• Misshjb

BF december 2015 :-)

paxoo skrev 2015-04-02 17:25:44 följande:

Jag har molande värk väldigt ofta, är det farligt? Hållt på sen min mens skulle kommit.

Skulle säga att det är normalt så länge det inte gör ont. Har också molvärk. Och haft i mina tidigare graviditeter.
  • Misshjb
    Snobi skrev 2015-04-03 05:07:36 följande:

Kul att vi har blivit så många! smile1.gif Mindre kul med den här sömnlösheten. Har legat vaken sen 4 men nu gav jag upp. Någon annan som har så? Jag ligger inte och tänker på nåt eller så utan det säger bara pling så är jag klarvaken.

Och någon annan som gymmar? Igår var mitt första pass sen jag plussade och det ska ju gå att köra på ungefär som vanligt första trimestern, men jag blir så himla nojig :-P Höll mig på en nivå där jag knappt ens blev ansträngd. Får väl kanske hålla mig på den nivån tills det känns lite tryggare.

Börjar bli tröttare på kvällarna och vaknar jättetidigt. Lite jobbigt faktiskt. Det är väl en underliggande oro hela tiden.

Gymma under graviditeten sägs vara bra. Så gymma och var uppmärksam på om kroppen säger ifrån. Jag småjoggade igår och det kändes jättebra.
  • Misshjb
    Hallonpaj skrev 2015-04-04 11:57:08 följande:

Är det någon mer som har svullen mage nu? Min är jättesvullen, jag ser liksom redan gravid ut och måste dölja med lösa kläder. Men det är ju mysigt med en liten mage, även om det inte är den "riktiga" magen :) hihi 

Är också svullen, mycket Gaser i början ????
  • Misshjb

Har redan berättar för närmaste. Svärföräldrarna vet redan eftersom de är hos oss och firar påsk. Varför vill en del vänta och del berätta tidigt? Hur tänker ni andra?

• Misshjb
    Elisabeth83 skrev 2015-04-11 00:19:21 följande:

Jag var och gjorde vul igår och det fanns en blood clot i livmodern också vilket kan leda till missfall. Någon som varit med om det? Har haft spottings sen igår som gyn sa kan bero på blodproppen. Annars var det för tidigt att se hjärta. Är i v 5+0 enligt UL och 5+4 enligt mig. 

Älskar mitt sötaste lilla Z!
    Vad tråkigt att få ett ovisst besked. Under min förra graviditet hade jag lite bruna flytningar och gjorde vul i v 7 då kunde vi se ett litet hjärta picka. Men graviditeten slutade tyvärr i sent avbrytande, men det är en annan historia. Det kan gå bra ändå. Har ni fått nån mer tid? Förstår din oro och tankegång kring allt.
  • Misshjb

Mina symptom: smått illamående. Något ömmare bröstvårtor. Tröttare. Väldigt svullen och luktkänslig. Annars mår jag ganska bra. Har spytt 3 ggr sedan jag plussade. Är enligt min app 5+4 idag.

• Misshjb
    Kauwe skrev 2015-04-11 13:46:43 följande:

Hej! Här e jag, plussade för en vecka sen efter att försökt nästan ett år och ett tidigt mf bakom (oktober). Detta blir (förhoppningsvis) mitt andra barn, med bf 11/12. Har bokat tidigt ultraljud den 24.4., så får leva i spänning tills dess. Lite orolig är jag då jag blött en aning, men hoppas det inte är något. Senast efter två veckor får jag ju iaf någon form av besked... Känner mig ganska orolig. Annars har jag absolut inga tecken på graviditet än det svaga pluset förra veckan, och utebliven mens förstås. Finns det verkligen någon där?

Jag har själv haft MA v 10 i somras och sent avbrytande v 23 31 jan i år. Känns oroligt så klart. Men tar en dag i taget och låter det vara. Har den här gången inte så ont i brösten som jag har haft tidigare och inte så mycket känningar. 50% av alla graviditeter blöder kvinnan under första trimestern utan att det är nått farligt. Den 24 är runt hörnet, det blir bra ska du se. :)
  • Misshjb
    nikki06 skrev 2015-04-12 09:36:32 följande:

Välkomna alla nya!

För att komma in i vår fbgrupp så addar ni Rozanna Pettersson så lägger hon till er :)

Jag får upp flera med det namnet. Hur vet jag vilken rozanna det är? :)
  • Misshjb
    Kakalfen skrev 2015-04-13 23:32:27 följande:

Hej!

Jag fick missfall i v 16 i feb och nu i fredags plussade jag igen. Blev förvånad att det gick så snabbt så blev lite förvånad. Känner mer rädsla än glädje, vågar knappt hoppas att det ska gå vägen den här gången. BF 15 dec om allt går bra.

Usch vad hemskt. Beklagar sorgen. Jag har gått genom sent avbrytande i v 23 i jan så förstår hur det känns att känna oro. Själv tar jag en dag i taget även om det låter lättare sagt än gjort. Håller tummarna att det vill dig för båda oss :) har bf enligt min app den 8/12
  • Misshjb
    Lillpluppen skrev 2015-04-15 20:35:10 följande:

Hej alla blivande mammor! 

Jag hoppar in i den här gruppen också. Väntar mitt första barn med planerad nedkomst den 11 december. Gick så otroligt snabbt allting, slutade med p-piller i februari och sen sa det vips! Var inställd på att få försöka betydligt mycket längre än en månad. Så är lite tagna på sängen, men vi är överlyckliga :D 

Det stora frågetecknet nu, som många av er redan har diskuterat, är hur man hanterar det här med att berätta för omgivningen? Det är vår och mycket festliga tillställningar,både på jobbet och privat... Och om man inte är den som normalt brukar tacka nej till ett glas vin blir det väldigt uppenbart när man nu gör det. 

Hur hanterar ni det, utan att det blir alltför uppenbart att ni är gravida? 

Jag kan inte skylla på att jag ska ta bilen, då jag bor mitt i stan och går överallt. Jag är inte den som direkt brukar gå på dieter (och måste ju dessutom vara en vansinnigt dålig diet då jag blir tjockare för varje vecka som går ...), men jag antar att det annars är ett alternativ :)

Det är ett problem för alla oss. Kan du prova med halsfluss och att du äter antibiotika?

Själv har jag skyllt på bilen gällande jobbet :)
Svar på tråden BF december 2015 :-)