• velvet

BF december 2015 :-)

moruri skrev 2015-08-07 10:04:37 följande:

Lite namninspiration kanske vi kan ha? :)

Mina topp tre namn är nu:
    Hector
    Giovanny
    Figaro

Ferdinand och Douglas heter bröderna!

Åh vilka fina namn! Gillar allihopa! Har ni varit överens vid alla namnen?

Vi har tre förslag, förmodligen kommer vi att välja alla tre:

1. Frans
    2. Bastian
    3. Loui

Storasyster heter Livia Bianca Noelle. :)
  • velvet
    emeliess skrev 2015-08-07 11:00:39 följande:
    Fick rådet att köpa ett bäckenbälte, men det hann jag aldrig använda. Ska till mvc och träffa läkare på måndag för att se hur rörlig jag är då och ev förlänga sjukskrivningen... Får nog bli sjukgymnast efter det :)
    Det låter läskigt att kolla rörligheten, hur gör man det? Hoppas att det går bra iaf! Du får uppdatera oss!
  • velvet
    moruri skrev 2015-08-07 10:45:51 följande:

Velvet:

Vi har valt ett var av mellannamnen (men varit överens/accepterat varandras). Denna gång är det svårare..

Ikem Ferdinand Nikolai & Ezennia Douglas Carmelo, är deras fulla namn. Ikem och Ezennia kommer från hans land. Så denna gosse ska också få ett igbo-namn.

Era namn var verkligen också superfina!

Jättevackra namn allihopa tycker jag! Och jag förstår verkligen att man vill välja namn med hänsyn till ursprung om någon inte kommer från Sverige. Min pappa och hela den sidan av min familj är bosatta i Paris och talar franska, så vi försökte få in det i iaf ett av dotterns namn (Noelle). Nu känns det svårare, med killnamnen alltså.
  • velvet
    sosso08 skrev 2015-08-07 12:26:30 följande:

Har också börjar känna av foglossningen nu när jag gick tillbaka till arbetet (förskola med småbarn), har nu iaf blivit sjukskriven 50% och uppflyttad till de äldre barnen. Fick tips att knyta en sjal hårt eller bälte, tkr dock bältet är för obekvämt att ha när man jobbar.

Måste vara jobbigt med den typen av arbete när man inte är vidare flexibel? Skönt att bli sjukskriven till en viss del iaf?
  • velvet
    lillaknytet skrev 2015-08-07 12:36:41 följande:
    Vilka fina. Här är bebis namn redan klart, Hugo. Har haft det som favorit länge och vi har alltid kört att att pappa bestämmer tjejnamn och jag kille.
    Hugo är verkligen jättefint! Passar liksom både som liten och stor. :)
  • velvet

Nu är jag lite orolig. :( Har känt bebisen dagligen och väldigt mycket och ofta de senaste veckorna, men idag känner jag ingenting. Ärö vecka 23. Behöver jag vara orolig?

• velvet
    Beya skrev 2015-08-10 13:28:49 följande:
    Nej det tror jag inte. Har läst att bebisen oftast vilar/sover mycket på dagen och vaggas av dina rörelser. På kvällen brukar de vara som mest aktiva för då brukar man själv vanligtsvis vila mer och då brukar man känna mer av bebisen. Så försöka ta det lugnt och vänta iaf tills ikväll.
    Jag får göra det! Tack! Antar att jag kanske blivit lite bortskämd med att känns bebisen tidigt/mycket så nu blir det oroligt när han är stilla.
  • velvet
    Beya skrev 2015-08-11 10:14:09 följande:

velvet: Har du känt något mer nu?

Jag TROR att jag har känt av små rörelser, men inte alls som tidigare. Fortfarande lite orolig dock, men jag har fått en tid hos min BM imorgon för att kolla järnvärdet (känt mig jättetrött och har haft huvudvärk sen igår och hela natten - hemma från jobbet idag) och tänkte passa på att be henne kolla läget med bebisen då också.
  • velvet
    Anny123 skrev 2015-08-12 21:51:59 följande:

Hur har det gått velvet? Varit hos bm? Känt mer rörelser?

Jag var dör igår och allting var jättebra! Barnmorskan sa dock att man vid det här laget ska känns bebis varje dag, både morgon och kväll. Det verkar vara olika bud gällande det där?

Nu sitter jag och väntar på att få träffa en aurorabarnmorska på Karolinska, lite nervöst!
  • velvet

Någon mer som ärr stressad över vikten? Jag vet att det inte borde vara någonting man fokuserar på när man är gravid, men med gamla ätstörningar i bagaget är det inte så himla lätt. Jag trodde att jag hade ätit nyttigt och har tom börjat ta en powerwalk på runt 5 km varje dag (stor grej för mig som inte är så van vid att röra på mig regelbundet) men då har jag istället gått upp 1,5 kg på EN VECKA. Om någon sitter inne med lite pepp så mottages det tacksamt. :(

Svar på tråden BF december 2015 :-)