• Misshjb

BF december 2015 :-)

Var på inskrivning idag hos bm och gjorde även vul. Så härligt när man får se hjärtat slå. Börjar kanske ta till mig graviditeten trots allt. :) ville bara dela med mig av det. Är v 8+6 som det var räknat.

• Misshjb
    anabana skrev 2015-05-05 16:51:30 följande:

Nu har vi fått se ett tickande hjärta på ultraljudet i v 7+6 och är så lättad!! Vilka har ni berättat för? Har ni berättat för era föräldrar?

Efter flera vändor med dåliga graviditeter valde vi att berätta. Bättre om vännerna och föräldrarna vet, då finns de fler man får stöd av. Jobbet vet dock inte ännu. Funderar på att berätta för chefen snart.
  • Misshjb
    velvet skrev 2015-05-06 07:24:18 följande:

Hej! Jag hoppar in här "igen", tror att jag skrev hej när vi precis plussat. :)

Väntar andra barnet (vi har en dotter född i september 2011) med BF någon gång i mitten av december.

För några dagar sedan fick jag se en liten som rörde sig med ett hjärta som slog så fint när jag gjorde VUL i vecka 8+0, vilken lättnad det var! Det var en fertilitetsläkare som utförde undersökningen och enligt honom så är risken för missfall när allting såg bra ut nu endast mellan 2-3 % och har alltså sjunkit avsevärt. Jag väljer att tro på honom. ;)

Vi har berättat för några vänner men väntar med jobbet, föräldrar och dottern tills efter KUB är gjort i vecka 13.

Hoppas det stämmer. Har hört att när moderkakan ska ta över är extra känsligt läge i v11-12. Hoppas mer på din läkare än på min bm:)
  • Misshjb
    DrDonna skrev 2015-05-06 19:14:12 följande:
    Vad är det moderkakan ska ta över i v 11-12? (Har jag missat nåt?!)
    Moderkakan tar över näringen helt till barnet via navelsträngen. Innan deS är det gulesäcken.
  • Misshjb

Undrar en sak. När man skriver ex v 8, menar man då 7+något eller 8 fulla veckor. Jag är i v 9+4 och min app står det v 10. Hur tänker ni andra?

• Misshjb

Jag vägde 68 på inskrivningen har redan gått upp 4. Födde 31 jan i v 23 och har inte gått ner alla kilon. Är 165 lång. Känner att jag går upp snabbare den här gången. Är rädd för att gå upp för mycket eftersom jag småäter hela tiden för att hålla borta illamåendet. Går man generellt upp mer med andra barnet?

• Misshjb
    bebba83 skrev 2015-05-09 18:40:25 följande:

Har lekt och stojat med mina bonusbarn hela dagen. .. efteråt fick jag rejält ont i livmodern. Kan det vara kroppens sätt å säga att dem behöver vila? Hur har ni andra det? Har ni mkt ont?

Nej borde inte vara nått, bra att vila när man har ont. Din kropp har nog sagt ifrån.
  • Misshjb
    Winny87 skrev 2015-05-11 06:44:01 följande:

Jag har växtvärk, illamående och extrem trötthet och svårt att sova på nätterna.

Är i vecka 9 och läste att det är nu risken för missfall är stor då moderkakan tar över. Så lite orolig men försöker att inte tänka på det.

Nån mer än jag som redan har svårt att ha vanliga byxor då det trycker och blir obekvämt?

Försök inte vara orolig det är större risk att du inte får missfall :). Magen är redan svullen och jag hade mammabyxor igår. Går inte längre. Är i v 9+6 tycker inte att det borde vara så stor redan. Har gått upp ca 4 kg så här långt och är lite noijg över hur mycket jag kommer gå upp.
  • Misshjb
    PrinsessanNova13 skrev 2015-05-12 16:33:48 följande:

Jag har blödningar :/

Var till gynakuten igår och fick göra vul .... hjärtat slog,bebisen använde fortfarande gulesäckern och hon drog bak mig en vecka,vilket vore helt fel,för jag vet precis när jag blev gravid,så om inte annat är bebisen liten...
    Enligt gyn var jag i v 6+3 .... enligt mig 7+2 (igår alltså)...

Jag hade sparsam blödning och behövde absolut INTE oroa mig sa gynläkaren.

Idag blöder jag ännu mer,inget brunt längre,nu är det mer klarrött.

Läkaren sa att det är vanligt med blödningar,men alla graviditeter jag haft som gått bra har varit blödningsfria!

Jag mår såååå dåligt Gråter

Snälla är det nån som haft så här utan att det varit nån fara?????

Jag förstår din oro. Har också haft blödningar ena gången sparsam brun blödning och missfall och andra gången sparsam brun blödning och inget missfall. Om gyn säger att du inte ska oroa dig då ska du försöka koppla av. Om oron blir för mycket så boka tid för gyn igen och kolla.

Håller tummarna att det går bra.
  • Misshjb

Vi kommer göra kub pga att vi fick avbryta graviditet i v 23 sist. Vi gjord kub då också med mycket låg risk och felet på vår flicka kunde ändå inte ses på kub. Vi kommer göra kub för att lugna och även se om det är nån avvikelse som är allvarlig. Vill minimera riskerna och lugna ner mig själv mycket. Har haft svårt att ta till mig graviditeten, så avundas när ni andra verkar vara väldigt glada vissa tom börja planera. Kuben kanske får mig att inse att det är på riktigt.

Svar på tråden BF december 2015 :-)