Inlägg från: Hallonpaj |Visa alla inlägg
  • Hallonpaj

BF december 2015 :-)

Knasbollen81 skrev 2015-04-05 07:19:02 följande:
    Åh ni har inte träffats sedan du plussade, åh va mysigt! Förstår verkligen att du saknar honom då

Ja jag äter också som en häst men försöker dämpa det lite (ingen smalis utan fortfarande graviditetskg kvar efter förra graviditeten trots två år sedan. Hemskt jag vet..
    Ja såhär mycket har vi aldrig saknat varandra. Ska bli så mysigt att få hem honom nu faktiskt <3

Nej men inte är det hemskt alls. Du har ju burit ett barn, kvinnokroppen är fantastisk! Solig
  • Hallonpaj

Oj vad det skrivs i tråden, jag hinner knappt med. Så härligt. Grattis till alla nya plussare Glad

Jag är 25 år och kommer från Östergötland. 

• Hallonpaj
    MuM2girls skrev 2015-04-06 07:53:38 följande:
    Jag kommer med från Östergötland :) är du från norra eller södra delen?
    Härligt. Jag bor norrut, du då? :) 
  • Hallonpaj
    Sookie85 skrev 2015-04-06 15:16:26 följande:

Filious- hon blev glad :) fast det är tidigt!

Bara jag som är orolig för MF hela tiden? Svårt att koppla av...

Här är en till orolig själ som inte riktigt kan koppla av och njuta. 

Min man och jag tycker ju att det här gick lite väl enkelt (tog sig på första försöket) så nu väntar man typ på ett bakslag. Men jag försöker hela tiden visualisera och intala mig att min mage kommer växa och att vi kommer ha en frisk liten bebis hos oss i december. Då mår jag åtminstone bättre för en stund Solig

• Hallonpaj

Har försökt läsa ikapp lite vad som skrivs här i tråden. Grattis till alla nya plussare!

En liten uppdatering från mig:

Jag är i v 10+2 idag. Någon mer som befinner sig däromkring?
    Har mått illa och spytt dygnet runt sedan v7, men nu äntligen mår jag bättre. Kunde inte ens tänka på kött utan att hulka, än mindre gå förbi köttavdelningen i affären. Så min stackars man har fått leva på fisk och vegetariskt med mig de senaste veckorna.

Den 21e ska jag på första bm besöket. Längtar så otroligt mycket! Solig Köpte faktiskt det första lilla plagget idag. Någon mer som tjuvstartat?

• Hallonpaj
    fantasy06 skrev 2015-05-15 18:09:09 följande:
    Jag är i v 10+4 idag. Ska på inskrivning den 20 :)
    evve88 skrev 2015-05-15 19:15:03 följande:
    Jag är i v 10+0, ska göra moderkaksprov den 26:e och längtar såå till att ha det överstökat så att jag kan få njuta lite av att vara gravid. Mitt illamående sitter i men är kanske något något bättre, kan ära lite fler saker i alla fall :p har du BF den 8:e december då?
    Va roligt att vi befinner oss så nära varandra :)
    Enligt min app så har jag bf den 9/12 men får se om jag kanske blir förflyttad på torsdag. Ska bli så spännande, hoppas verkligen kunna få till ett ul under besöket Solig

• Hallonpaj
    evve88 skrev 2015-05-16 08:33:32 följande:
    Superskoj! Vart bor ni någonstans?

Har du berättat för närmaste anhöriga och vänner än? Jag tänkte göra det efter vi tagit provet så ja vet att allt är ok. (Bär på en sjukdom så därför ja gör testet, är 25 år)
    Vi bor utomlands just nu. Men under sommarmånaderna kommer jag hålla till hemma i Östergötland, för då är det alldeles för varmt här Glad Var bor ni?

Vi berättade för föräldrar och syskon i vecka 6. Men vänner väntar vi med tills vi vet att allt står rätt till. Ni då? 

Åh då håller jag hårt om tummarna för ett glatt resultat på testet! {#emotions_dlg.flower}
  • Hallonpaj
    evve88 skrev 2015-05-16 11:27:57 följande:
    Åh låter underbart! Så tanken är att föda utomlands med? Min syster vet, men ingen annan än.. Men så fort testet är gjort kommer familjen och alla få veta.. Är i v 12+4 nånting då.. Tänker du vänta med att berätta för vänner till RUL?

Åh tack så hemskt mycket,!! Det värmer!
    Ja jag kommer föda utomlands, känns lite läskigt när det är första barnet men jag tror och hoppas det ska gå bra ändå :)

Får vi ett tidigt ul nu under besöket och det ser bra ut så berättar vi nog (är i v.11+1 då), annars vill åtminstone jag avvakta lite till. Min man däremot kan nog inte riktigt hålla sig från att skrika ut det för hela världen haha Tungan ute

Men visst längtar man otroligt mycket till den dagen det är officiellt Solig
  • Hallonpaj
    evve88 skrev 2015-05-19 09:06:54 följande:

Åh ja som trodde illamåendet höll på att ge med sig, var precis tvungen att springa och spy upp hela frukosten..

Blä nu får de va bra med illamående snart!

Usch samma för mig :( Har haft ett par riktigt sköna symtomfria dagar. Men slappnade av för mycket och lät det gå lite för länge mellan måltiderna.

För mig hör det ihop med hunger. Måste äta på något i stort sett hela tiden annars kräks jag. Jobbigt som attan när man är ute bland folk - fick fly till en papperskorg häromdagen i tunnelbanan medans mannen sprang  till kiosken och köpte snickers åt mig. Hoppas man kan skratta åt sånt en vacker dag Flört

• Hallonpaj
    velvet skrev 2015-05-19 07:06:42 följande:

Någon annan vars byxor stramar? Kan knappt ha mina vanliga och det känns obehagligt. Men för tidigt med mammakläder liksom. Eller hur resonerar ni andra?

Nu bor jag i varmare klimat så jag kör mycket lösa klänningar och kalasbyxor med resår. Jeans är helt uteslutet, de känns både obekvämt och trångt.

Men jag tycker ändå det finns en del diskreta och trendiga mammabyxor att hitta så det är nog aldrig för tidigt att börja med det :) 

Svar på tråden BF december 2015 :-)