    Hoppas bara det inte blir värre då mina händer är mitt jobb! (Kock)

• Anniiica
    emeliess skrev 2015-08-22 12:36:03 följande:

Någon annan som börjat få näsblod? Jag har inte näsblod så att det rinner ut blod. Men eftersom jag titt som tätt är täppt i näsan så kommer det ut torkat blod när jag snyter mig. Ursäkta för lite äcklig förklaring men är det någon som vet vad det kan bero på? Eller det kanske är helt orelaterat m graviditeten? Jag tänkte nämligen på torra slemhinnor...

Japp, har vart förkyld i 3 veckor och blöder varje gång jag snyter mig.
    Det hör nog ihop med grav. För har aldrig så förkyld ogravid.
  • Anniiica
    PlusLängtan skrev 2015-08-22 20:07:02 följande:
    Jag känner av detta jag med. Har blivit bättre när jag sover, det var värre för en vecka sen. Jag har verkligen försökt att hålla handlederna raka och inte ligga på mina händer för att underlätta när jag ska somna iaf. Vad som sen sker på natten är ju svårare att styra. Men jag som älskar att sova på mage med en arm under kudden har det kämpigt med sömnen nu då varken på mage eller på arm / hand funkar alls... Tur att det kommer något gott i slutändan :)

Ett tips är att flera gånger under dagen röra på fingrarna och pumpa ut blod och hålla igång cirkulationen. Jag tycker det hjälper. Men det kanske är inbillning. Spelar mig iofs ingen roll så länge det känns bättre :)
    Får göra det, så kanske det hjälper:) tack för tipset.
    Idag domna höger handen när jag skar grönsaker och sånt, höll på ca 1timme.
    Handen domnar även om Jag läser för länge.
  • Anniiica
    sosso08 skrev 2015-08-23 07:52:22 följande:
    Jag hade det med min son och det som hjälpte var att linda handlederna under natten . Har börjat få lite domningar nu också men inte alls så illa som i förra graviditeten. Blir det värre finns det speciella skenor man får hå och pröva ut, prata med BM tror det är dom som kan skicka en vidare till att pröva ut.
    Får linda handlederna tills jag pratat med
    Bm om skenor/handledsstöd! Tack för tipset:)
  • Anniiica

Nu blir jag snart galen! 4:e veckan förkyld! Någon som har något/några tips mot grav.förlylning? Får inte sova på nätterna och kan knappt gå i backar utan att kunna andas normalt för att jag är så täppt!

• Anniiica
    Beya skrev 2015-08-25 13:26:03 följande:
    Inga bra tips,förutom att vila så mycket som möjligt. Drick mycket vatten. Tar du inte Nezeril på nätterna iaf så du får sova?det måste jag ha.

Själv var jg hos bm igår. Allt var bra med bebis, men mitt magmått var lite över det normala :--( hon sa att det kan bero på att jag är omföderska men jag känner att det är för att jag inte orkar motionera och äter för mycket gott på helgerna :(
    Jo jag tar på kvällen innan sovdags precis, sen vaknar jag varje natt mellan 03-04 av att jag inte andas ( har aldrig kunnat andas med munnen, alltid genom näsan) så då måste jag ta igen.

Hur mäter man magmåttet?
    Jag har inte heller kunnat träna, jätte tränings sugen, men det funkar inte med förkylningen.
    Så lär väl också kanske få höra att jag är för stor.
    Sa hon något åt dig, vad du skulle tänka på och så?
  • Anniiica
    Beya skrev 2015-08-25 17:18:31 följande:
    Man mäter det från blygdbenet upp till överst där livmodern slutar. Nej hon var jättegullig o sa om och om igen att det säkert beror på att jag är omföderska. Hon sa det är inget att göra förutom att försöka komma ut när jag orkar så jag får upp flåset lite. Hon rekommenderade gravidyoga. Och att jag fortsätter äta nyttigt. (Jag ville då inte säga att jag inte alltid äter så nyttigt)
    Får väl verkligen försöka tänka på att göra det nu.
    Okej, då vet jag :) är ju första för mig så har ingen aning om allt sådant:)

Ja flås får man ju på några sekunder, tycker jag tappat min kondis helt!
    Hoppas bara förkylningen släpper så jag kan börja simma nu i sept. Skulle få recept av min bm så det blev lite billigare :)
    Brukade du träna innan graviditeten? Har kollat lite på gravidyoga, men Tror inte det är något för mig, och till simningen får jag med mig sambon :)
  • Anniiica
    Beya skrev 2015-08-25 18:17:49 följande:
    Ja jag älskade att träna då smile1.gif dans, gruppträning, någon löptur ibland. Därför trodde jag att jag åtminstone skulle ut o gå någon timme regelbundet, så är lite besviken på mig själv.
    Ja det kanske är bäst man kollar på något klipp för att se att det vekar passa, det är ju inte direkt billigt.
    Hoppas verkligen din förkylning släpper snart?
    Okej, dans är ju så kul! Och bra träning:)
    Får hoppas att du kommer in i lite träning igen då, det är ju skönt samtidigt som jobbigt.

Tack! Det hoppas jag med :)
  • Anniiica
    lillaknytet skrev 2015-08-25 21:41:44 följande:
    Usch och fy, riktigt jobbigt och vara gravidförkyld, kan inte tipsa om något tyvärr. Blir alltid dunderförkyld i samband med förlossningen :)
    Ja fruktansvärt.
    Dock jobbar jag på förskola så det lär ju inte hjälpa tillfrisknandet.
    Vi har just nu 90% av barnen hemma med förkylningar.
    Hoppas bara det snart ger med sig så man kan börja röra på sig.

Det måste också vara frustrerande? Hur många barn har du?
  • Anniiica

När jag inte kände något på ett tag, och blev lite orolig så tog jag lite glass. Verkar som det liva till bebisen lite. Nu sparkar den hej vilt så fort jag gör olika saker, så blir jag orolig så är det fram med te, glass eller ställa sig och diska något, då har jag fått respons.
    Jag är i v 24(23+2)

Svar på tråden BF december 2015 :-)