• Anniiica

BF december 2015 :-)

Aha! Ja då är det lite svårt att lägga sig och sova ;)

• Anniiica
    summer13 skrev 2015-05-23 23:28:00 följande:

Har varit så ledsen sen inskrivningen för några dagar sedan. Jag är överviktig sen innan och kände mig så kränkt av bm när hon började diskutera min vikt. Absolut bra att de informerar om att det finns hälsorisker med övervikt och graviditet, men hennes kommentarer kändes elaka.

"Du får MAX gå upp fem kilo, helst bör du inte gå upp alls!", "går du upp lika mycket som i förra graviditeten kommer du inte kunna röra dig", "du får absolut inte äta socker, möjligtvis fuska nån kväll i månaden", "vi kommer hålla koll och väga nog noga vid varje tillfälle".... jag är mycket väl medveten om min vikt och vill inte känna ångest inför varje besök!

har bestämt inför nästa besök att jag ska säga nej till vägning och jag gör så gott jag kan men vill inte gå hit under ångest och jag behöver inga pekpinnar.

så himla besviken och ledsen! Nu får jag nästan ångest varje gång jag ska äta istället..

Tråkigt bemötande av din bm! Tycker du ska byta och få en bättre ist för att ha ångest!

Hoppas det blir bättre framöver! Kram!
  • Anniiica
    evve88 skrev 2015-05-24 14:56:26 följande:
    Ja heereegud ja var helt svettig. Haha :)

Men såå skoj att han vann! Trodde aldrig ja skulle orka va vaken...

Vaknade 7 också. Nån mer som har svårt att somna om på mornarna när man väl vaknat? Har alltid kunnat de tidigare..
    Ja! Kan inte heller somna om. Varje dag vaknar jag 06:30 och kan inte somna on.

Men tar igen på eftermiddagen, precis sovit i 3 timmar.

Annars skulle man inte vara en rolig människa.
  • Anniiica
    evve88 skrev 2015-05-24 19:43:25 följande:
    Jätte frustrerande! Vill ju sova men det går inte.. Idag har ja inte hunnit sova på dagen, målar vårat hus.. Helt förstörd nu. Haha.

Får nog bli sängen om nån halvtimma :p
    Förstår det!

Vi har inget att göra på huset eller något, så känns bara skönt att kunna få sova någon timme.

Du får gå och sova lite tidigare, eller vaknar du tidigare då? Spelar ingen roll om jag lägger mig 21.22 eller 23 vaknar ändå 06:30

Hoppas du får till någon timmes sömn, om inte nu, så kanske när huset är målat:)
  • Anniiica

Jag nyser konstant! I några veckors tid så nyser jag hur mycket som helst, innan graviditeten så nös jag i princip aldrig!

Man blir galen!

Jag är inte allergisk eller så, någon annan som har lika? >.

• Anniiica
    BowserSchnauzer skrev 2015-05-27 06:13:46 följande:

Ska på inskrivning idag - lite nervöst men kul :)! Tar man prover och sånt nu och vilka prover är det - testar de ex för klamydia och sånt (inte för att jag är orolig men hört att vissa gjort det...)?

Annars tar jag var då i taget, den här tröttheten får faktiskt sluta snart! Jag har ett jobb att försöka sköta, jobbigt att typ nicka till på alla möten (inte likt mig!) och ännu är det inte ute på jobbet... Men tänkte nog bli mer officiell med det nästa vecka då vi passerat v12 (11+4 idag). Och intressant att illamåendet har blivit bättre men nu får jag kväljningar utan förvarning när jag går ut i köket...

Hur har ni andra det praktiskt med boende och så? Vi planerar att flytta till nytt större boende (lgh) men nu senaste dagarna har jag bara känt att jag verkligen vill bo i hus när bebis kommer! Vill inte sitta inne i en lgh hela föräldraledigheten... Vet inte om det är mamma-känslorna som spökar...

Lycka till idag:)

Sj bor vi i radhus, så vi har bara att öppna dörr/balkongdörr och gå ut. Baksidan har vi lite mer gräs att mysa på. Vi har också två altaner man kan vara på.

Hoppas ni hittar "erat" hus och sambon är med på det :) förstår känslan du har för lght. :)
  • Anniiica
    Lizzie09 skrev 2015-05-27 09:21:25 följande:

Var på ultraljudet idag och det gick åt helvete, så tyvärr lämnar jag gruppen..

Beklagar! Styrkekramar till er!
  • Anniiica

Vecka 14+0 idag, nu går tiden fort tycker jag!

Rul 15/7

Här tror familjen som vet om graviditeten på pojke.

Men vi kommer inte ta reda på kön, så vi får en överraskning på BB sen:)

• Anniiica

Någon mer som lider av huvudvärk?

Dom senaste dagarna kommer det dagligen och man blir helt sänkt! Tar endast värktabletter när jag känner av att migränen är påväg.

Något tips för att slippa? ( vill inte ta värktabletter)

Dricker massa vatten, så tror inte på uttorkning.

Svar på tråden BF december 2015 :-)